Gå til innhold

Anmeldelse: UFC Undisputed 2009 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk... hadde foretrukket at spillet ble anmeldt av noen som hadde det minste snøring på MMA, men det var visst for mye å håpe på.

Allerede i første setning er du på villspor.

 

"UFC Undisputed 2009 kan i korte trekk forklares som en simulator for den amerikanske idrettsgrenen Ultimate Fighting Championship (UFC)."

Det blir like dust som å si at "XXXX er en simulator for den norske idrettsgrenen Tippeligaen."

Lenke til kommentar
Sukk... hadde foretrukket at spillet ble anmeldt av noen som hadde det minste snøring på MMA, men det var visst for mye å håpe på.

Allerede i første setning er du på villspor.

 

"UFC Undisputed 2009 kan i korte trekk forklares som en simulator for den amerikanske idrettsgrenen Ultimate Fighting Championship (UFC)."

Det blir like dust som å si at "XXXX er en simulator for den norske idrettsgrenen Tippeligaen."

 

Tar selvkritikk for dårlig formulering, men har da så absolutt den minste snøring. Begynner å bli mange år siden mitt første kjøpelystne besøk på Sherdog. Var i utgangspunktet Royce Gracie som fikk meg interessert i "sporten".

Ser hvordan setningen du viser til ville blitt bedre om en byttet ut "idrettsgrenen" med f.eks "turnering" eller "kampsportsligaen" eller noe i den duren.

 

Vil ikke kalle det så mye å være på villspor, som det var et utaktisk valg av ord.

Lenke til kommentar
Og Norge har flere enn én aktiv MMA-utøver.

Jeg regner med du sikter til Joachim Hansen.

Hansen har aldri vært i UFC, men det har derimot Dan Evensen, som fikk deng av Cheick Kongo.

 

Ikke for å være pirkete, men her tar du både feil og er selvmotsigende fra hva jeg kan se.

 

Det er feil at jeg siktet til Joachim Hansen, jeg tenkte på Dan Evensen, aka Viking.

(etter å ha spilt UFC: Undisputed skjønner jeg godt at han fikk deng av Cheick... ;) )

 

Og jeg sa heller ikke at Norge kun har én aktiv MMA-utøver, jeg sa at Norge kun har én aktiv utøver i UFC. At jeg igjen valgte å bruke ordet "sporten" er en følgefeil.

 

Så, er vi venner nå eller må vi ta det uttafor? :p

Lenke til kommentar

Satt en liten time med demoen i går, kan ikke si det fristet med kjøp etter demospilling...

 

Bra grafikk, lyd å sikkert hele greia, men nei...

 

Desuten er det mange "slike" som i ring-sloss-spill for tiden...

 

Denne skilte seg ikke ut fra mengden, å kontrollene var over snittet knotete mot "standaren" for slike spill...

 

 

Men er man UFC-fan, så blir nok spillet kjøpt og satt pris på uansett...

Lenke til kommentar
Sukk... hadde foretrukket at spillet ble anmeldt av noen som hadde det minste snøring på MMA, men det var visst for mye å håpe på.

Allerede i første setning er du på villspor.

 

"UFC Undisputed 2009 kan i korte trekk forklares som en simulator for den amerikanske idrettsgrenen Ultimate Fighting Championship (UFC)."

Det blir like dust som å si at "XXXX er en simulator for den norske idrettsgrenen Tippeligaen."

Enig. Ga meg etter å ha lest den setningen

Lenke til kommentar

"Iblant kan det bli litt mye lasting, lagring og venting, samt at menyene kan ha litt for mange valg og omveier. Dette kunne vært gjort enklere, og det virker unødvendig å måtte manøvrere seg gjennom en meny like lang som et vondt år, for å få sydd på en sponsorlogo på shortsen."

 

x2 i anmeldelsen. Hvorfor det?

Klassisk tilfelle av copy/paste, men glemt å delete det du har copied? :p

 

Ellers bra anmeldelse med noen hickups som har blitt nevnt tidligere :)

Endret av eple1
Lenke til kommentar

Huff.. den innledningen var noe misvisende, ja.

 

Ultimate Fighting Championship er en amerikansk organisasjon som fremmer kampsporten MMA (Mixed Martial Arts). UFC har aldri vært en sport eller idrettsgren.

 

Tar selvkritikk for dårlig formulering, men har da så absolutt den minste snøring. Begynner å bli mange år siden mitt første kjøpelystne besøk på Sherdog. Var i utgangspunktet Royce Gracie som fikk meg interessert i "sporten".

Ser hvordan setningen du viser til ville blitt bedre om en byttet ut "idrettsgrenen" med f.eks "turnering" eller "kampsportsligaen" eller noe i den duren.

 

Vil ikke kalle det så mye å være på villspor, som det var et utaktisk valg av ord.

 

Den ville blitt bedre fordi den da faktisk ville hatt et lite fnugg sannhet i seg. :p

Lenke til kommentar
Og Norge har flere enn én aktiv MMA-utøver.

Jeg regner med du sikter til Joachim Hansen.

Hansen har aldri vært i UFC, men det har derimot Dan Evensen, som fikk deng av Cheick Kongo.

 

Ikke for å være pirkete, men her tar du både feil og er selvmotsigende fra hva jeg kan se.

 

Det er feil at jeg siktet til Joachim Hansen, jeg tenkte på Dan Evensen, aka Viking.

(etter å ha spilt UFC: Undisputed skjønner jeg godt at han fikk deng av Cheick... ;) )

 

Og jeg sa heller ikke at Norge kun har én aktiv MMA-utøver, jeg sa at Norge kun har én aktiv utøver i UFC. At jeg igjen valgte å bruke ordet "sporten" er en følgefeil.

 

Så, er vi venner nå eller må vi ta det uttafor? :p

 

Da vil jeg pirke tilbake. For i samme avsnitt som du sier at Norge har èn aktiv utøver, sier du at sporten har bredt seg utover hele verden. Og UFC har ikke bredt seg utover hele verden, det er èn organisasjon som opererer ut ifra ett land, USA, men også har holdt arrangementer i Canada og et par europeiske land. Det blir derfor feil å si at UFC har bredt seg utover hele verden, og da vil man jo anta at du sikter til MMA generelt, som Norge har mer enn èn aktiv utøver i.

Lenke til kommentar
Og Norge har flere enn én aktiv MMA-utøver.

 

Da vil jeg pirke tilbake. For i samme avsnitt som du sier at Norge har èn aktiv utøver, sier du at sporten har bredt seg utover hele verden. Og UFC har ikke bredt seg utover hele verden, det er èn organisasjon som opererer ut ifra ett land, USA, men også har holdt arrangementer i Canada og et par europeiske land. Det blir derfor feil å si at UFC har bredt seg utover hele verden, og da vil man jo anta at du sikter til MMA generelt, som Norge har mer enn èn aktiv utøver i.

 

Ok, siden jeg er slik en grepa kar skal du få poeng for denne.

MEN: Igjen vil jeg presisere at det ikke er snakk om manglende forståelse, men heller dårlig formulering.

Meningen her er selvfølgelig at utøvere har kommet fra hele verden for å delta i UFC, ikke at turneringene finner sted over hele kloden..

 

 

BTW: Har vært på Byggmakker og kjøpt inn armeringsjern for å bygge min egen Octagon. Nestemann som skriver "Døh, UFC ække no'n sport vøtt!" får et lett klask med duelleringshansken :p

Lenke til kommentar
BTW: Har vært på Byggmakker og kjøpt inn armeringsjern for å bygge min egen Octagon. Nestemann som skriver "Døh, UFC ække no'n sport vøtt!" får et lett klask med duelleringshansken :p

 

Jeg har kjent skribenten siden vi var omtrent en alen lange. Og man vil definitivt ikke havne i håndgemeng med Peter. Det går sjelden slik man ønsker.

 

Så dere som trues med audiens i Octagon'en til Peter - beware.

 

:-D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...