Gå til innhold

BK: Aurevann svart-hvitt


Anbefalte innlegg

Hei, prøver meg på et innlegg her igjen:) Har jobbet med å få til noe som kunne være med i konkurransen "landskap i svart-hvitt." Føler ikke at jeg kom helt i mål så jeg legger den ut her i stedet:) Er i læringsfasen så fint med tilbakemeldinger. Har satt sammen 3 eksponeringer for å få med skyene og det gikk nok litt på bekostning av skarphet og kvalitet på bildet forøvrig.

EXIF:

1/100Sec, 1/400sec, 1/255sec

F16

iso 200

 

post-190742-1243168028_thumb.jpg

 

Har notert meg at menge her foretrekker litt større blender på landskap. Bildet er jo uskarpt, men personlig synes jeg det gjør seg litt her da det kanskje blir litt mere "drømmende" på en måte. Hva synes dere?

 

marodern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for kjapp og fin tilbakemelding folkens! :) Nå kanskje jeg har nok selvtillit til å submitte et bidrag til neste konkurranse:) Noterer meg det ang himmel kontra forgrunn og er nok enig i det. Skal se om jeg får målt skjevheten, har jo vater på stativet, men noen ganger klarer jeg å få det litt skjevt allikevel :/

 

 

Marodern

Lenke til kommentar
Ny crop, ble det bedre?

Denne himmelen og forgrunnen til det første hadde blitt bra. Von Schnellfahrer's himmel blir for trang.

 

Tom

Kanskje det, men den grå himmelen uten kontraster øverst gir meg rett og slett ingenting, derfor følte jeg at det mest naturlige var å la de hvite skyene gli skrått ovenifra :)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
Ny crop, ble det bedre?

 

post-190742-1243184782_thumb.jpg

 

marodern

Jeg liker denne mye bedre ja :)

 

Dette er hva jeg vill lære meg å gjøre med vanlige film kamera.

Herlig, der satt den!

 

Takker!:) Skal la den ligge litt før jeg ev jobber videre og bestemmer meg for crop. Har litt mange versjoner nå :)

 

- Marodern

Lenke til kommentar
Ny crop, ble det bedre?

 

post-190742-1243184782_thumb.jpg

 

marodern

 

Likte dette svært godt. Liker også at det ikke var helt skarpt. Litt drømmende som du sier. Et lite innspill: Hvis du kutter litt himmel eller flytter utsnittet litt ned (vet ikke om du har noe å gå på) kan du få en stram symmetri mellom forgrunn og det mørkegrå partiet på himmelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...