Gå til innhold

BK: Black metal chick

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok noen bilder av ei venninne idag som trengte min hjelp.

Ønsker kritikk, er første gang jeg prøver meg på noe "arrangert".

post-61441-1242666622_thumb.jpg

post-61441-1242666637_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crap, hun så skummel ut!

Jeg liker i hvert fall ideen til bilde 2, selv om jeg tror det hadde blitt bedre sort/hvitt, eventuelt kun med farge på "blodet".. Og så er det et eller annet som skurrer med komposisjonen - kanskje litt mye luft over hodet?

Skrevet

Jeg vil nok beholde fargene - det føles mer riktig her

Bilde #1 synes jeg er litt i det mørkeste laget. Jeg er enig med Karl-Peder at det noe som skurrermed #2; Jeg lurer på om et kan være den lyse himmelen som trekker til seg for mye oppmerksomhet.

Tom

Skrevet (endret)

Synes det blir for mye grønt, spesielt på første bilde. Føler hun har forvillet seg ut fra vinteren og inn i våren (og der ser det ikke ut til at hun trives). Hun ser mer trist enn skummel ut spør du meg. Enig med Tom i at den lyse himmelen også blir litt forstyrrende. Det tekniske er stort sett på plass etter mine øyner, men lokasjonen kunne vært bedre. Hva med litt stein/fjell eller vann? For ikke å snakke om metal(l)? :wee:

Endret av espenoen
Skrevet (endret)

Kunne det hjulpet å desaturert grønnfargen litt? For å få en litt mere dyster skogfarge.

Edit: Legger ved et forslag. Si ifra hvis jeg skal ta det bort.

post-20276-1242674625_thumb.jpg

Skrudd opp kontrast, fjernet grønnfarge, dodge på hud og diverse andre highlighting :)

Endret av shakudu
Skrevet

Fiksen til shakudu gir bilde mye riktigere stemning. Men jeg tror jeg ville fortrekke å jobbe med omgivelsene istedet for photoshop. For selv om stemningen blir bedre, ser det også "shoppet" ut.

Skrevet
Kunne det hjulpet å desaturert grønnfargen litt? For å få en litt mere dyster skogfarge.

Edit: Legger ved et forslag. Si ifra hvis jeg skal ta det bort.

post-20276-1242674625_thumb.jpg

Skrudd opp kontrast, fjernet grønnfarge, dodge på hud og diverse andre highlighting :)

Hva har skjedd med høyre armen hennes?

Liker ideen men trenger litt etterbehandling.

Gradient map med sort farge forran og hvit bak som er satt til soft light. Lysna annsiktet og burna rundt henne. Si ifra viss jeg skal fjerne den.

post-142352-1242677563_thumb.jpg

Skrevet

For mitt vedkommende får jeg ihvertfall ikke assosiasjoner til black metal. Det holder ikke med litt halvslapp liksminke (dropp blodet i ansiktet) for å skape en skikkelig feel. Mye av tidlig black metal knytter seg nettop til skogens sjel, og måten dette kom til uttrykk for utenfor musikken var i form av en unik stil og et unikt image. Det er visse "regler" for hvordan man skal posere og hvilke locations man skal posere i om man ønsker å skape noe som er karakteristisk for tradisjonell norsk black metal.

Det første som skurrer her for min del er nettopp posituren. En black metal artist ville aldri posert slik som på bildet her, det minner mer om spiderman enn noe annet. Prøv istedet noen klassiske poseringer fra eksempelvis Immortal, og velg en litt bedre location, eksempelvis en plass med en elv, noen grantrær, litt værbitt skog, et veltet tre etc. Prøv også å ta noen shots med det klassiske blikket. Om de ovennevnte positurene blir for parodisk så se litt på hvordan Darkthrone, Enslaved og Gorgoroth har posert opp igjennom.

Er det black metal du skal formidle må du enten velge mellom å beholde fargene (de grønne trærne skaper en flott kontrast til det sorte og hvite mennesket) eller gå fullstendig sort-hvit (med litt støy på sistnevnte). Shakudus forslag minner mer om the grudge enn black metal.

Vanskelig å finne gode bilder merker jeg, så sjekk heller ut dokumentarer og filmer for å finne den rette stemningen. Noen bilder fant jeg derimot allikevel: 1 2 3 4

Skrevet

Som black metal bilder var dette ikke noe særlig.

Første bildet bør du gjøre svart/hvit da det blir way to much normalfarget hud i tillegg til liksminken.

Bilde 2 var greit, men blir fra et black metal ståsted mer humoristisk enn "scary"..

Til slike bilder ble det generellt for mye farger og så for trivelig ut i det store og hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...