Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er galt med Helsa?


DaXoN

Anbefalte innlegg

Ok jeg har nå i en 2+ uker hostet en god del og vært opp og ned veldig mye i formen,

 

Dette er det siste som har skjedd og jeg fatter ikke helt hva som er galt

 

2 ganger på 1 uke har jeg hostet / spyd blood

Nå skjedde det siste får 1 time siden og da sprengte jeg også et bloodkar i øyet

 

Jeg høster også en god del og vet ikke helt hvorfor jeg har ikke feber som jeg vet om og jeg har ikke noen typiske allergier som kommer mot sommeren som pollen

 

Håper noen har noen ide hva dette kan være ettersom det begynner og bli ganske plagsomt og ubehaglig =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For sikkerhets skyld bør du ivertfall oppsøke lege.

 

Her er noe den kan vere da:

 

Luftrørsbetennelse - en virusinfeksjon som ofte medfører svært plagsom hoste og sårhet i brystet

 

Sykdommer i de øvre luftveier

 

Neseblødning - blør også bakover til svelget slik at blod hostes eller harkes opp

 

Bihulebetennelse - kan også blø og medføre at blod harkes opp

 

 

Lungebetennelse

 

Blodpropp i lunge (lungeemboli)

 

 

Lungekreft

Lenke til kommentar
Enig med krokeen, selv om det er forholdsvis dramatisk å nevne lungekreft og lungeemboli. Jeg antar at du er ganske ung.

 

Oppsøk lege, ikke noe å vente med.

 

 

jeg er 21 blir 22 i sommer så ja jeg er ganske ung :)

 

Jeg vet ikke jeg har vært vant med og være syk tipper jeg så aldri summet meg til og gjøre det, men bør vel ta turen og sjekke, =)

 

og ja håper ikke det er lungekreft 0_O ville hm sugd litt kan man si

Lenke til kommentar

oppdatering på formen

 

uka er over og enda ikke vært hos legen noe jeg angrer nå, -.- har bestilt time nu og skal der om noen timer

 

basicly, spydde så kraftig + hoste at jeg "smuldret" opp det hvitet nede i øyet og det kom bloodig veske ut

hostet opp menge blood + begynnte og blø neseblood litt, vond hals vond nese og et helvetes hodepine + røde øyne..

 

Men :D lege snart så håper de har noen bra nyheter=)

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet ifra legen og sovet =)

 

Hadde indre blødninger i øyene

Og en enda kraftigere hoste som gjør at kroppen blir mere og mere vond x) hehe

 

Men de tok bloodprøver av meg og venter på resultater =) og skal ta rønken imorgen får og se om de finner noe mere der :)

 

Så formen er akkurat nå minus 10 men har fått meg paracet mot hodet så da hjelper det litt

Lenke til kommentar

oppdatering får dagen :)

 

var hos rønken idag og tok bilder men ingen resultater før fredag

 

enda ikke hørt noe ifra legen og det har kommet mere blood rundt øynene nå som begynner og bli plagsomt =)

 

Men får svar på det meste på fredag

Lenke til kommentar
oppdatering får dagen :)

 

var hos rønken idag og tok bilder men ingen resultater før fredag

 

enda ikke hørt noe ifra legen og det har kommet mere blood rundt øynene nå som begynner og bli plagsomt =)

 

Men får svar på det meste på fredag

 

Forresten, visst du har overkilla litt på Ibuxen så kan det faktisk skape indre blødninger. Men regner med at du ikke driver med sånnt da :p Lykke til, blir spennende å høre mer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...