Gå til innhold

Vurderer å transfer til RP server


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg føler kanskje at jeg trenger "litt mer" i wow enn bare den endeløse grindingen etter.....ja..bedre gear hehe.

 

Meg og en kamerat liker å RP'e i guild chat ganske masse, men det er få andre som gidder å hoppe på. Så jeg vurderer å kanskje kjøre en transfer over til en RP server.

 

I den annledning har jeg noen spørsmål:

 

1. Må jeg flytte hele accounten? Elelr kan jeg overføre kun en char på accounten?

2. Hva koster det? Har man angrefrist?

3. Hvilke EU servere er best for RP?

4. Jeg er vel ingen die-hard RP'er og spiller veldig ujevnt og har liten tid til å avtale raid tider osv..Er dette et problem for RP folk?

5. Må man skrive en bok om sin RP bakgrunn?

6. Hvordan er det å RP'e i wow egentlig? Annerledes enn andre RP spill?

7. Er det forskjell på graden av RP? Jeg er ikke tilhenger av å "late" som man dreper medspillere med å skrive at man gjør slik og slik liksom....jeg vil helst RP'e kun med ting som faktisk finnes i wow og kun å gjøre ting som man faktik kan i wow. Dvs jeg kan aldri drepe spillere av min egen fraksjon.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I den annledning har jeg noen spørsmål:

 

1. Må jeg flytte hele accounten? Elelr kan jeg overføre kun en char på accounten?

-Du flytter 1 character om gangen.

2. Hva koster det? Har man angrefrist?

-Ca 150 kroner, og da blir du låst til serveren i 90 dager trur eg.

3. Hvilke EU servere er best for RP?

-Earthen Ring og Argent Dawn, spørs alltid kor mykje RP du er ute etter, og kor, kortid og korleis.

4. Jeg er vel ingen die-hard RP'er og spiller veldig ujevnt og har liten tid til å avtale raid tider osv..Er dette et problem for RP folk?

-Nei, RP folk er ikkje så opptatt av Raids som av RP, men når det kommer til events og du seie du vil vera med, sett folk pris på at du kjem. Men Casual RP finner du 24/7.

5. Må man skrive en bok om sin RP bakgrunn?

-Nei, diverse RP addons oppfordrar til ein kort beskrivelse av karakteren din. Helst utsjånad, då ein ikkje skal kunne vete alt om deg ved å sjå på deg. tenk realistisk her. youre in the game.

6. Hvordan er det å RP'e i wow egentlig? Annerledes enn andre RP spill?

-Spørs kva andre spel du samanliknar med, å RPe i WoW innebærer andre personar i andre enden, så du veit aldri kva utfallet av ein samtale blir. Men vis litt vett og ikkje bruke RP emotes som, /e I kill you. Du bør og la væra og bruke emotes som omfatter ei bestemt handling hos andre personar, som; /e pushes Isolinn so he falls. La den andre personen bestemme om han vil dette.

7. Er det forskjell på graden av RP? Jeg er ikke tilhenger av å "late" som man dreper medspillere med å skrive at man gjør slik og slik liksom....jeg vil helst RP'e kun med ting som faktisk finnes i wow og kun å gjøre ting som man faktik kan i wow. Dvs jeg kan aldri drepe spillere av min egen fraksjon.

-Spørst kor hardcore du leiter etter. Men å drepe medspelarar er sjelden, då folk ikkje gidder å delete charen sin;)Men slåstkampar osv innad sin egen faction er vanlig.

Håper det hjalp litt.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Du må la karakteren din leve i verdenen etter dens regler. Når du "dør", behandle det som du ble slått ut og vekket opp igjen av en healer, evt av deg selv.

 

Det finnes forresten flere tråder på wow-europe sine forum ang. RPere og hvordan gjøre det.

 

Og vær så snill, aldri bruk ting som "levler" og slikt når man RPer. Det er bare so latterlig.

Lenke til kommentar

takk for tips:)

 

Og bra at man bare trenger å flytte 1 char. Dvs at jeg kan ha min tidligere main (lvl 80 warrior) på min nåværende server og i min nåværende guild, mens jeg flytter over min level 80 DK for å teste RP verden:)

 

Litt synd at om man angrer så kommer man ikek tilbake til sin opprinnelige server før etter 90 dager, men men.....

Lenke til kommentar

Synes det høres litt spennende ut jeg. Men tror nok ikke jeg tørr å forlate min egen server men min main. :p nei, jeg får heller prøve å rerolle på en rp server.. For å teste det ut, kanskje vil det gi ny glød til spillet :roll: Hadde vært morro å prøvd!

Lenke til kommentar
Det er bare å prøve. Det tar seg kanskje litt å sette seg inn i, men får man en god atmosfære, samt gode folk å spille med, så er det kjempegøy. Fantasien er det eneste som setter grenser.

 

(tross alt, det finnes jo ERP.)

 

google om du lurer

Så sant så sant :) Har lenge tenkt på det egentlig, men synes liksom det er et strev å levle opp.. Men, jeg lurer, må man være 80 for å få full utnytte av RP? eller, er de vennligsinnede til lavlevla folk også? Vet bare at på mange vanlige pve/pvp servere så er folk litt reservert til såkalte "newbs".. Vanskelig å få kontakt med folk liksom.. Mulig det er bare de få serverene jeg har spilt på som har vært sånn..

Lenke til kommentar

Oftest må man henge på spesifikke plasser for å få med seg RP. Level har så og si ingenting å si utenom klesvalget man har.

 

Om du virkelig har lyst å sette deg inn i det, prøv å finn en RP-guild som er vennlig mot newbies og som er villig til å lære opp. Det finnes en god del guilds og spillere som er villig til å hjelpe flere til å like RP.

Lenke til kommentar
Oftest må man henge på spesifikke plasser for å få med seg RP. Level har så og si ingenting å si utenom klesvalget man har.

 

Om du virkelig har lyst å sette deg inn i det, prøv å finn en RP-guild som er vennlig mot newbies og som er villig til å lære opp. Det finnes en god del guilds og spillere som er villig til å hjelpe flere til å like RP.

 

Jeg får bare satse på at jeg finner meg en eventuelt fin guide da med andre ord :)

Takk for informasjonen! Kanskje jeg skal sette planene i verks snart.. Høres ikke så verst ut.

Lenke til kommentar
Vel, min første RP-karakter ble et Troll. Nærmere bestemt et Dimday Troll. Eget språk og greier. En smule hardcore... :p

 

Oi, troll ja :p Det må jeg si. Tror nok ikke jeg våger meg på noe så vågalt først nei :p vet ikke jeg, kanskje blood elf? eller kanskje jeg skulle prøve alliance.. uff, vanskelig det der

Lenke til kommentar

Det viktigste du gjør når du starter deg en karakter, er å sette deg inn i hvordan en slik karakter eventuellt ville oppført seg.

En human vil selvsagt være sterkt preget av dødsfallet til Highlord Bolvar Fordragon, mens en Night Elf ikke ville brydd seg nevneverdig av det (de er tross alt "bedre" enn andre, arrogante). Orcer, f.eks, kan både være svært brutale, eller mer "shamanistisk". Taurens er jordnære og treige til å hisse opp, og så videre.

 

Men det er ikke noe galt med å bryte stereotyper. Hadde selv en gnom som oppførte seg om en dverg, både i talemåte og holdning.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Det viktigste du gjør når du starter deg en karakter, er å sette deg inn i hvordan en slik karakter eventuellt ville oppført seg.

En human vil selvsagt være sterkt preget av dødsfallet til Highlord Bolvar Fordragon, mens en Night Elf ikke ville brydd seg nevneverdig av det (de er tross alt "bedre" enn andre, arrogante). Orcer, f.eks, kan både være svært brutale, eller mer "shamanistisk". Taurens er jordnære og treige til å hisse opp, og så videre.

