Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-3 vs 9-5


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på jakt etter ny bil til mellom 160' og 220'.

 

Vurderer Saab 9-5 eller Saab 9-3. Plassmessig klarer jeg meg med 9-3, men liker store biler.

 

 

Er det noe spesielt jeg bør være obs på? Noen tips til utstyrspakker, motorer etc. jeg bør vite om. Er 9-3 bare en pent pakket inn Opel, eller er det en bra bil?

 

Ikke minst ønsker jeg meg MYE tilbakemeldinger på driftssikkerhet, spesielt på 9-3. 9-5'en kjenner jeg litt til mhp. oilsludge osv. Men hvordan er 9-3?

 

 

Er veldig takknemlig for ALT av info, positivt og negativt. Ønsker ikke å kjøpe katta i sekken.

 

 

NB! Hva er reg.reim bytte intervall på disse bilene?

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en akselerasjon som kan skremme mange.

Ikke minst den som sitter bak rattet, gjelder å holde godt fast der for å si det sånn. En understellsmessig orginal Saab som er trimmet vil trenge hele veibredden ved rask akselerasjon, noe som er ganske slitsomt.

 

Nååja. Det er en del torque-steer der, men jeg trenger ikke hele veibredden når jeg girer ned :p

 

Understellet er "modifisert" med bilstein dempere og H&R senkefjærer, har ikke merket noen forskjell angående styringa der.

 

En kompis av meg har en 01 mod 9-5, som er ganske heftig skremt opp av Nordic Uhr. Den har aero-understell, og når han gir på må du virkelig holde fast i rattet. Men det er dog ikke noe den vanlige man i gata ikke kan håndtere.

 

Jeg har forøvrig en 96 mod 9000, med steg 1 chip fra speedparts. Skal være ca 220 hk i den.

 

Tii trådstarter, så vil jeg anbefale deg å sjekke innom www.saabturboclub.net

 

Tror du vil finne alt du lurer på der, folka er veldig hjelpsomme.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...