Gå til innhold

Ny mobil (bytte ut HTC-D)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøpe meg en ny telefon, etter bortimot et helt års mareritt med HTC Diamond Touch.

 

Hvorfor bytte ut HTC D?

- Jeg har fått stygga av touch-telefon (MÅ værtfall ha vanlige taster som basic)

- Telefonen er TREG!

- Tungvint meny på telefonen (både med og uten touch grensesnittet)

- Samtaler og SMS går tapt (fyller ikke minimumskravetfor en mobil = samtaler+sms)

- Elendig batteri!

- Kameraet er rett og slett lattelig.

 

Generelt sett har mobilen vært et mareritt for meg.

 

Så mine krav til en eventuell ny telefon er;

- Helst ikke touch, i såfall må den ha taster i tillegg.

- Rask telefon

- Rask navigasjon i menyene

- Normal batterikapasitet

- Greit kamera

+ GPS, super-3g, blåtann, mp3-spiller...

 

Hvis den i tillegg kan ha følgende funksjoner, så er det et pluss;

- Radio

- 3,5 mm minijack (evt 2,5mm)

- vanlige nytteprogrammer

 

Pris er ikke noe jeg legger stor vekt på. Jeg er så lei HTCD-en nå at jeg betaler hva som helst for en god telefon!

 

Har du noen gode forslag?

 

 

Edit: Må bare legge til at jeg gleder meg til å hente fram hagla, for å skyte HTCen i stykker :-)

Endret av ntec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjertens enig :yes:

 

Har opplevd omtrent akkurat det samme som ntec, no more htc...

 

Venter på Nokia E52 som kommer nå i sommer, en liten snerten telefon med masse kraft og funksjoner og ikke minst et glimrende batteri (8 timer tale og 28 dager standby).

Lenke til kommentar
Hjertens enig :yes:

 

Har opplevd omtrent akkurat det samme som ntec, no more htc...

 

Venter på Nokia E52 som kommer nå i sommer, en liten snerten telefon med masse kraft og funksjoner og ikke minst et glimrende batteri (8 timer tale og 28 dager standby).

 

Enig blir en E52 på meg også nå den kommer, jeg er spent på batteriet da som kjent man lover mere en hva som er fakta.

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at jeg trenger en telefon nå, ikke til sommeren. :)

 

nokia eller SE??

 

du får nokia N82 til en rimelig penge nå, den har knallgodt kamera og er rik på funskjoner. men batterikapasiteten er så som så, eller så kan jeg tenke meg at SE C902 er en god telefon, den har godt kamera, ser utrolig flott ut. W902 er også en sterk kandidat om du er ute etter en god telefon med knapper. til slutt vil jeg nevne W715, denne fikk vel karakter 6 av amobil om jeg ikke tar helt feil:P

 

har også HTC touch diamond, og vet nøyaktig hva du prater om, er helt utrolig lei den jeg og, men jeg kjøpte den i Januar så jeg orker ikke kjøpe noen ny dyr telefon nå, skal kjøpe en eldre modell fra SE, W350i, den er ikke noe spesielt god, men ville bare ha en telefon med godt batteri, og som gjorde jobben, OG var liten og lett

Lenke til kommentar
Legg inn ny firmware og eventuelt et annet skall enn Touch Flo så blir den som ny. Da forsvinner også det meste av treghet.

 

nå skriver han at han er lei touch og da-.- noe jeg skjønner så alt for godt. min HTC touch Diamond er spesielt treg, men bare det å skrive meldinger med touch blir et ork i forhold til å skrive med taster. du vil ALDRI klare å skrive like kjapt på en 2,8 tommer stor touch skjerm som med taster, ALDRI!!! :nei:

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at jeg trenger en telefon nå, ikke til sommeren. :)

 

nokia eller SE??

Jeg beundrer begge produsentene.

Nå etter å ha hatt HTC / smarttelefon, så er det enkelhet som står i høysetet.

 

Legg inn ny firmware og eventuelt et annet skall enn Touch Flo så blir den som ny. Da forsvinner også det meste av treghet.

Ny firmware er lagt inn, men det var svært lite som løste seg.

No more HTC-D. Og ikke HTC i det hele tatt med det første. Punktum.

 

Og så savner jeg følelsen av fysiske knapper, slik at man kan skrive uten å se på displayet. :(

Endret av ntec
Lenke til kommentar

Ja, er flere nyere modeller i Nokias N-serie som jeg ville ha tatt en titt på. For eksempel N79, N85 og den kommende N86 hvis du vektlegger kamera. E-serien begynner også å bli virkelig bra, med både bra byggekvalitet, lynkjappe menyer, veldig bra batteritid, OK kamera og etter hvert også 3,5 mm-jack. Se f.eks. artikler hos Amobil om E55 og E52 som er på vei. Jeg skjønner at du vil ha ny telefon med en gang, men jeg mener at disse modellene kan være verdt å vente litt på, om du tåler å bruke TD eller en reservetelefon litt lenger. E55 skal komme nå i juni.

Lenke til kommentar

For meg virker det som du kun trenger en telefon som er enkel og grei, og er du glad i SMS er Sony Ericsson den klart best på dette med Smilys og flott ordbokfunksjonalitet.