 

Men det er ikke noe galt med å bryte stereotyper. Hadde selv en gnom som oppførte seg om en dverg, både i talemåte og holdning.

 

Uff dette betyr jeg må sette meg inn i hele loren til wow litt mer. Jeg har prøvd på å lese den, men alt ble så forrvirrende, pga alt ble så rotete. Fant liksom ikke alt. Kanskje på tide med et nytt forsøk innenfor det.. Hadde vært morro å kunne litt lore også.. Jeg må prøve å finne frem til alle de sidene jeg fant for en bra stund siden før jeg gav det opp. :p

Lenke til kommentar

1. Må jeg flytte hele accounten? Elelr kan jeg overføre kun en char på accounten?

d

u kan overføre kun 1 char.

 

2. Hva koster det? Har man angrefrist?

koster vel ca 200 med dagens eurokurs ikke sikker tho.

 

3. Hvilke EU servere er best for RP?

 

argent dawn alliance har uten tvil flest aktive RPERe og det pågår rp i stormwind hvor enn du går anbefaler deg å ta en tur med en en level 1 char og gå litt rundt i stormwind på argent dawn. du vil se RP hvor enn du går.

 

4. Jeg er vel ingen die-hard RP'er og spiller veldig ujevnt og har liten tid til å avtale

raid tider osv..Er dette et problem for RP folk?

 

hm nei tror dette varierer lite fra andre servere. eneste forskjellen er vel muligens att rp folk er mere voksene. og heller forteller hva som gikk galt enn å skrike omg wtf noobs.

 

5. Må man skrive en bok om sin RP bakgrunn?

 

for Hardcore RP guilds må du nok ha en historie-personlighet ja. de fleste hardcore RPe guilder krever en in character historie i applicationen.

 

6. Hvordan er det å RP'e i wow egentlig? Annerledes enn andre RP spill?

har ett intrykk av att folk RPEr mye via custom emotes. ellers får du ta en titt selv.

 

7. Er det forskjell på graden av RP? Jeg er ikke tilhenger av å "late" som man dreper medspillere med å skrive at man gjør slik og slik liksom....jeg vil helst RP'e kun med ting som faktisk finnes i wow og kun å gjøre ting som man faktik kan i wow. Dvs jeg kan aldri drepe spillere av min egen fraksjon.

 

hm kan ikke huske att noen har drept noen fra sin egen side nei:P

 

håper dette var til hjelp.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Du må ikke kunne "loren" for å lage en karakter, men det er greit å vite tradisjonene og holdningene til rasen du velger.

Da slipper du Death Knights som løper rundt og sier de tilber Elune.

 

haha, skjønner det. Har jo litt oversikt over raser og slike ting. Men hadde vært morro å fått i seg loren når man først skulle rp :) Jeg må jobbe med saken tror jeg. Hehe

Lenke til kommentar

masse bra info her:) takk til dere alle:)

 

Jeg fant ut at jeg hadde en low level char på en RP server. Tror det var shatar den het...og jeg må si at jeg var der i ca 30 min..løp rundt i goldshire og stormwind...og oppdaget ikke 1 eneste RP "event". Så skuffet der....men etter tips herfra så skal jeg prøve Argent Dawn :)

 

Det å skrive en lang bakgrunnshistore for min char kan bli et problem hehe...jeg er ikke tilhenger av faste roller hehe..jeg håper å kunne spille "meg selv" gjennom en DK. Jeg har helelr ikek så stor sans for in game wedding etc...jeg godtar det selvsagt som en del av en event, men jeg tror ikke jeg takler å være gift in game liksom...det blir for sært hehe. Jeg er tross alt skilt i real life og elsker friheten det medførte hehe.

 

Men må jeg ha en bakgrunnshistorie så må det være enkelt og greit. Jeg ville som ung pre-DK'er bli leiesoldat pga spenning og brorskapet...også gikk det litt vel langt hehe...og ble DK..før jeg fant ut at dette kanskje var en smule drøyt når jeg "ble voksen" hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...