Gå til innhold

Ny båt, HonWave T30-AE


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har vurdert å kjøpe AL men den som jeg fant som var billig var solgt. Så jeg fant en billig HonWave T30-AE.

Jeg har tenkt å feste en 9,9HK på den. Men jeg lurer på, hvis det er kraftig vind og bølger, kan båten "fly" hvis den blir tatt kraftig av vinden? Kan det være farlig å være utpå da?

 

Så på et bilde, det er bare en benk i midten og sitte på, er det meningen og sitte utpå kanten?

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

 

Jeg har tenkt på å kjøpe en AL 430. Men den jeg så på, der er konsollen og vindskjermen på høyre side. Så jeg lurer på om jeg kommer til å sitte skrått i vannet. Veier kun litt over 63 kg. Vil dette bli et problem?

 

Er AL 430 en bra båt? Har tenkt å kjøpe en motor seperat på 9,9hk. Hvis ikke dere har noen andre båter å anbefale? evt fra Finn. Skal være innenfor Hordaland.

 

Takk for eventuelle svar :)

 

Har en like stor båt, men med 25hk. Sitter på høyreside, merker knapt forskjell. Båten er ganske så stabil, så tviler du vil merke drastisk forskjell.

Lenke til kommentar
Har en like stor båt, men med 25hk. Sitter på høyreside, merker knapt forskjell. Båten er ganske så stabil, så tviler du vil merke drastisk forskjell.

 

Bra ;)

 

Har AL 430 men med alt i midten. Ville heller hatt det slik... men det skal ikke være noe problem siden båten er veldig stødig.

 

 

 

Jeg har 20hk på min, noe mindre kunne jeg aldri hatt. Du vil vel at båten skal bevege seg? :p

 

Ja, har nå en Pioner 10 med 4hk. Beveger seg nesten ikke.. :w00t:

Men 10hk kan trimmes til 15hk? eller/og 18hk?

 

Men når jeg kjøper motor seperat, er de dyre. Er vel 1000kr per heste?

 

Så på en Selva (Yamaha), 10hk, kort stamme, 2takts fra finn.no

Men hvis dere ikke finner en billig motor med litt fler enn 10hk i Hordaland så hadde det vært fint :)

 

EDIT: Jeg kommer jo til å trimme motoren til 15 hk da.. Hvor fort går det ca med 15hk?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å kjøpe AL men den som jeg fant som var billig var solgt. Så jeg fant en billig HonWave T30-AE.

Jeg har tenkt å feste en 9,9HK på den. Men jeg lurer på, hvis det er kraftig vind og bølger, kan båten "fly" hvis den blir tatt kraftig av vinden? Kan det være farlig å være utpå da?

 

Så på et bilde, det er bare en benk i midten og sitte på, er det meningen og sitte utpå kanten?

Lenke til kommentar

For å skremme deg litt, har jeg aldri hørt om merket.

Men, jeg fant noen bilder på google, og båten ser vell egentlig stabil ut. Gummibåt er gummibåt, men tror ikke det er så stor forskjell fra denne til en annen gummibåt.

 

Og, IKKE kjøp Selva 2takt. Største drittmotoren du finner. Hadde en selv for et par år siden. Bare drit. Mandagsmotor til 1000.

Lenke til kommentar

Hm.. Hvis det er kraftig vind utpå, kan båten begynne å "lette" da?

 

Men hehe, hvor er det meningen jeg skal sitte? Har tenkt å ha en 20-liters bensinkanne oppi der også..

 

Har ingen erfaring med gummibåt fra før av.

 

HonWave er merket til Honda, eller er HonWave et eget merke? Har funnet båter som Honda og HonWave som er prikk like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...