Gå til innhold

Ser dette ok ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser helt greit ut.

Sikker på at du ikke vil ha en dobbeltkjerne istedet? De yter som regel bedre i spill en quadcores.

Ikke helt overbevist om rammen din. 800mhz-ram er dumt hvis du planlegger overklokking. Du vil ikke klare å komme særlig over 2,8GHz, pga 800mhz-ram. Multiplier er lav på Q8200, faktisk helt nede i 7. Standard FSB er 333mhz og mp 7, da får du 2333mhz. Øker du FSB til 400 (som er grensa for rammen din 400mhz x2= 800mhz ram) får du 2800mhz. Ikke akkurat mye å skryte av...

Skrevet
Ser helt greit ut.

Sikker på at du ikke vil ha en dobbeltkjerne istedet? De yter som regel bedre i spill en quadcores.

Ikke helt overbevist om rammen din. 800mhz-ram er dumt hvis du planlegger overklokking. Du vil ikke klare å komme særlig over 2,8GHz, pga 800mhz-ram. Multiplier er lav på Q8200, faktisk helt nede i 7. Standard FSB er 333mhz og mp 7, da får du 2333mhz. Øker du FSB til 400 (som er grensa for rammen din 400mhz x2= 800mhz ram) får du 2800mhz. Ikke akkurat mye å skryte av...

Takk :D

Har ikke tenkt til og clocke den.

Kanskje når jeg har hadd den en stunn.

Skrevet (endret)

Nja, tror du klarer deg med 650W, eller mindre faktisk.

RAM-brikkene er skitbillige, røverkjøp syns jeg. Men egentlig anbefaler jeg Corsair Dominator Twin2x PC2-8500 (1066mhz). Ekstreme DDR2 brikker, men koster deretter. (ca. 750kr).

Dersom du velger et hovedkort med støtte for Crossfire kan du kjøre 2stk HD 4770 istedenfor HD 4890. Disse gir 15-20% mer ytelse enn ett 4890. Men du kan oppleve litt microstutter (fryser i et sekund eller to).

Det er dog sjeldent.

Jeg foreslår da følgende oppsett: Handlevogn

Du kan for eksempel bytte ut de 4770 kortene med dette HD 4890 kortet.

Her er spesifikasjonene til hovedkortet, eneste forskjellen mellom disse er at det er Heatpipes på sistnevnte.

Endret av Cleaf
Skrevet
Nja, tror du klarer deg med 650W, eller mindre faktisk.

RAM-brikkene er skitbillige, røverkjøp syns jeg. Men egentlig anbefaler jeg Corsair Dominator Twin2x PC2-8500 (1066mhz). Ekstreme DDR2 brikker, men koster deretter. (ca. 750kr).

Dersom du velger et hovedkort med støtte for Crossfire kan du kjøre 2stk HD 4770 istedenfor HD 4890. Disse gir 15-20% mer ytelse enn ett 4890. Men du kan oppleve litt microstutter (fryser i et sekund eller to).

Det er dog sjeldent.

Jeg foreslår da følgende oppsett: Handlevogn

Du kan for eksempel bytte ut de 4770 kortene med dette HD 4890 kortet.

Her er spesifikasjonene til hovedkortet, eneste forskjellen mellom disse er at det er Heatpipes på sistnevnte.

Tusen takk!

Tror jeg satser på din handleliste : D

Skrevet

hvis du skal ha pcen lenge burde du satse på quad, det kommer til og komme spil som støtter quad. og 750W er greit og ha hvis du skal oppgradere den.

Skrevet

Bunnymann, triple-core er mer enn nok skal jeg tro, har selv et ganske lignende oppsett på vei.

Ser skjermkortet er utsolgt, du kan eventuelt ta dette skjermkortet istedenfor, men da kommer vi litt over budsjettet ditt...

Ellers kan du vente på at 4770 kommer inn igjen.

Når det kommer til 750W PSU kan jeg si meg enig at det kan være greit å ha, men det er ganske mye fokus på å få ned strømforbruket, så jeg tror at 650W er mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...