Gå til innhold

Power-on passord sluttet å funke!


Anbefalte innlegg

Okay. I got a HP Pavilion dv5000. dv5134eu to be precise. I've got a "power-on" password for a long time and suddenly it stopped working. This means I can't access my BIOS, nor get to start my computer. Is there any working backdoor key or any things you know about?

 

Jeg har en HP Pavilion dv5000. dv5134eu for å være presis. Jeg har et "power-on" passord og dette har jeg hatt lenge. Plutselig sluttet dette å fungere. Dette betyr da at jeg hverken kan komme meg inn i BIOS eller få starta datamaskinen noe lenger enn "power-on" passordet. Er det noen backdoor, hack eller noen ting jeg kan bruke for å få den til å fungere igjen? Bruker XP hvis det har noen betydning.

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, spør den fremdeles etter et passord, men det gamle funker ikke?

 

Da er det resetting av BIOS chip som gjelder, eller bytte den ut.

Du kan være heldig å slippe dette med å finne og ta ut et lite batteri som forsyner BIOS chipen med strøm.

Har opplevd dette med enkelte nyere HP.

 

Så det du gjør er å åpne opp pcen å se om du finner et lite klokkebatteri, koble det av i hvertfall en halvtime og koble på igjen.

post-89798-1242983479.jpg

 

 

Eldre bærbare kan i tillegg ha en liten rekke med små brytere, DIL switch, sett alle over på andre siden, start pc, slå av sett dem tilbake og start igjen.

post-89798-1242981889.jpg

 

Og hvis intet av dette funker er det resetting av BIOS chip, eller utskifting av den.

 

Bildene er eksempler, og ikke fra din maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...