Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V70 - feil og mangler?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vurderer å kjøpe en Volvo V70.

 

Ca 2003 modell, med under 100.000 på tellern. Pris: Max 220.000.

 

Vil gjerne vite ALT om denne bilen, og spesielt om hvilke feil og problemer som kan oppstå, og hvor dyrt dette er å fikse.

 

Er det noen utgaver som er mer belastet enn andre, og hva bør jeg se etter?

Hvilken motor er best? Bensin eller diesel?

 

Automat eller manuell? Komfort er viktig, men ikke hvis det er masse feil med automatkassa.

 

 

Ellers noe jeg bør vite/være obs på? Driftssikkerhet er veldig viktig for meg, og ser jo at V70 kommer dårlig ut i diverse slike tester. Men hva slags feil er det snakk om? Er det bagateller, eller dyre ting.

 

Bor nær Sverige, så kan evt. ta store rep. der.

 

 

Alternativene til Volvoen er Mazda 6 eller Toyota Avensis (begge pga. driftssikkerhet).

Har snust litt på BMW 5 også, men syns det er litt gammeldags.

 

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å kjøpe manuell. Som sagt over er det en del feil med automatkassene, samt at de ikke er så veldig spenstige hvis du liker litt morro.

 

Mine foreldre er veldig godt fornøyd med sin V70 og har hatt veldig lite feil med den. Må innrømme at jeg selv låner V70'en så hver gang jeg har mulighet til det, og jeg er veldig godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Foreldrene mine har en S80(stort sett samme bil) og det er en veldig fin bil. Verdens beste seter, veldig komfortabel kjørekomfort og dessuten en av de sikreste bilene du kan få tak i. De modellene som det har vært litt trøbbel med er fra 2001 og eldre, men vi har en 2001 modell selv, og har ikke hatt noen store problemer med den. Antiskrensen hadde en ødelagt gyro, men det er det største problemet som har vært med den. Ellers så er det automatkassa fra 2001 og eldre som har vært et problem på en del biler, men det skulle være ordnet etter 2001.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...