Gå til innhold

Bytte av grafikkort i en komplett HP-pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en komplett HP-pc på elkjøp for et drøye år siden, men er ikke helt bekvamt med ytelsen.

-AMD Phenom 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

-NVIDIA GeForce 8600 GT

Her finner du meste angående innhold i pc'en.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3725873

Jeg lurer da på om jeg kan bytte grafikkortet og isåfall hvilket burde jeg velge?

Også et lite tilleggs spørsmål, jeg har kun 2,2 speed på cpu'en. Burde jeg bytte ut prosessoren også (Evt kjøpe ny) eller holder det med bytte av grafikkortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte en komplett HP-pc på elkjøp for et drøye år siden, men er ikke helt bekvamt med ytelsen.

-AMD Phenom 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

-NVIDIA GeForce 8600 GT

Her finner du meste angående innhold i pc'en.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=3725873

Jeg lurer da på om jeg kan bytte grafikkortet og isåfall hvilket burde jeg velge?

Også et lite tilleggs spørsmål, jeg har kun 2,2 speed på cpu'en. Burde jeg bytte ut prosessoren også (Evt kjøpe ny) eller holder det med bytte av grafikkortet?

Geforce Gts 250 er gangske bra og bruker ikke mye strøm eller velg 9600gt som er perfekt:)

Skrevet
Geforce Gts 250 er gangske bra og bruker ikke mye strøm eller velg 9600gt som er perfekt:)

Ville nok brukt de få ekstra kronene på et GTS 250 fremfor et 9600GT.. Et 9600GT er jo ikke akkurat "perfekt" i mine øyne da..

Skrevet

kk, tenker på grafikken ved spilling osv når cpu farta ikke er på mer enn 2,2. Vuderer sterkt å kjøpe meg et nytt grafikkort nå. Kortene som er nevt her er dobbelt så kraftige som det jeg har til dags dato.

Skrevet (endret)

Det jeg fant angående strømforsyning var --> LITEON, PS-5301-08HF. (300.W mest sannsynlig)

Hvilken betydning har strømforsyningen og er det flere deler i pc'n som spiller noen rolle for bytte av grafikkort?

Endret av Nipps
Skrevet

Strømforsyningen er den viktigste komponenten, den gir ikke ytelse men er den for svak så vil du oppleve at systemet krasjer eller i verste fall, ikke starter opp.

Og er den for svak så kan du ikke ha noe kraftig skjermkort i, da maskinen ikke vil starte eller være stabil.

Skrevet

Stemmer. Men kjipt å måtte bytte store deler av pc'n, blir fort dyrt det :p

300 W = 300 watt, vet ikke hvilken betydning det har, vuderer å kjøpe meg en ny med tiden :)

Skrevet
Er ikke 9600 GT bare rebrand av 8800 GT?

Nesten. Og klokket litt ned ifølge det jeg har lest. Og 9800GT er vel så og si lik til 8800GT, muligens klokket litt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...