Gå til innhold

DVD brenner på Bærbare maskiner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Så nettopp at Zepto 3100 kommer med DVD brenner, vet også at Toshiba 5200 har brenner. Er det noen som vet om Acer kommer til å levere DVD brenner? Ser at det står som oppsjon i tekniske spesifikasjoner på 803 cLI, men man får ikke bestilt maskinen med brenner? Rart at så få bærbare PCér kan leveres med DVD brenner når Apple Powerbook har hatt det som standard i lange tider! Men for min del blir ikke Apple et alternativ jeg går for, og Zepto kan kun leveres med 768Mb minne som blir for lite, Toshiba er ALT for dyr! Vil ha Acer 803 med DVD brenner (tror jeg)

 

mvh

kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Zepto kan kun leveres med 768Mb minne som blir for lite

 

Ring Zepto, og de kan sette inn 2*512mb minne. Mer enn det tviler jeg sinnsykt sterkt på at du kommer til å trenge. En 512 brikker burde holde, men hvis du absolutt må ha mer så er de meget behjelpelige med det.

 

Zepto med dvd-brenner og masse ram er et meget godt alternativ. :D

Lenke til kommentar
Bare lurer: Hva skal du med mer enn 768 mb minne??

 

Jobber mye med Photoshop filer. Med mange lag så blir dokumentet ofte på 500-1200Mb mens man jobber med det, og da er det utrolig kjedelig å sitte og vente på at harddisken skal gjøre sitt. (Kan ta opptil 20min på en stasjonær P4-1,8Ghz med 1Gb minne). Hadde stasjonær Mac før med 1,2Gb minne og det var sånn akkurat i grenseland!!!

 

mvh

kjetil

Lenke til kommentar

PS filer på over 1Gb?

Har du 50 lag med en oppløsning på 300dpi eller?

 

Alle filene er i 200dpi og RGB, størrelsen varierer fra A4 og opp til 70x100cm. Så skal det hentes elementer fra tidligere filer. TRO meg det blir HEAVY, HEAVY filer!!! Hadde små dokumenter i går og de opptok 450Mb under arbeid! Så skal man åpne en Photoshop fil fra før som gjerne er på 120Mb og kopiere over lag, sånt blir det størrelse av og det er ikke noen annen måte å gjøre det på. Kanskje jeg bør gå for en kraftig stasjonær PC/Mac og en enkel billig bærbar PC i stedet, men det blir jo dyrt da og håpet hadde vært å ha bare en maskin denne gangen. (Har solgt min gamle PC og Mac). Macen er så håpløs på internett, men ellers er det bra maskiner.

 

mvh

kjetil

Lenke til kommentar

Jobber mye med Photoshop filer. Med mange lag så blir dokumentet ofte på 500-1200Mb mens man jobber med det, og da er det utrolig kjedelig å sitte og vente på at harddisken skal gjøre sitt. (Kan ta opptil 20min på en stasjonær P4-1,8Ghz med 1Gb minne)

 

Da gjør du et dumt valg ved å kjøpe bærbar. Det er harddisken som er den største flaskehalsen på bærbare, og derfor bør du heller vurdere en vanlig deskop-maskin med scsi harddisk og pumpe inn mange gb minne.

 

Tror at det er et bedre valg. Evt kjøp bærbar og godta ventetiden.

Lenke til kommentar

Dell USA har nettopp startet med DVD-brenner i Inspiron 8500. Kommer nok snart til Norge. I8500 støtter også 2GB minne. (Foreløpig koster en 1GB sodimm 999$(!), mens 512MB sodimm har jeg sett til 99$.)

 

Når det gjelder hardisker vil en ekstern firewire disk være det raskeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...