Gå til innhold

Film: Egil - en psykologisk studie i en gal persons hverdag og kjærlighetsliv


Anbefalte innlegg

Kjære filmentusiaster,

 

Dette er eksamensfilmen til et knippe studenter ved Høgskolen i Gjøvik.

Som tittelen beskriver er det en skildring av en person de aller fleste vil finne noe pussig, og hans påfølgende date med det motsatte kjønn.

 

Jeg ville meget gjerne likt å hører kommentarer, anmeldelser og generell tilbakemelding på arbeidet våres. På forhånd takk :)

 

FILMEN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, dette funker liksom dette. Alt er veldig klart, og teknisk sett ser den jo fin ut, solid men den mangler særpreg. Særpreg er vel noe jeg også savner i historien. Jeg aner ikke hvor mange slike amatørkortfilmer det finnes (tro meg, jeg kaster sten i glasshus nå), og jeg vet ikke om jeg kan kalle filmen noe særlig original. Det jeg savner kanskje er noe mer særpreg i karakteren, noe som gjør at han føles mer genuin og interessant. Dette har jeg sett før, men som en teknisk øvelse og basic fortellingstrening er jo dette fint og solid som sagt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, som Badering sa, den mangler særpreg. Den føltes ikke noe unik eller spesiell, bare at jeg har sett dette før.

 

Andre punkter som det kan pirkes på er skuespillet. Det virket som har overspilte veldig, og strevde med å se andre steder enn på kameraet. Lyden var heller ikke veldig god, ble den tatt opp med kameraet?

 

Siste pirkepunkt er slutten. Den var en gedigen nedtur. Når dere hadde bygd det hele opp så lenge, for å la det hele ende med så kort, følte meg snurt, rett og slett. Det føltes verken sjokkerende eller overraskende ut, bare mer "meh, okei".

 

Hadde dere gjort slutten litt mer spesiell og tatt ut av sammenhengen, så hadde det hele blitt hakket bedre.

 

Men, alt i alt var det en grei kortfilm. Hadde jeg anmeldt hadde den fått en 3+. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...