Gå til innhold

[Løst]Problemer med utskriftskvalitet Nashuatec DSm618


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet hva som feiler min Nashuatec DSm618?

 

Legger ved en scannet testutskrift.

test_til_innlegg_web.pdf

 

Det kommer en mørk strek/felt et stykke nede på siden. I tilegg få jeg etter et par siders utskrift en form for ghosting av tekst som stod lengst til venstre på arket til høyre på arket.

 

Om det er trommel, fuser, e.l? Kan en bytte dette selv?

 

Er jo en ganske vanlig kopimaskin dette som er solgt under mange forskjellige navn.

Jeg kjøpte den brukt, for å ha en noen lunde oppegående maskin til hjemmekontoret. Den er gått ca 65.000 kopier/printer.

 

Noen som har skrudd i slike før?

 

Mvh.

 

EJ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det du sitter med er en rebranded Ricoh Aficio 2018.

 

Den svarte stripa kommer nok av trommelenheten, pleier ikke å være så mye annet som forårsaker slike striper på Ricohmaskiner.

Servicemanualen min sier at trommel, dev, cleaning blade, sep-fingre og charge-roller skal byttes på 60K, så med andre ord hele PCU-uniten, ingen rens kan redde deg fra de slitasjestripene på trommelen.

 

Ghostinga har nok mest sannsynlig noe med fuseren å gjøre, kan hende den begynner å bli generelt sliten. Serivicemanualen sier at hotroller, pressroller og cleaningroller skal byttes på 120K. Hadde vært greit å se noen eksempler før jeg blir helt påståelig på dette.

 

Om du bor i Oslo, kan jeg eventuelt stikke innom en gang og kikke på det, jeg elsker å ta med meg jobben hjem.

 

 

Du kan skjekke telleverket for individuelle deler ved å gå inn i SP-mode på maskina og printe ut "SMC lgging data".

Når maskina står i det vanlige kopivinduet, trykker du:

 

 

 

Reset (den gule knappen på tastaturet)

1

0

7

Stop (den røde knappen) Hold denne inne til du får opp en meny med tre knapper.

 

Velg "copier"

Tast inn 59904

Trykk #

Velg om du vil ha tosidig eller ensidig utskrift.

Da printer maskina et lass med ark, sjekk de to første sidene for relevante telleverk, eller scann dem og legg det ut her.

 

 

Endret av Iceman™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...