insanefish Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Hei. Driver å setter opp en Windows 2003 server. På denne har en en system disk (C:) og en 1TB disk (E:) Jeg ønsker å bruker E: disken til hjemme områder og felles områder slik at jeg kan ta backup av hele disken. Testet med \\servernavn\E$\%username% med E: delt. Noen gode råd?
vargaz Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Litt mer info hadde vært knall... Er det AD du prøver å bruke?
insanefish Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Skrevet 25. mai 2009 Litt mer info hadde vært knall... Er det AD du prøver å bruke? Jepp, Bruker AD.
vargaz Skrevet 25. mai 2009 Skrevet 25. mai 2009 Ok, du legger det under homefolder? Sharet heter e$ og ikke bare e?
insanefish Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Skrevet 25. mai 2009 Ok, du legger det under homefolder? Sharet heter e$ og ikke bare e? Sharet E er delt som hidden E$. Ser ikke ut til at jeg får delt den uten hidden i Server 2003.
enden Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 (endret) Å dele rota er vel generelt ikke anbefalt ut over admin shares. Hva med å lage et eget share på e: til brukermapper? Normalt ville jeg satt opp en mappe med fulle share-rettigheter og full NTFS-tilgang for admins. Skru av videre arv og legg til \\server\hjemmeshare\%username% som homefolder i på brukerobjektene i AD. Du vil da se at AD oppretter brukermapper for deg, der kun den respektive bruker og system har tilgang. Litt vagt akkurat nå, siden jeg nettopp har stått opp og ikke har noen server å dobbeltsjekke med. Det finnes 4-5 andre fremgangsmåter som også er veldig vanlige, men med litt ulikt resultat. Google så finner du nok noe som passer for deg. Endret 26. mai 2009 av enden
insanefish Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Skrevet 27. mai 2009 Fikk den til nå. Måtte bare endre E$ til et nytt share. \\server\nyttshare\home\%username%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå