NilsiT Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 (endret) Har et problem med å kunne bruke minnepenner, de skal brukes i et nettverk og da har en it-mann der gjort det slik at F: av alle ting skal brukes som fellesområde på nettverket, så det blir jo mappet opp på alle brukerne på F:. problemet er jo det at veldig mange av brukerne bruker usb-minne, er det da noen måte å gjøre det slik at minnepennen automatisk bruker f.eks. L:? vet at det kan gjøres på hver enkelt maskin, men er ønskelig at minnepennen har en egen bokstav samme hvor man kobler den til. Er dette mulig å få til? Takker for svar (vet forresten ikke om dette er riktig plass å legge tråden, men ber om en moderator flytter den om den hører til en annen plass) Endret 13. mai 2009 av Nilsi_tl
Chavalito Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Det er mulig ja. Med USB pennen tilkoblet forandrer du bokstav på minnepennen fra Enhetsbehandlig, høyreklikk på Min Datamaskin, velg Behandle og deretter Enhetsbehandling. Høyreklikk på den disken som er USB pennen og velg Forandre disk bokstav, velg så en bokstav som du vet er ledig og klikk Bruk.
NilsiT Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Skrevet 13. mai 2009 (endret) men det endrer jo bare bokstaven på minnepennen kun på den pc'en du gjør det på Endret 13. mai 2009 av Nilsi_tl
Chavalito Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Det er nok riktig det, men da kan kanskje USBDLM V4.3.0 være noe for deg. Du kan jo se om det programmet er interesant nok.
Kahuna Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Du kan jo ta en titt på dette? Det sies å løse nettopp denslags problemer. Jeg har dessverre ikke funnet noen fiffig group-policy setting som kan ordne dette.. http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html (med alle mulige forbehold siden jeg ikke har brukt dette verktøyet selv men det ser da tilforlatelig ut )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå