Shiibopi Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Problemet: Pc-en begynner å henge og etter en viss kort tid kommer bluescreenen, og så reboot. Det kan skje når som helst, noen ganger mens jeg spiller spill, andre ganger mens jeg bare bruker enkle programmer som media-player osv. Har også hendt at den har hengt seg på start up, rett etter at jeg har fått kommet inn i windows. Feilmeldingen jeg får etter bluescreen når pcen har reboota: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.0.6000.2.0.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 124 BCP1: 00000000 BCP2: 845CA498 BCP3: F2000040 BCP4: 00000800 OS Version: 6_0_6000 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\Mini051609-01.dmp C:\Users\Tomma\AppData\Local\Temp\WER-51527-0.sysdata.xml C:\Users\Tomma\AppData\Local\Temp\WERF9C8.tmp.version.txt Pcen min (Ikke helt sikker på hva som burde være med her, så si ifra hvis noe som er relevant mangler): Maskinnavn: Maskintype ACPI x86-basert PC (Mobile) Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium Operativsystem Service Pack [ TRIAL VERSION ] Internet Explorer 7.0.6000.16830 DirectX DirectX 10.0 Maskinnavn TOMLAPTOP Brukernavn Tomma Påloggings domene [ TRIAL VERSION ] Dato / Tid 2009-05-18 / 10:36 Hovedkort: CPU type Mobile DualCore Intel Core 2 Duo T7300, 2000 MHz (10 x 200) Hovedkort Asus A7000Sv Series Notebook Hovedkort chipset Intel Crestline-PM PM965 Systemminne [ TRIAL VERSION ] BIOS type AMI (07/26/07) Skjerm: Skjermkort NVIDIA GeForce 8600M GS (256 Mb) Skjermkort NVIDIA GeForce 8600M GS (256 Mb) 3D kort nVIDIA GeForce 8600M GS Skjerm LG Philips LP171WP4-TLB1 [17.1" LCD] Multimedia: Lydkort Realtek ALC882/D/M @ Intel 82801HBM ICH8M - High Definition Audio Controller Lagring: IDE kontroller Intel® 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller IDE kontroller Intel® ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850 IDE kontroller Ricoh Memory Stick Controller IDE kontroller Ricoh SD/MMC Host Controller IDE kontroller Ricoh xD-Picture Card Controller Lagrings kontroller AJ2WV8PZ IDE Controller Lagrings kontroller JMicron JMB36X Controller Lagrings kontroller Microsoft iSCSI Initiator Harddisk Hitachi HTS542525K9SA00 (250 Gb, 5400 RPM, SATA) Optisk disk EHGJ SPY7STMZS SCSI CdRom Device Optisk disk HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20N ATA Device (DVD+R9:4x, DVD-R9:4x, DVD+RW:8x/8x, DVD-RW:8x/6x, DVD-RAM:5x, DVD-ROM:8x, CD:24x/24x/24x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM) SMART Harddisk status OK [ Minneenheter / SODIMM0 ] Minneenhet egenskaper: Formfaktor SODIMM Type DDR2 Typedetaljer Synchronous Størrelse 1024 Mb Hastighet 667 MHz Totalbredde 64-bit Data bredde 64-bit Enhetensplassering SODIMM0 Bankplassering BANK0 Produsent N/A Serienummer N/A Utstyrs merke N/A Reservedelsnummer N/A [ Minneenheter / SODIMM1 ] Minneenhet egenskaper: Formfaktor SODIMM Type DDR2 Typedetaljer Synchronous Størrelse 1024 Mb Hastighet 667 MHz Totalbredde 64-bit Data bredde 64-bit Enhetensplassering SODIMM1 Bankplassering BANK1 Produsent N/A Serienummer N/A Utstyrs merke N/A Reservedelsnummer N/A Endret 18. mai 2009 av Shiibopi
drbuggs Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Går ut ifra beskrivelksen din at dette er en laptop. Veldig mange laptops strever med varme, selv helt nye. Vanligvis er årsaken at selv små mengder støv/lo tetter kjøleribben, mellom ribben og vifta, Så første du bør prøve er å blåse rein kjøleribba. Ikke blås inn i vifta, men blås inn i utløpet fra kjøleribba slik at du får blåst den rein, eventuelt på noen laptops er det bare et dekksel over ribba som enkelt kan fjernes med to tre skruer. Ikke bruk PC'en på duk/dyne etc, men en ren bordflate. Hvis ikke dette hjelper sjekk minne, finnes mange memtest programmer som kan brukes til dette. Som oftest er sånne feil som du beskriver relatert minne som kræsjer pga grunn av 1) Feil eller 2) feil spenning fra strømkilde. På laptops betyr dette ofte reklamere pga feil på hovedkortet.
Shiibopi Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 Jeg har hatt et problem med for varm pc tidligere, fikset dette med å kjøpe en notebook cooler og blåse vekk støv med luft på boks. Har også prøvd å kjøre visse memtests fra Ultimate Boot CD, husker ikke navnet på den ene testen, men den kjørte ihvertfall en hel natt uten noen errors. Det kan jo fortsatt være feil der da, hva vet vel jeg.
drbuggs Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Ja , kvaliteten på memtestene er variabel. Er ikke alle som finner feil. Men hvis du har prøvd 2-3 tester fra ultimate eller hirens cd kan det være at mem er ok, har du prøvd å kjøre full disktest ? Hva sier hendelseslog i Administrative verktøy under kontroll panel ? Virus er også en mulighet eller crappy koding i et eller annet sært program du kjører.
oslo72 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 La merke til at det stod "TRIAL VERSION" veldig mange steder... er det original Windows Vista du har installert? Bryr meg ikke om du bruker piratkopi, men greit å vite med tanke på om det kan være no adware eller annet som kan forårsake dette...
Shiibopi Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 (endret) La merke til at det stod "TRIAL VERSION" veldig mange steder... er det original Windows Vista du har installert? Bryr meg ikke om du bruker piratkopi, men greit å vite med tanke på om det kan være no adware eller annet som kan forårsake dette... Everest; programmet jeg brukte for å finne informasjonen ovenfor har jeg kun som TRIAL VERSION. Endret 18. mai 2009 av Shiibopi
Phido78 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 BCCode: 124 BCP1: 00000000 BCP2: 845CA498 BCP3: F2000040 BCP4: 00000800 BC 0x124 er hardwarerelatert. Denne kan komme av forskjellige årsaker men mest vanlig er to ting; Lydkortet har konflikt med nVidia skjermkort - Løsningen er enten å oppdatere drivere eller forsøke med eldre drivere fra nVidia og produsenten av lydkortet. Av forskjellige årsaker som f.eks oppdatering av BIOS hender det at 32-Bit Disk Access blir deaktivert i BIOS - Løsningen da er å forsøke å aktivere denne i BIOS - Ville nok sjekket dette først da denne er det som går igjen mest Utover det så kan jeg forsåvidt nevne at problemet med en del av minnetestene er kompabilitet og at de da ofte returnerer feil på minne som egentlig ikke er defekt.
Shiibopi Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde litt outdata drivere på lydkort og skjermkort, skal update de nå, så ser vi om det gjør noen forskjell. Takk for svar
oslo72 Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Kan også være greit å laste ned nyeste chipset-driverne for Intel/nVidia.
Shiibopi Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 (endret) Takk for hjelpa, har gjort det meste som har blitt sagt her. Så da gjenstår det bare å se om problemet er fikset Endret 18. mai 2009 av Shiibopi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå