Gå til innhold

Videoanmeldelse: Punch-Out!!


Anbefalte innlegg

Jeg tror man skal være litt forsiktig med å gjemme seg bak "satire"-begrepet, det finnes god og dårlig satire også. :)

 

Morsom filming, likte slutten av videoen!

 

Jeg finner det veldig vanskelig å tro at menyene ikke fungerer å velge blant. Det har ikke vært et problem på noen andre Nintendo-titler på Wii, så det høres litt rart ut at det skal ha blitt trøblete nå. Det hadde uansett hjulpet om man hadde forsøkt å fortelle bittelitt om hva det er som gjør det trøblete.

 

Er også interessant at spillet kritiseres for grafikken, som har fått skryt andre steder.

 

Selv om anmeldelsen var negativ var det morsomt å se video fra spillet, jeg tror dette må anskaffes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg finner det veldig vanskelig å tro at menyene ikke fungerer å velge blant. Det har ikke vært et problem på noen andre Nintendo-titler på Wii, så det høres litt rart ut at det skal ha blitt trøblete nå.

 

Akkurat det kan vel diskuteres, jeg vet at jeg ikke er den enste som synes wiimoten er i overkant krøkkete å navigere menyene med.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kontrollsystemet er vel en stor del av hva Wii er, så liker man ikke kontrollsystemet, kan man vel ikke like selve konsollen noe særlig heller?

 

Edit: Dessuten, å ikke like barn eller barnslig grafikk kan jo også tolkes som indikasjoner på at Wii ikke er favorittkonsollen til anmelder... *harkX360host* ? (bare et skudd i blinde...)

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
Kontrollsystemet er vel en stor del av hva Wii er, så liker man ikke kontrollsystemet, kan man vel ikke like selve konsollen noe særlig heller?

 

Edit: Dessuten, å ikke like barn eller barnslig grafikk kan jo også tolkes som indikasjoner på at Wii ikke er favorittkonsollen til anmelder... *harkX360host* ? (bare et skudd i blinde...)

 

Har anmelderen sagt at han ikke liker kontrollsystemet? Eller er det slik at for å like et kontrollsystem, så må du like alle aspekter av det, og synes det fungerer bra til absolutt alle ting?

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes egentlig det blir litt for galt når en som i det hele tatt ikke liker Wii-systemet skal teste wii-spill. Det funker bare ikke. Det handler om å møte spillet på dets egne premisser...

 

Jeg har ikkeno imot Wii som system. Langtifra. Har storkost meg med mange Nintendo-titler opp gjennom årene, og det er mange ting med Wii jeg synes er helt herlig. Men det endrer ikke på det faktum at jeg hater at man bruker wiimoten på den måten for å navigere i menyene.

 

 

Og så det er sagt til alle sammen, kontrollen ble holdt slik fordi kameramannen ønsket å ha kontrollen i bildet, uten meg. ;)

 

 

EDIT:

Skulle likt å se en videoanmeldelse av Super Mario Galaxy eller noe i den duren. Da hadde vel det meste av klagingen ligget på ujevne teksturer, meningsløs stjernebitssamling, og ikke minst at det ikke går ann å styre med gammeldagse kontroller.

(Sorry, bare måtte si det...)

 

Ikke nødvendigvis. Såvidt jeg har skjønt er Galaxy i samme rekka som Super Mario 64, et spill jeg anser som noe av det beste som noen sinne er laget (sammen med titler som StarCraft, Diablo II, Heroes III etc). Om kontrollsystemet funker bra til det spillet, er det liten grunn til at jeg ikke skulle likt det. However, jeg driver med satire her. Get over it. :)

 

De fleste av oss skjønner at du driver med satire ala Angry Video Game Nerd, men sorry jeg syntes det funker dårlig, spesielt når du prøver å slakte en oppfølgerne til en legendarisk tittel som Punch-Out!! som allerde har mottatt strålende kritikk nesten overalt. Strengt talt burde dere vel ikke kalle det en videoanmeldelse for det er det jo ikke, kall det heller videobitching om .......

Lenke til kommentar

jeg må si meg enig i den kritikken som kom inn her, jeg fulgte med Gamer siden når de dro, følger amobil så den siden lurte meg inn her... men jeg er kjempe skuffa generellt over tilstanden her inne.

 

jeg var positivt overraska over video annmeldelse. Deter kjempe spennende for da får man demonstrert spillet til sitt fulle, jeg ville bare skru av når jeg så at han brukte den kontrollern klassisk... Hadde han forsøkt å vise hvordan den faktisk fungerte, og hvorfor den fungerte dårlig under boksinga så hadde det kunne vist meg om jeg burde kjøpe dette spillet eller ikke.

 

jeg synes også Wii kontrollern er alt for dårlig og upresis, men jeg har spillt spill der den har fungert utmerket! som f.eks galaxy! Så det som gjør at denne annmeldelsen ble dårlig i mine øyne er at han ikke dokumenterer hva problemet er.. bare usaklige spøker...

 

Jeg synes dere burde ta til dere denne kritikken, og jeg synes faktisk den er noe i overkant konstruktiv sammenlignet med hva man vanligvis ser på nettet...

 

Det er rart å se en side som lever av at folk leser på den er så avvisende for innspill... blir nesten litt småfrekt å være så selvgod...

Lenke til kommentar
Har anmelderen sagt at han ikke liker kontrollsystemet?

Anmelder sier:

"-Jeg haaaaater måten man navigerer menyene på i Nintendo Wii".

 

Da han snakker om Nintendo Wii, og ikke kun dette spillet, synes jeg det er lett å tolke som generell kritikk av Wii sitt kontrollsystem.

 

Vel, personlig misliker jeg også menynavigeringen i Wii, den er krøkkete. I tilegg er wii-moten for lite presis i mange sammenhenger, og er noe preget av gimmickbruk. Men det er allikevel en god nyvinning (eller hva man skal kalle det). Wii har mange relativt store ulemper, men er allikevel blant de mest interessante av dagens konsollsystemer for meg. Tror ikke man skal legge for mye i de, de aller felste som har et noenlunde objektivt syn på sin konsoll har elmenter ved den man misliker.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er imidlertid en forskjell på måten du fremlegger argumentet og måten Heilage gjør det på. For meg som potensiell kjøper sier det heller lite at Heilage "hater" et eller annet. :)

 

Jeg skjønner ikke helt hva som menes med "menynavigeringen i Wii" men om man da tenker på menyer generelt rundt i systemet så er vel det eneste sentrale problemet at infrarøde lyskilder rundt TV-en kan få pekeren til å "virre". Kalibrerte Wii-oppsett fungerer svært godt etter min erfaring hva pekefunksjonaliteten gjelder.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...