Om du ikke er avhengige av å installere all verdens programmer men greier deg med vanlige Java programmer, så trenger du ikke S60 telefoner. E serien er en buisnesstelefon, og har dårligere kameraer enn vanlige telefoner da det ikke er hovedfokus for serien. Sony Ericsson er også de telefonene med (stort sett) best batterikapasitet.

 

SonyE:

Du har følgende som er meget gode telefoner:

C902

W902

 

Problemet er at ingen av de har GPS, er du sikker på at du trenger dette?

C905 er klart best, men koster mye. Har også GPS.

 

W715 i har ikke noe bra kamera, og er kun en "grei" telefon. Oppspritet W760i, er ikke verdt pengene.

 

Kan du vente en måned eller to, kommer C901 og C903. C901 har Xenon flash og kan omtrent erstatte kameraet ditt og tilbyr Geotagging via mobilnettet (merke sånn ca hvor du har vært) Candybar tlf.

C903 har ikke så sterk kameraside, men har GPS. Slide tlf.

 

Begge har TV-ut så du kan koble til TVen og vise bilder etc.

 

Nokia:

Som noen sier så er N82 også bra, men den er fryktlig stor, ikke spesielt pen, ikke så rask som en ikke-smartmobil og begynner å bli gammel.

 

I denne kategorien synes jeg kanskje kun N96, N79 eller 6210 passer inn. De er stort sett klin like specsmessig, bortsett fra slide eller candybar stil.

 

/Hit

Lenke til kommentar
For meg virker det som du kun trenger en telefon som er enkel og grei, og er du glad i SMS er Sony Ericsson den klart best på dette med Smilys og flott ordbokfunksjonalitet.

Om du ikke er avhengige av å installere all verdens programmer men greier deg med vanlige Java programmer, så trenger du ikke S60 telefoner. E serien er en buisnesstelefon, og har dårligere kameraer enn vanlige telefoner da det ikke er hovedfokus for serien. Sony Ericsson er også de telefonene med (stort sett) best batterikapasitet.

Det jeg bruker mobilen til er i hovedsak (bortsett fra samtaler/sms);

- Kalenderfunksjon (gjerne med kommende hendelser på startbilde)

- GPS (kanskje en gang i uken, dette må mobilen ha)

- Kamera (et par bilder i uka)

- Kalkulator (brukes hyppig)

- Musikk (dette brukes ofte)

- Nettleser (jeg driter i om det går tregt)

- vekkerklokke (brukes hver morgen)

- Mobilt bredbånd (bruker mobilen som mobilt bredbånd)

 

 

Du har følgende som er meget gode telefoner: C902, W902

Problemet er at ingen av de har GPS, er du sikker på at du trenger dette?

Ja.

 

 

C905 er klart best, men koster mye. Har også GPS.

Betaler gjerne ekstra for en telefon som jeg liker litt bedre. :)

 

Takk for et flott innlegg! Har sett flere ganger på C905, og vurderer å bestille den. Det som stopper meg, er den fysiske størrelsen. Fra amobil.nos test: "Negativt: Stor og tung"

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt 8-9 SE-modeller gjennom tidene (kun avbrekk av en nokia smart-telefon som jeg hadde i et par uker, men som ble for treg). I fjor kjøpte jeg SE C902, og dette var min beste telefon så langt! I mars bestemte jeg meg for å kjøpe HTC touc HD, men opplevde AKKURAT de samme problemene som deg. :hrm: Treg som bare grisen!

Og ja, jeg både oppdaterte rom og byttet fra TouchFlo brukergrensesnitt! :) Denne ble da solgt igjen etter ca 2 mnd.

 

Nå har jeg tilbake til gode gamle SE. Nærmere bestemt W715. Skulle helst hatt denne uten Walkman-funksjonen, men dog...

Dette er på nytt den beste telefonen jeg har hatt så langt! og den har GPS!! Anbefales! :thumbup:

 

edit: Vurderte også W715 mot C905, men pga fysisk størrelse, og det at jeg ALDRI har verken skrevet ut eller brukt et mobilbilde til noe, gjorde at jeg falt for W715. Den har dedikert hurtigtast for GPS, og mulighet for WIFI btw...

Endret av Ghazaa
Lenke til kommentar

Har sett over telefonene nå. Gidder ikke vente på kommende telefoner, så det står mellom N N79 og SE C905.

 

- - - - - - - - - -

N79 fordeler:

+ Billig (2718,-)

+ vekt (lettere/tynnere enn C905)

+ 3,5mm jack

 

N79 ulemper:

- utforming, candybar

- - - - - - - - - -

C905 fordeler:

+ utforming, slicer

 

C905 ulemper:

- dyrere (3969,-)

- vekt (tyngre/tykkere enn N79)

- - - - - - - - - -

 

Vet dere om C905 har 3,5mm minijack?

Endret av ntec
Lenke til kommentar

Kan du vente en måned eller to, kommer C901 og C903. C901 har Xenon flash og kan omtrent erstatte kameraet ditt og tilbyr Geotagging via mobilnettet (merke sånn ca hvor du har vært) Candybar tlf.

C903 har ikke så sterk kameraside, men har GPS. Slide tlf.

 

 

 

Hvorfor vente når du kan kjøpe den i dag? C 901 finnes alt på markedet og c 903 kommer om 10 dager.

Endret av poolshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...