Gå til innhold

Oppgradering til Exchange 2007 spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å se på muligheten for å oppgradere til Exchange 2007 i organisasjonen.

Dette skal selvfølgelig testes først..

Det første spørsmålet som dukker opp i hode er: Hvordan vil det være å installere en virtuel Exchange 2007 boks i domene hvor det allerede er Exchange 2003?

Vil denne komme i konflikt med Exchange 2003 på noen som helst måte?

Takker for tilbakemelding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan komme med opplysning som veldig mange feiler på. Med mindre noe stort har skjedd i det aller, aller siste, så finnes Exchange 2007 kun i 64bits utgave og krever dermed 64bits OS kjørende på 64bits platform.

Skrevet

Innstallerer du Ex2007 med SP1 integrert, tar den seg av all skjemaendring i AD, grupper osv, så går fint å innstallere en ekstra ex2007 server ja.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Vi kjører exchange 2003 og exchange 2007 sp1 sammen uten konflikter, på VMware. Hvor vi faktisk enda har public folders på 2003, mens mailbokser og alt annet ligger på 2007. 2003-serverne er på vei ut i disse dager dog!

Skrevet

Jeg brukte en midlertidig virtuell Exchange 2007 da jeg oppgraderte. Så avinstallerte jeg exchange 2003 fra den gamle serveren. Reinstallerte serveren med Server 2008 og installerte Exchange 2007 på den. Så fjernet jeg den virtuelle.

Det var en lang prosess, men det gikk greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...