neXon Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Har en server som står i nettverk å styrer internettet++. Men for å lese logger (web adresser som har blitt surfet på) finner jeg ingen filer. I redhat står det at det skal ligge en plass i /var/ mappen, men der er ingenting.
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 /var/log ? Hvis det er squid du kjører så trur jeg det skal ligge i /var/log/squid, hvis ikke må du se etter navnet på proxyen din der...
neXon Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 ja, det er squid som blir kjørt. Og /Var/ mappen er helt tom
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 WTF? mangler du hele /var ? da sliter du! *tenke* Prøv å ta mount /var som root når du står i /, og se om du får noe mer da....
xeon Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 var /var der tidligere? husk at det er små bokstaver da..
neXon Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Skrevet 8. mai 2003 jeg mente /var Jeg har ikke brukt serveren før, var bare etter noen diverse misstanker at jeg kom til at det var lurt å lese noen logger Jeg tok derfor eit program som heter "WinSCP2" til å logge på serveren fra min xp maskin. Jeg logger inn som root og får opp alle mappene på serveren. Men /var mappen er tom
xeon Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Kan du poste outputen fra 'fdisk -l /dev/hd[alle hardiskene]' og mount?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå