Gå til innhold

Jeg er motstander av raseblanding - Er du?


Anbefalte innlegg

Kremt.. Så du mener at personer som er glad i hardt fysisk arbeid fremfor kontorarbeid er uintelligente? Da er du velkommen til å bli med meg på jobb for å revurdere ditt syn. Mest trolig hadde ikke du klart en hel dag.

 

Det gjør deg sterk og utholden, ikke smartere. Det er vel ingen hemmelighet at folk med høyere utdanning er smartere generellt sett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Under multikulturen så er det kun hvite nasjoner som lider og kun hvite folk som står i fare for å bli utryddet.

 

Jeg er mot organisert raseblanding hvilken den nåværende innvandringspolitkken er et skoleeksempel på.

 

For noe tull. Noen av de beste forskerne og industrilederne i USA har en mørk hudfarge. De har alle en høy intelligens til felles.

 

En rase kan vel ikke defineres kun på bakgrunn av intelligens. Rase er en helt drøøs med likheter, alt fra hudfarge, hodeskalleform, antall hvite, grå og svarte muskelceller, beinform/struktur, noen raser har bein som andre ikke har.

 

Ergo, så er ikke du per definisjon mot raseblanding, du er for eugenikk i ekstrem form. Edit for link: Eugenikk

 

 

Intelligente mennesker er mindre aggressive enn mindre intelligente, de har en høyere indre motivasjon, er langt mer selv-disiplinerte, har bedre hukommelse, en bedre forståelsesevne, og de kan se strukturer og mønstre langt raskere enn "dumme."

 

Jeg spør deg her; Ser du på deg selv som unormalt intelligent her? Og du sier at intelligente har en bedre forståelsesevne og mønstre langt bedre enn dumme? Jeg spør deg; hvorfor opprettet du dette innlegget da? Det beviser jo bare det slette humbug. Det motsatte..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette har jeg faktisk vært borti før. Jeg leste en forumpost fra et kvinnelig medlem av Mensa som ble sett ned på fordi hun hadde giftet seg og fått barn med en "blue collar worker". Det er drøyt.

 

Morsomt at trådstarter anslår Mozarts IQ til å være 165. Hvilke IQ-tester var mest populære på 1700-tallet, tror du?

 

Utvanning av intelligens og IQ-en til Mozart har nå nylig vært oppe til diskusjon på forumet til verdens nest største IQ-samfunn. Du finner det sikkert, smart som du er :)

 

Hva skjer nå? Skal vi flexe screenshots fra online IQ-tester?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Kremt.. Så du mener at personer som er glad i hardt fysisk arbeid fremfor kontorarbeid er uintelligente? Da er du velkommen til å bli med meg på jobb for å revurdere ditt syn. Mest trolig hadde ikke du klart en hel dag.

 

Det gjør deg sterk og utholden, ikke smartere. Det er vel ingen hemmelighet at folk med høyere utdanning er smartere generellt sett...

 

Gjør det virkelig det? Har du sett hvor mange svært kompliserte konstruksjoner vi kommer utfor i løpet av en dag? Faktisk har jeg høyere utdanning dog. Men det smarteste personene jeg kjenner har ikke rare utdannelsen. De er slaver av verkstedsgulvets orden. Men de er skremmende intelligente..

 

Folk gjør forskjellige valg. Om de er lagerarbeidere eller hva som helst, så er det en personlig motivasjonsfaktor som driver dem mot den jobben de vil ha. At man mener at personer som liker å bruke kroppen sin fysisk er laverestående individer er det mest påfallende argumentet jeg har hørt siden andre verdenskrig.

 

Intelligensen er til stede uansett hvor du er, og hva du gjør. En lagerarbeider som for eksempel har blitt tvunget ut i arbeid siden han var guttunge på grunn av for eksempel familieforhold og selvforsørgelse kan likesåvel ha en IQ som er langt høyere enn hva feks en fremstående forsker.

 

Å tro noe annet vitner bare desverre på manglende livserfaring og.. faktisk.. intelligens..

Lenke til kommentar
Den må du utdype, Patience, jeg ser ikke hvorfor det skulle være humbug?

 

Det å opprette denne tråden, med en slik påstand, og påstå at arbeiderklassen er dum (Les; lagerarbeider) og i samme setting påstå at du er intelligent? Noe som faktisk kommer frem av at du vil neppe rakke ned på arbeiderklassen om du sto i samme bås?

 

Det er jo helt utrolig. Mener du at dine barn ville blitt mere intelligente enn mine? Jeg er en såkalt kar fra arbeiderklassen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

IQ, for å bruke det som et mål på intelligens, mener jeg (basert på diverse kilder så klart) er rundt 50% arvelig, men hvem er opptatt av å være dyktig til å se mønstre egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

IQ måler potensialet, ikke selve intelligensen. Einstein nådde sitt potensiale. Etter hvert.

 

Edit: Når jeg leser min egen post innser jeg hvor latterlig det er å diskutere hva IQ betyr. Les om det selv. Få med dere forskjellen på gF og gC i samme slengen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Kremt.. Så du mener at personer som er glad i hardt fysisk arbeid fremfor kontorarbeid er uintelligente? Da er du velkommen til å bli med meg på jobb for å revurdere ditt syn. Mest trolig hadde ikke du klart en hel dag.

 

Det gjør deg sterk og utholden, ikke smartere. Det er vel ingen hemmelighet at folk med høyere utdanning er smartere generellt sett...

 

Gjør det virkelig det? Har du sett hvor mange svært kompliserte konstruksjoner vi kommer utfor i løpet av en dag?

 

Kompliserte konstruksjoner kommer også av arkitekter, altså folk med høy utdanning. Jeg har til gode å se en komplisert konstruksjon som er tegnet og bygget utelukkende av folk som dumpa vgs.

 

Faktisk har jeg høyere utdanning dog. Men det smarteste personene jeg kjenner har ikke rare utdannelsen. De er slaver av verkstedsgulvets orden. Men de er skremmende intelligente..

 

Hva gjør dem smarte?\ hva er de intelligente i?

 

Folk gjør forskjellige valg. Om de er lagerarbeidere eller hva som helst, så er det en personlig motivasjonsfaktor som driver dem mot den jobben de vil ha. At man mener at personer som liker å bruke kroppen sin fysisk er laverestående individer er det mest påfallende argumentet jeg har hørt siden andre verdenskrig.

Det er ikke det han sier, han sier at smarte folk burde ha barn med smarte folk for å få smarte barn.

 

Intelligensen er til stede uansett hvor du er, og hva du gjør. En lagerarbeider som for eksempel har blitt tvunget ut i arbeid siden han var guttunge på grunn av for eksempel familieforhold og selvforsørgelse kan likesåvel ha en IQ som er langt høyere enn hva feks en fremstående forsker.

 

Å tro noe annet vitner bare desverre på manglende livserfaring og.. faktisk.. intelligens..

 

Nå tar du hardt i. Det er klart det finnes unntak til alt, men søppelkjørere er generellt ikke smartere en proffessorer.

 

Den må du utdype, Patience, jeg ser ikke hvorfor det skulle være humbug?

 

Det å opprette denne tråden, med en slik påstand, og påstå at arbeiderklassen er dum (Les; lagerarbeider) og i samme setting påstå at du er intelligent? Noe som faktisk kommer frem av at du vil neppe rakke ned på arbeiderklassen om du sto i samme bås?

 

Det er jo helt utrolig. Mener du at dine barn ville blitt mere intelligente enn mine? Jeg er en såkalt kar fra arbeiderklassen..

 

Arbeiderklassen har som regel mindre utdanning en de som er ovenfor, og som resultat er de generellt sett ikke like smarte. Jeg har ikke tenkt å si noe om mine barn, men intelligens går i arv, og det gjør ofte også sosial status. Barn med utdannede foreldre blir gjerne utdannet selv. Barn med smarte foreldre blir gjerne smarte selv. Barn med foreldre som har liten eller ingen utdanning kommer gjerne i samme situasjon selv.

Lenke til kommentar
IQ måler potensialet, ikke selve intelligensen. Einstein nådde sitt potensiale. Etter hvert.

 

Edit: Når jeg leser min egen post innser jeg hvor latterlig det er å diskutere hva IQ betyr. Les om det selv. Få med dere forskjellen på gF og gC i samme slengen.

 

Ja, og her bekrefter du noe svært vesentlig.. "etter hvert" .. Mangt kan skje med oss "etterhvert". Vår sanne intelligens kan avdekkes "etterhvert."

 

Det sier at Einstein kunne vært tatt for å være laverstående og dum. Men etterhvert fikk han vist sin sanne verdi.

Lenke til kommentar
Arbeiderklassen har som regel mindre utdanning en de som er ovenfor, og som resultat er de generellt sett ikke like smarte. Jeg har ikke tenkt å si noe om mine barn, men intelligens går i arv, og det gjør ofte også sosial status. Barn med utdannede foreldre blir gjerne utdannet selv. Barn med smarte foreldre blir gjerne smarte selv. Barn med foreldre som har liten eller ingen utdanning kommer gjerne i samme situasjon selv.

 

Men vet du hvorfor? Det har ikke noe med intelligens å gjøre. Det er dette vi kaller for patterns. Mønster. Barn med foreldre uten høyere utdannelse tenker at dette trenger ikke jeg heller. Men du må skille klart mellom utdannelse og intelligens. Utdannelse gir et bedre grunnlag, men det sier ikke noe om intelligensen.

 

Du kan sitte på med utdannelse til du drukner. Men ikke nok intelligens til å få det fra hodet og ut gjennom nevene.

 

Det er derfor vi ofte ser skolerte folk som ikke kan praktisere det de har lært. Og uskolerte folk praktisere ting de IKKE har lært.

 

DET er intelligens det..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Intelligens er så mangt. At skolerte folk ofte er mindre praktiske skal jeg si meg enig i, men de har generellt mer kunnskap og forståelse rundt det de er utdannet i. Litt av problemet med akkurat dette er at de fleste høyere utdannelser ikke går på praktisitet, du får rett og slett lite bruk for det du lærer i daglilivet.

 

Jeg vil si det er forskjell på intelligens og ferdighet. Arbeidere har mye ferdighet, det skal jeg si meg enig i, men ferdighet er ikke intelligens.

Lenke til kommentar
Hva skjer nå? Skal vi flexe screenshots fra online IQ-tester?

 

 

Min IQ er på 134. Det kan godt hende du har en høyere IQ enn meg, men vi hører begge til den intelligente rase. Akkurat som Bill Gates og Kjell Inge Røkke tilhører overklassen, selvom sistenevnte er langt "fattigere."

Endret av Furiae
Lenke til kommentar

Min far besto såvidt VGS etter et par forsøk (yrkesfag), og min mor måtte ta opp flere fag for å kunne jobbe i barnehage. Selv endte jeg opp med tett oppunder 5 i snitt på VGS og er student på verdens 29. beste universitet (Ja, vet sånne rankinger ikke nødvendigvis har fryktelig mye å si). Så hvordan foreldre gjorde det på VGS har tydeligvis ikke alt å si..

 

EDIT: Wups.. :p

Endret av Allighiero
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg sies å falle inn under den kategorien mennesker du karakteriserer som dumme, men håper virkelig du ser at slikt snakk ikke på noen måte reflekterer verken høy intelligens eller høyt kunnskapsnivå fra din side. Det er lett å bli ovenpå av etter at du har fått høy poengsum på en IQ-test man har funnet på 123spill.no, men det blir nesten litt komisk å se hvordan du sitter og skryter av intelligensen din samtidig som du rakker ned på en dine motstandere rundt dette temaet. 'Raseblandingsmotstandere' er på ingen måte noen homogen gruppe og jeg kan love deg at det finnes personer som faller inn under den kategorien som overgår deg på det aller meste.

 

Edit: Svar til trådstarter.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Nå kan ikke jeg sies å falle inn under den kategorien mennesker du karakteriserer som dumme, men håper virkelig du ser at slikt snakk ikke på noen måte reflekterer verken høy intelligens eller høyt kunnskapsnivå fra din side. Det er lett å bli ovenpå av etter at du har fått høy poengsum på en IQ-test man har funnet på 123spill.no, men det blir nesten litt komisk å se hvordan du sitter og skryter av intelligensen din samtidig som du rakker ned på en dine motstandere rundt dette temaet. 'Raseblandingsmotstandere' er på ingen måte noen homogen gruppe og jeg kan love deg at det finnes personer som faller inn under den kategorien som overgår deg på det aller meste.

 

Edit: Svar til trådstarter.

 

Det er alltid unntak, og med raseblandingsmotstanderne og innvandrerhaterne er det et mikroskopisk antall. Det er stort sett de isolerte nasjonene som klarer seg dårligst både veldferdsmessig og teknologisk. Det er en grunn til at nettopp USA og ikke Kina eller Japan leder an den teknologiske utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...