Gå til innhold

God taktikk i Age of Empires II

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg spiller en del Age of Empires II, men med en gang jeg spiller mot noen som har litt god peiling så taper jeg hver gang.

Hva er den beste taktikken for å vinne? (Litt enkelt sagt, men, men ;) )

Endret av Sailfish
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær effektiv. Øv mye på det du sliter med.

Om du spiller mot noen med erfaring: Prøv å spille uforutsigbart/ulogisk. Kjempegøy å overraske selvgode feudal-rushere.

Og en grei allmenn-regel: Aldri spill Vikings. De er søppel. Søppel.

Skrevet
Det kan også hjelpe å være "Huns". De slipper å bygge hus, dermed kommer du raskere i gang.

Alle "folkeslagene" har ulike fordeler, og er nogenlunde balansert, ivertfall etter den siste patchen. Vidre taktikker kan du utarbeide selv ved å se på replays, etc, eller lese om den på ulike nettside, og ulike taktikker er det mange av.

Nebbdyret

Skrevet

Begynner man med folketallmaks med en gang da ell? :dribble:

Det kan også hjelpe å være "Huns". De slipper å bygge hus, dermed kommer du raskere i gang.

Noen som gidder å ramse opp noen flere lag og deres fordeler?

Skrevet
Begynner man med folketallmaks med en gang da ell? :dribble:

Noen som gidder å ramse opp noen flere lag og deres fordeler?

1. De kan du lese om inne i spillet, noe du burde vite.

2. Prøv denne nettsiden: www.justfuckinggoogleit.com

Skrevet

Har spilt en del Age of Empires 2: AoC matcher over klienten til igzones.com , og har sett en del replays. De fleste gode folk som spiller random match bruker huns. De har rimelig gode techs og slikt og uansett så er det stort sett feudal age rush som gjelder :p

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Vær effektiv. Øv mye på det du sliter med.

Om du spiller mot noen med erfaring: Prøv å spille uforutsigbart/ulogisk. Kjempegøy å overraske selvgode feudal-rushere.

Og en grei allmenn-regel: Aldri spill Vikings. De er søppel. Søppel.

Hvorfor mener du at vikings er søppel?

- Får f.o arbs.

- Beste grushe nasjonen. (raskere dock, og billigere skip)

- Etter patchen har zerks fått oppgradert speed, noe som gjør dem til en ganske nyttig unit nå.

- Gratis wheelbarrow/hand cart.

Lager du en army bestående av arbs, zerks og treb/ram kan du gjøre livet surt til en hver spiller. Så påstanden om at vikings er søppel kjøper jeg ikke.

Endret av fossegrimmen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...