Gå til innhold

MMORPG End-Game eller bare Game?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om d eksisterer et MMORPG spill uten levels?

Slik at du bare starter med alle skills du kan få. I tilegg også ha gear, ganske dårlig gear, men d er brukbart til å begyne me. Hele spille er end-game fokusert, raids, instances, PvP, minst mulig til ingen solo content. Tenk multiplayer FPS spill (Quake/CS/UT) I disse spilla får du alt du kan få av "gear/stats" helt fra starten av. Likevel er spillene veldig underholdende, selv flere åre senere. Hvorfor kan ikke MMORPG spill være slik?

Leveling er noe herk i MMOer spør du meg, d hører hjemme i RPG spill, en spille sjanger som går ut på å levele. Jeg liker RPG spill, morro greier me leveling der, men i MMOer er d bare end-game som gjelder, så derfor skulle jeg gjerne hadt tak i et slikt MMO. Eksisterer d? Å isåfall, er d noe kvalitet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd d. Men som jeg har forstått må man fortsatt igjennom 20 levels, som jeg antar går jævlig sakte. Men så tenker ikke jeg heller bare på PvP, egentlig mest på PvE, raids å sånt.

Skrevet

Nei, du må ikke gjenom 20levels i GW. Du kan lage en PvP charackter som du bare kan bruke i PvP, ellers kan du lage en Pve character. Husker ikke helt om du må gjenom alle de 20 levelene før du får tilgang til PVP det, men det går uansett fort.

Skrevet (endret)
Har ikke prøvd d. Men som jeg har forstått må man fortsatt igjennom 20 levels, som jeg antar går jævlig sakte. Men så tenker ikke jeg heller bare på PvP, egentlig mest på PvE, raids å sånt.

GW er delt i 2 deler, PvP og PvE, du kan spille PvE 1-20 og skaffe ekstra skills osv som du kan bruke i PvP, du kan også bare dra rett til PvP og starte som 20 for så å hoppe rett i det, for noen få kroner ekstra kan du skaffe PvE fordelene uten å gjøre PvE. Rimelig utmerket system, men dette er derimot bare for PvP, GW er bygd rundt det.

Endret av Bruktbilen
Skrevet

høres jo ut some et greit spill. Er ikke d også bare å kjøpe spillet uten noen form for måneds avgift?

Når kommer GW2 ut BTW?

Skrevet
Jeg lurer på om d eksisterer et MMORPG spill uten levels?

Slik at du bare starter med alle skills du kan få. I tilegg også ha gear, ganske dårlig gear, men d er brukbart til å begyne me. Hele spille er end-game fokusert, raids, instances, PvP, minst mulig til ingen solo content. Tenk multiplayer FPS spill (Quake/CS/UT) I disse spilla får du alt du kan få av "gear/stats" helt fra starten av. Likevel er spillene veldig underholdende, selv flere åre senere. Hvorfor kan ikke MMORPG spill være slik?

Leveling er noe herk i MMOer spør du meg, d hører hjemme i RPG spill, en spille sjanger som går ut på å levele. Jeg liker RPG spill, morro greier me leveling der, men i MMOer er d bare end-game som gjelder, så derfor skulle jeg gjerne hadt tak i et slikt MMO. Eksisterer d? Å isåfall, er d noe kvalitet?

Det er kanskje derfor det heter MMORPG? ;)

Selv har jeg spilt veldig mange MMORPGer, og har brukt altfor mye tid på LotRO. Hittil har jeg nådd lvl 54 med en karakter, av 60 mulige. De andre er lvl 40 og oppover.

For meg handler et MMORPG ikke om "endgame" og "levle", men om å ha det moro, ta ting med ro, utforske verden, tilbringe tid sammen med venner og så videre. Det jeg liker minst med LotRO er at de økte xp'en du får, så de første levelene går unna rimelig kjapt. Du burde ikke ha noe problem å nå lvl 30 på noen få dager om du tar i.

Ellers kan du jo prøve Warhammer Online. Mener du kan gå rett inn i PvP fra starten og gå helt opp til høyeste level kun ved PvP. Kanskje derfor jeg gikk fort lei. :p

Skrevet

Et single player RPG spill uten levels ville vært kjedelig. Men et multiplayer ett i samme still, tredje persons vinkel, klasser, raser, skills... hadde vært veldig bra! Grunnen til d er at du får mye mere content enn et spill som tar 100+ timer der d er mange forskjellige ruter å quests bare for å komme til top level.

Lotro har jeg spillt i ca 1,5 år nå. Spiller på lauralin, Iorielin CHN 60, Sapphirre BRG 60, å en haug me alts.

Warhammer har jeg spillt i underkant av 1 uke, veldig bra PvP, men PvE suger, fullt av bugs. Å leveling 1-40 tar en god stund.

Skrevet

Tja, du kan prøve EVE Online. Det er riktignok heftig grinding der, men forskjellen er at du kan være nyttig i store PvP-kamper omtrent med en gang du begynner å spille (forutsatt at du har skill og får litt drahjelp av et guild iallefall). Prinsippet er at små skip er vanskelige å treffe for "highlevel"-spiller som har store skip, derfor kan du surre rundt og gjøre livet surt for dem. Du vil ikke klare å skade dem riktignok, men du kan "debuffe" og f.eks. sinke skipene deres eller stjele energi.

Har såvidt prøvd spillet selv, men du finner MYE info på forumet deres om du er interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...