Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg fått et astma anfall?


Majsna

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk fra før av. Pollen og diverse..

Men jeg var ut på min joggetur tidligere i kveld, men midt i så fikk jeg problemeer med å puste. Føles som noen holder i rundt luftrøret mitt. Det sirkler og piper direkte i brystet når jeg puster.. Er blitt litt bedre etter jeg har klart å roe ned pusten og pulsen. Fikk jo nesten panikk i starten, aldri opplevd noe lignende. I hverfall ikke i denne graden.

Nå er det helt ok, bare meget irriterende og ikke få til å puste helt. Noe som liksom blokkerer.. Astma ligger sterkt i familien, samme med allergier.. Så er nokså sannsynlig det er det som har slått meg nå :(

 

MEN det som var mitt spørsmål, vill dette gå over? Eller vil jeg være plaget med dette helt til jeg oppsøker lege. Det er liksom helligdag i morgen, og nærmeste legevakt er vel 13 mil til.. Ikke så fristet på å kaste meg i bilen i morgen for å si det sånn..

Går fint ann å ha det slik, bare en smule irriterende :p Høres godt for å si det sånn, og er litt ubehagelig. Men, så lenge det ikke kan forverre seg? Så tror jeg nok jeg kan godt vente til Fredag for å få sjekka det.. Men jeg håper jo at slike ting går over av seg selv? Vet lite om emnet, og har prøvd å lese meg frem. Men ettersom dette er en av mine første mer alvorlige anfall, så har jeg jo ingen diagnose eller medisiner tilgjengelig.. Har hatt det slik i 2-3 timer nå..

 

Kanskje jeg er frisk til i morgen tidlig :p Hvis jeg får sove med pipingen og surklingen hver gang jeg puster..

Tror jeg må legge joggeturen på hylla for en liten stund. :roll: Minner meg litt om når jeg hadde bronkitt egentlig for noen år siden egentlig, utenom hostinga, men noenlunde samme surkling i brystet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Om du blir friskere eller verre imorgen, er det viktig du unngå irritasjonene som kan forverre pustebesværet ditt. Unngå ekstrem aktivitet (som jogging) og bruk allergimedisin.

 

Det absolutt anbefalt at du oppsøke fastlegen hvis du har astmatiker i familien.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Om du blir friskere eller verre imorgen, er det viktig du unngå irritasjonene som kan forverre pustebesværet ditt. Unngå ekstrem aktivitet (som jogging) og bruk allergimedisin.

 

Det absolutt anbefalt at du oppsøke fastlegen hvis du har astmatiker i familien.

Har tatt allergimedisinene pillene mine. Men tror nesten jeg må få sjekka opp med lege ang de også, blir så potte tett likevel om jeg tar de. Nesten så de ikke hjelper i det hele tatt..

Men ja, vi har astma i familien.. Så må vel få meg til en doktor snart da regner jeg med.. Jeg krysser fingrene for at det er borte i morgen tidlig!

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sliter litt med samme problemet selv, spesielt når det er litt kald luft ute.

Merker det ofte når jeg kommer inn etter å ha vært ute på joggetur.

 

Legen sa det var følsomme luftveier, kan vel minne litt om astma. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...