Gå til innhold

Vista-lisens ugyldig etter reprasjon - Kundeservice er dårlig


Anbefalte innlegg

Okay.....

 

Har en HP laptop med OEM-versjon av Vista Home Premium. Så skjedde det at hovedkortet døde, så maskinen måtte sendes inn til repp for å bytte hovedkortet. Kort tid etter den kom tilbake, gikk skjermkortet føyken, så da ble det også byttet. Begge reprasjoner ble gjort på garantien.

 

Så kom det opp en melding som sier at "Lisensnøkkelen er ugyldig for aktivering". En av valgene er å "Kontakte HP kundesupport", så jeg sendte mail til teknisk support og forklarte hva problemet var. Etter å ha fulgt det han har fortalt, gå inn i BIOS og skrevet ned serienr og alt det der, ba han meg ta kontakt med Microsoft, og samtidig holde han oppdatert med situasjonen.

 

Så sendte jeg en epost dit og forklarte alt ovenfor. Han ba meg ringe de.

 

Etter å ha gått igjennom over nine thousand med "Trykk 2 for ditt, trykk 3 for datt", kom jeg fram til et menneske. Han sa at jeg måtte betale for en ny lysens, eller få HP til å spandere meg en ny lisensnøkkel.

 

Det forklarte jeg videre til han jeg mailet med, og han sa at jeg hadde full rett til å fornye lisensen etter en garantisak.

 

Så da ringte jeg igjen og fortalte det duden sa på mailen, og han kom med samme konklusjonen. Jens jeg snakket videre la han bare på....

 

Så mailte jeg til han duden og forklarte at jeg ble lagt på igjen. Han ba meg ringe han, men da jeg prøvde å få tak i han var han på kurs. Jeg fikk kontakt med en annen fyr der, som skulle gi duden beskjed om å ringe, men jeg ble ikke ringt, nei.

 

Samtidig sendte jeg mail til HP-duden, fordi jeg skulle holde han oppdatert. Nei, han hadde plutselig sluttet i supportavdelingen og havna i en annen avdeling, så jeg ble møtt av en ny fyr. Han sa at jeg kunne bestille recovery-CD til 300kr + frakt ++. WTF??!! Pc-en har blitt reparert for noe som er HP sin feil, så må jeg betale 300kr for å få maskinen til å funke i tillegg til å miste alt som ligger på den? :dontgetit:

 

Jeg sendte han ny mail til M$-duden igjen, og ga han litt pepper for å ikke ha ringt. Jeg sa samtidig ifra at han får ringe meg, siden jeg gikk tom for penger på mobilen.

 

 

En måned eller noe etterpå gikk, og jeg hørte ingenting, så jeg sendte han en ny mail, der jeg sa at jeg ikke hadde hørt noe. Jeg fikk svar om at han hadde prøvd å ringe meg flere ganger før han dro på 3 ukers ferie. Åja.... Jeg hadde blitt ringt EN gang fra et skjult nummer, men jeg hørte mobilen for seint, og rakk akkurat ikke å ta den....

 

Så fikk jeg penger på mobilen igjen og ringte M$, men siden det var stengt, kom jeg til en britisk fyr, som ba meg ta kontakt med kundeservice for å generere ny nøkkel.

Så ringte jeg neste dag, og duden der sa at det er PC-produsenten, dvs. HP, som genererer OEM-nøkler. Skulle M$ generere ny nøkkel måtte det vært Retail-nøkkel, og da må man legge inn Vista på nytt.

 

 

 

Lenger enn det har jeg ikke kommet, for jeg holder på å bli GAAAAAAL!! :wallbash:

 

 

Jeg ville gjerne lagt inn Win7, XP eller Linux, men 1. det er ikke min pc, og 2. den tilhører noen som bor langt oppi nord, så jeg får ikke gjort noe på den uansett før neste gang vi treffes.

 

Som om 1GB RAM og Vista ikke gjør maskinen treig nok, så spretter et vindu om aktivering og slikt fram hele tiden, som får maskinen til å gå i stå hvert 5-10ende minutt. Jeg vurderte å gå pirateveien, men da må man legge inn Vista på nytt. Ellers har jeg ikke finni noen annen effektiv løsning.

 

Kan noem hjelpe meg? Holder på å bli gal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...