Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kjemi 2-eksamen VG3 - Svarforslag på tidligere eksamensoppgaver m.m.


Anbefalte innlegg

Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br?

Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren.

 

Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen?

Fikk 70mg per liter.

 

F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid.

 

H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er

 

Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt.

 

Trodde du ikke fikk tatt eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br?

Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren.

 

Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen?

Fikk 70mg per liter.

 

F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid.

 

H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er

 

Det var nok på oppgave 5, ja. :ohmy:

Lenke til kommentar
Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br?

Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren.

 

Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen?

Fikk 70mg per liter.

 

F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid.

 

H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er

 

Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt.

 

Trodde du ikke fikk tatt eksamen?

 

Det var ikke meg, men kaiz3er

Lenke til kommentar
Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br?

Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren.

 

Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen?

Fikk 70mg per liter.

 

F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid.

 

H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er

 

Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt.

 

Trodde du ikke fikk tatt eksamen?

 

Det var ikke meg, men kaiz3er

 

Åja, ser det nå :p

Lenke til kommentar
Æsj, havnet på sykehuset, så jeg fikk ikke tatt eksamen...

 

Vet noen av dere når sykeeksamen blir holdt?

Hva skjedde?

Er ganske sikker på at du må ta eksamen til høsten, så da får du ikke vitnemål i år.

Reglene er helt FLABERGASTISK, jeg har selv lungebetennelse, men det er kun norsk de gir utsatt eksamen i. Ingen av trekkfagene.

 

Btw: 91,1 %

Lenke til kommentar

Dersom stoffet som skal analyseres ikke er løselig i løpemidlet, eller om stoffet kun består én forbindelse, vil kromatogrammet kunne se ut som det gjorde i oppgaven. Da er man nødt til å se på hvordan langt løpemidlet har gått, og i oppgaven hadde det gått helt til topp. Altså må vise ved slutten av kromatografien.

Lenke til kommentar

Jævla tåpelig oppgave.. Kan aldri huske å ha sett en så kjip og enkel fremstilling av en tynnsjiktskromatografi før. BLÆÆÆ.

 

Så vi skulle vite at:

*Stoffet ikke kunne løses i løpemiddelet

*Stoffet besto av én forbindelse

 

Og hvordan kunne du se at den hadde gått "helt til topp"? Skjønner ikke hva du mener med det en gang. Læreren vår har ikke sagt noe om det, han kan det kanskje ikke selv.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...