Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Av og til bare slutter nettleseren å funke.


Anbefalte innlegg

Hei, har et litt irriternde problem her.

 

Plutselig kan nettleserne slutte å fungere.

Enten kommer det opp "Siden er utilgjengelig for øyeblikket", ogda funker det med en enkelt "prøv igjen" eller oppdatering av siden.

 

Men noen ganger er det "sidelastningsfeil" og da må jeg reboote routeren for å få det til å funke igjen.

Msn, Steam, BitTorrent, Internett-radio osv. funker fint hele tiden, så er bare nettleseren som ikke funker.

 

Er som oftigst når jeg laster ned med BitTorrent, men noen ganger bare random og.

Skjer ca. 3-4 ganger i uken.

 

 

Har en D-link DIR-615.

Har blitt sagt at det er fordi den ikke søttet så mange connections, og at det er noe med DNS.

 

Desverre har jeg ikke så mye kunnskap innen dette emne, så håper noen der ute kan hjelpe meg med dette :)

 

Ps. Bare spør hvis jeg må oppgi meg info

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er trolig DNS som er problemet ditt. Den oversetter navn på nettsiden til ipadresse og ved stor last på router (bittorrent) så vil oppslagene av nettsider bli trege.

Du kan sette DNS manuelt på PC, kjøpe en bedre router eller redusere antall tilkoblinger i torrentprogrammet ditt for å løse problemet.

 

Du kan jo teste DNS ved å sammenligne hastighet på IP og navn for VG:

http://193.69.165.21 = http://vg.no

 

PS: Husk at VG kan ligge i DNS cache på PC slik at du ikke ser riktig resultat.

Du sletter cache ved å kjøre følgende kommando i dosvindu: ipconfig /flushdns

Lenke til kommentar
Det er trolig DNS som er problemet ditt. Den oversetter navn på nettsiden til ipadresse og ved stor last på router (bittorrent) så vil oppslagene av nettsider bli trege.

Du kan sette DNS manuelt på PC, kjøpe en bedre router eller redusere antall tilkoblinger i torrentprogrammet ditt for å løse problemet.

 

Du kan jo teste DNS ved å sammenligne hastighet på IP og navn for VG:

http://193.69.165.21 = http://vg.no

 

PS: Husk at VG kan ligge i DNS cache på PC slik at du ikke ser riktig resultat.

Du sletter cache ved å kjøre følgende kommando i dosvindu: ipconfig /flushdns

Hvis jeg setter fast DNS, vil det gå utover noe annet da?

Og vil problemet bli vekk?

 

Kan du si hvor jeg finner DNS?

På /ipconfig i cmd finner jeg litt av hvert, men ikke DNS (kan være den er der, bare jeg ikke ser den)

 

Er vel her jeg skal putte den DNs'n inn?:

post-157620-1242924334_thumb.jpg

 

 

Takker for hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Har du sjekket at antivirusprogrammet ditt ikke behandler torrentklienten som en nettleser, altså at den ikke sjekker all trafikk som går gjennom torrentklienten?

 

Hadde det samme problemet selv, og det kom av at NOD32 sjekket all trafikk som gikk gjennom torrentklienten. Ved å endre innstillingene i NOD32 slik at programmet ikke lenger gjorde dette, forsvant problemet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke brukt noe torrent-program siden sist, og enda hopper det ut, så det skjer også tilfeldig, uten torrent-program i bakgrunnen :(

 

EDIT:

 

Sjekket nå brannmuren (Comodo Firewall) på internett-forbindelser, og der var det veldig mye "btdna.exe" som er BitTorrent (?), selvom det ikke kjører, + endel andre ting.

 

Kan det gjøre sånn at nett-leseren kan "hoppe ut" sånn som nå?

 

Sånn ser loggen over forbindelsene ut:

post-157620-1243638660_thumb.jpg

post-157620-1243638671_thumb.jpg

Takker for hjelpen :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke brukt noe torrent-program siden sist, og enda hopper det ut, så det skjer også tilfeldig, uten torrent-program i bakgrunnen :(

 

EDIT:

 

Sjekket nå brannmuren (Comodo Firewall) på internett-forbindelser, og der var det veldig mye "btdna.exe" som er BitTorrent (?), selvom det ikke kjører, + endel andre ting.

 

Kan det gjøre sånn at nett-leseren kan "hoppe ut" sånn som nå?

 

Sånn ser loggen over forbindelsene ut:

post-157620-1243638660_thumb.jpg

post-157620-1243638671_thumb.jpg

Takker for hjelpen :)

Bump :) (Se i forrige fost for bildene)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Btdna.exe er bittorrent og du ser at de forbindelsene bruker bittorrentporten din vil jeg anta.

Disse peerene vil fortsette å banke på hos deg en stund etter du avslutter bittorrentklienten så lenge ikke alle har oppfattet at du har slått den av.

 

Foreslår at du setter ned antall forbindelser i bittorrent til 50 connections globalt (ikke 50 torrents men peers). Du kan også slå av DHT i torrentprogrammet.

Videre kan du prøve å slå av antivirusprogrammet en stund (som indikert av askburle) for å se om det har noen effekt.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...