Gå til innhold

Sende e-post med SE T68i


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke til å sende e-post med min T68i. Jeg kan fint motta. Bruker smpt.mobilpost.no som utgående server og port 25.

 

Den finner serveren, så står det Sender "<Emne>" så etter litt kommer Sendingen mislykkes.

 

Noen peiling på hva som er galt?

 

Nå har jeg også prøvd med smtp.online.no og smtp.start.no. Den finner begge serverene og starter og sende, men eneste forskjellen her er at det tar mye lengre tid før "Sendingen mislyktes" kommer opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pleier å anbefale www.dintelefon.net (tidligere www.opheim.com)

 

Der står alle innstillinger du trenger for å få det til å fungere. Du sier du kan motta helt greit, men at sendingen blir feil. Da antar jeg at du har satt opp en GPRS-datakonto på telefonen i tillegg til den du bruker for WAP.

 

Gå på www.dintelefon.net, og velg mailoppsett osv. Veldig greit forklart

 

bertie

Lenke til kommentar

Nei det koster ingenting. Tar jeg ikke feil, sender du MP til 1999, eller Mobilpost til 1999. Deretter kan du logge inn på http://telenormobil.no og sjekke e-posten der.

 

Der sjekker du også pop-server og smtp server, brukernavn og passord (passordet er ikke det samme som på innloggingen på telenormobil.no)

 

PS! Ingen svar på innlegget mitt har resultert i noen løsning...

Lenke til kommentar

Dette blir litt på siden av, men men

 

Hvis du skulle ha lyst til å sende bilde fra ferieturen i utlandet, så er det ikke like lett å bruke GPRS. Hvis du bruker oppringt forbindelse til server kan du dessuten bruke hvilken mailkonto du vil.

 

Lag en data account med GSM.

Phonenumber: +4791500920

brukernavn: mobilnummeret ditt

passord: det samme som du bruker for å logge inn på dine sider på telenormobil.no

resten av innstillingene: leave as is.

 

Det går ikke akkurat lynrask (ca 2-3 min på 60kb bilde), men det funker hver gang og fra utlandet også. Vet ikke hvor mye det koster heller (jobben betaler) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...