Gå til innhold

Annbefalte settings for AoC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har akkurat lasted ned Age of Conan trial. Spillet lagger noe grusomt, og alle skygger blinker + masse andre glitches. Jeg har satt alle settings på fullstening max og en oppløsning på 1920*1200. Jeg har prøvd å sette ned settings, men det er så mange forskjellige at jeg ikke vet hvilke det lønner seg å sette ned uten at grafikken blir mye dårligere. Etter at jeg satte ned noen av settingsa, ble det bedre på enkelte steder ute i skogen, mens byer og andre steder der det skjer mye lagger det noe helt grusomt.

Pcen min:

2x hd 4870 i crossfire (overklokket til max i catalyst)

Intel 2 Core duo E8400 (overklokket til 3,6 GHz)

4 GB RAM

Jeg har alle nyeste drivere osv.

Alle andre spill fungerer fint og jeg kjører f.eks. crysis på ultra high med rundt 40 fps.

Er det noen som kan si meg hva slags settings det lønner seg å kjøre uten å miste alt for mye grafikk?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan må prøve deg frem etter hva som funker. Shadows, Shader, Anti-Alaising kan du i alle fall bare droppe. Det er de som spiser mest av grafikkkortet. Texture bør vel stå lavere i begynnelsen.

Sett alt dette det laveste eller av og resten på middels. Så prøver du deg oppover til du har en fin grafikk som funker for deg. Oppløsningn er også noe som kan justeres for mindre lagg/høyere frame-rate.

Men som sagt: prøv deg frem.

Med andre ord: Begynn på det laveste og jobb deg oppover

Skrevet

Hm, du burde jo klare å kjøre spillet på fullt med det oppsettet der. Hvis du kjører Dx10 så kan det være at den er litt buggete, siden den fortsatt er i testfase (tror jeg).

Skrevet

Tviler på det da DX11 allerede er under utvikling eller i alle fall begynt å tenkes på.

Jeg foreslår igjen (litt motsiende meg selv ja) at du bare begnner på det aller laveste på all og så jobber deg oppover.

Skrevet

Takk for svar. :)

Grunnen til at jeg ikke prøvde meg fram så mye, er at det er ekstremt mange settings man kan forandre på. Tenkte noen allerede hadde omtrent samme oppsett som meg, og visste hva slags settings som var bra. Skal starte med å sette på DX9 istedet for DX10. Hvis det ikke hjelper, så prøver jeg de andre greiene. Hvordan er det med viewdistance? Bruker det mye ressurser?

Skrevet
Takk for svar. :)

Grunnen til at jeg ikke prøvde meg fram så mye, er at det er ekstremt mange settings man kan forandre på. Tenkte noen allerede hadde omtrent samme oppsett som meg, og visste hva slags settings som var bra. Skal starte med å sette på DX9 istedet for DX10. Hvis det ikke hjelper, så prøver jeg de andre greiene. Hvordan er det med viewdistance? Bruker det mye ressurser?

Jeg lurte på dette da jeg spilte det selv. Prøvde meg fram og fant ut til at det ikke tok så mye dog mitt 8400GS ikke klarte det :(

Skrevet (endret)

Absolutt alt på fult? Dratt viewdistance sakene i advanced helt på max osv?

Problemet mitt virker å være DX10. DX9 fungerer helt fint med alt på max, men med engang jeg skrur på DX10 begynner det å lagge og bagrunnen blinker når jeg beveger meg osv. Noen ganger forsvinner alt. (verden blir borte/usynlig).

Jeg burde kanskje nevnt at jeg bruker windows 7 RC. Kan det ha noe å si?

Endret av GunnarGul
Skrevet

kjører det meste på fullt, med dx10, men bruker da også et lite program på noen få hundre kilobyte som jeg synes hjelper mye. Gamebooster heter det. Var kritisk til programmet først, men måtte teste det etter å ha lest om andre som hadde testet det. Og joda, det er enkelt og funksjonelt. Anfefales. Når jeg setter igang med å spille så merker jeg fort hvis jeg har glemt å aktivisere gamebooster.

Lastes ned her: http://www.iobit.com/gamebooster.html

Les en test her: http://news.cnet.com/8301-17938_105-10229569-1.html

Skrevet

Ja, jeg kjører alt på fullt, ABSOLUTT alt, DX10, uten lagg... Nydelig spill dette her... Nyter å spille! :D

Men så har jeg jo nettopp kjøpt en pc til en verdi av 14.000 kr, mekket av en pro i Oslo... :p

Skrevet

Windows 7 RC er nok ikke helt maksimalt enda har jeg hørt, litt småproblemer der fortsatt ved AoC. Forrige versjon fungerte flott, men da hadde kanskje ikke DX10 versjonen kommet.

Skrevet

Skal sjekke ut gamebooster når jeg kommer hjem. Tviler litt på at det vil fungere, siden jeg allerede har prøvd å avslutte alle unødvendige prosesser på pcen.

En ting jeg lurer på, hvilket spill er mest krevende? Crysis eller Age of Conan?

• 2 uker senere...
Skrevet

Problemet mitt virker å være DX10. DX9 fungerer helt fint med alt på max, men med engang jeg skrur på DX10 begynner det å lagge og bagrunnen blinker når jeg beveger meg osv. Noen ganger forsvinner alt. (verden blir borte/usynlig).

Jeg burde kanskje nevnt at jeg bruker windows 7 RC. Kan det ha noe å si?

Windows 7 er ikke ferdig, og AoC er ikke ferdig testet sammen med Windows 7, så problemet er nesten helt sikkert der.

Bruk Vista/XP hvis du vil at alt skal fungere som det burde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...