Gå til innhold

[Løst]Amentio, en bra butikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du kjøper komponenter enkeltvis er det viktig å være nøye om noe ikke funker. Leverer du inn harddisken fordi du tror det er noe galt med den, og problemet faktisk sitter i HK, så må du kanskje betale frakt og test/diagnose selv for harddisken. Du er selv ansvarlig for feilsøking av maskinen.

 

Mine erfaringer med Amentio, pluss det jeg har hørt av kompiser, er at butikken er helt grei så lenge du ikke trenger hjelp av de :p.

Lenke til kommentar

Det er riktig det Pseudopod sier.

Og dessverre er det slik at når man feilsøker, så ser man ikke skogen for bare trær. Bygget en gang for en stund siden, og fikk bare ikke harddisken til å fungere. Testet disken i en annen PC, hvor det viste seg å ikke være noe problemer. Skylden hoppet da over på hovedkortet. En kammerat hadde en gammel PC med kampatible komponenter til mitt hovedkort, slik at jeg fikk sjekket hovedkortet. Jeg lot han få rote med PCen med mitt hovedkort noen dager hbor den fungerte utmerket, ikke engang så mye så en liten hikke var det.

Jeg satt å klødde meg i hodet til jeg fikk krampe i fingrene, men kunne bare ikke finne ut hva son feilet den nye PCen. Jeg kom da på at det var en SATA harddisk som ble brukt når jeg testet hovedkortet i den andre PCen. Etter noe skal-skal ikke, bestemte jeg meg for å bestille en ny SATA harddisk, og kjøpte i samme slengen en ny rund ide kabel til min brenner for bedre luftflyt og ryddigere bygg. Da jeg omsider fikk varene i hus, fikk jeg en merkelig trang til å også koble til ide harddisken til den nye ide kabelen. Da jeg koblet opp maskinen igjen, gikk alt fint og jeg fikk startet installasjonen av XP. Når jeg så skulle velge hvor XP skulle installeres, fikk jeg en blandet følelse av forundring og glede. der så jeg ikke bare en, men to harddisker listet opp. Når XP var oppe, fikk jeg klargjort disken i diskbehandler.

 

Jeg satt vell og lenge for å finne ut hva som var galt. Jeg har enda ikke noe 100% svar, men jeg vil tro det mest sansynlige var en ødelagt ide kabel. Hvordan ide kabelen har blitt ødelagt, må du ikke spør meg om.

 

For å gjøre ting kort. Når man feilsøker har man lett for å glemme en liten ting som da ikke ser ut til å ha betydning, men som der og da er løsningen på det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...