Gå til innhold

Mistillitsforslag mot Sylvia Brustad


Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger må jeg forklare dette? Lurer på om folk i det hele tatt leser innlegg, men kun "går i krigen for sitt parti".

 

"Er bare i land hvor en ansetter familiemedlemmer i regjeringen at en kan få like mange dårlige ministre som i Norge".

 

Ergo, disse tre og statsministeren har ikke familiebånd, men de er like dårlige som om de skulle blitt ansatt kun pga. familiebånd.

 

Hvis noen ikke skjønner dette nå får dere lese tråden om igjen flere ganger evt. google ord dere ikke forstår!

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva får deg til å tro at de "aller aller fleste" har forstått det, og at de ikke bare ikke har giddet å bry seg med å kommentere det? Og hva får deg til å tro at dette har noe som helst med å "gå i krigen for sitt parti"? Du vet da svært lite om hvilke partier andre her stemmer på, om de ikke har gjort det klart i sine innlegg. Det kan være at enkelte reagerer på unyanserte, uklare og feilaktige påstander generelt, uansett hvem de er rettet mot og uansett hvilket parti de støtter.

Lenke til kommentar

Beklager, hadde opp en quote først.

 

Her:

Og hva får deg til å tro at dette har noe som helst med å "gå i krigen for sitt parti"? Du vet da svært lite om hvilke partier andre her stemmer på, om de ikke har gjort det klart i sine innlegg. Det kan være at enkelte reagerer på unyanserte, uklare og feilaktige påstander generelt, uansett hvem de er rettet mot og uansett hvilket parti de støtter.

 

QUOTE(statsviter @ 06/06-2009 : 15:39)

Enkelte har en lei tendens å gå i strupen på statsrådene bare fordi de er statsrådene, eller fordi de tilhører partiene som ikke er i samsvar med egne preferanser. Dette anser jeg som irrasjonelt.

 

En annen debattant svarte slik, så jeg spurte det samme tilbake.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Denne tråden er vist 265 ganger. De aller aller aller fleste klarer visstnok å forstå det, så er kanskje på tide å faktisk lese det som blir skrevet istedet for å "gå i krigen for sitt parti".

 

:)

 

 

Eg har sett på tråden tidlegare, men skjønte heller ikkje kor du ville hen. Betre lykke neste gong.

Lenke til kommentar
En annen debattant svarte slik, så jeg spurte det samme tilbake.

 

Hva mener du egentlig her? Du er faktisk veldig lite presis i dine forklaringer, og jeg skjønner godt folk som reagerer og etterspør mer konkret hva du vil frem til.

 

Mener du at du har andre preferanser enn å kritisere Brustad bare fordi hun tilhører Arbeiderpartiet? Mener du at du opptrer rasjonelt ved å kreve Brustad sin avgang fordi det arbeidet hun gjorde i forbindelse med Aker-saken kvalifisere til at hun får sparken? Vi er vel alle enig at hennes innsats i Aker-saken er kritikkverdig men i sammenligning med brølere fra statsråd fra andre land, slik som eksemplet som jeg nevnte, er dette hun gjorde av mindre konsekvenser enn det nevnte eksemplet. Hvis du mener at det siste ikke er tilfelle da melder jeg meg ut av diskursen.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Jeg mener at vi har hatt veldig mange dårlige ministre i det siste, hvorav flere har måtte gå av(med ulike grad av egen vilje). Som f.eks Haga, Djupedal og Omundssen. Det har også vært flere som har vært under sterk kritkk som f.eks. Brustad(Aker-saken), Stoltenberg(DNB-korrupsjon) og Storberget(Hijab-bråket, ytringsfrihetparagrafen) osv. Dette begynner å bli litt vel mye synes jeg for et land som visstnok skal være i toppen når det gjelder likesilling, ytringsfrihet, korrupsjon, ja generelt alt. Faktisk så synes jeg det er altfor mye når det er snakk om mindre enn 4 år, og jeg kan nevne flere eksempler av ulik grad også hvis dere ikke er enig om at nok er nok(Men da vil jeg gjerne vite hvor mange tilfeller som er nok også).

 

Defor stiller jeg spørsmålstegn ved hvor vi får slike politikere fra, fordi det kan ikke være mye faglig kompetanse når de stadig gjør feilgrep. Defor drar jeg parallelen til styresmakter som ansetter sine egne familiemedlemmer i regjeringen. Selv om dette ikke er tilfellet i Norge, så virker det som de har samme kompetansenivå som om de bare var i slekt/evt. kompiser med statsministeren. Og dette handler ikke om politikk fordi som du ser har jeg nevnt ministre som har fått kritikk pga. saksgang og hvordan de opptrer i forhold til hva som er god "stortingsskikk".

 

Når da statsviter sier at enkelte ser ut til å gå på ministre kun fordi de ikke tilhører sin egen politiske preferanse, stiller jeg spørsmål om det samme tilbake. For det første så har jeg ikke sagt at jeg ikke er rød-grønn velger, og for det andre så synes jeg det er større grunn til å stille spørsmål ved flere ministre i regjeringen, enn å forsvare de når en ser hvor mange grove feil de gjør.

 

Jeg vil ikke at korrupsjon og kammeraderi skal være en del av det politiske Norge uansett politisk styresett! Og jeg vil gjerne også at politiske bestemmelser skal bli tatt av dyktigere personer enn hva tilfelle idag er idag. Selv om det siste kanskje er for mye forlangt, så synes jeg det første er et absolutt krav. Og det at korrupsjon og kammeraderi finnes i ander land er ingen unnskyldning for at vi skal gjøre det bedre her i Norge, fordi jeg har stor tro på at det finnes nok av dyktige politikere i Norge til å gjøre en mer real jobb.

 

:)

Lenke til kommentar

Men tror du med ny regjering at vil bli mindre "sensasjoner"? For du er klar over at det er media og opposisjonen som blåser opp disse sakene til å faktisk bli sensasjoner og "viktige" saker.

 

Det vil komme like mange sensasjonelle "avsløringer" fra media med borgelig regjering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...