Gå til innhold

Billigste shoppingby - hvor?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å dra på shoppingtur til en eller annen by i verden og shoppe mye, men hvor er det billigst å shoppe? Er det veldig billig kan man jo få tjent inn reisa og i alt man sparer. Er ikke nødvendigvis dyre merker jeg er ute etter. Kan godt være supermarked der de har sko til 20 kr liksom :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å dra på shoppingtur til en eller annen by i verden og shoppe mye, men hvor er det billigst å shoppe? Er det veldig billig kan man jo få tjent inn reisa og i alt man sparer. Er ikke nødvendigvis dyre merker jeg er ute etter. Kan godt være supermarked der de har sko til 20 kr liksom :p

 

Vel, hvis du vil holde deg i europa er Buchresti(har bodd der så burde vite det) en veldig billig by. men mange sigøynere og bomser. eller warsawa men der begynner det å bli dyrere. ellers er det vel mange land i asia. men skal du ha bra kvalitet er det passe dyrt.

Lenke til kommentar

I Polen kan du finne mye billig, selv om prisene der har steget mye i de siste årene. Det beste er iallefall å holde seg unna de største turistplassene.

 

Hvis du vil ha mye billig, kan jeg anbefale Primark. Det meste i butikken koster under 15 pund. Den butikken finner du iallefall flere steder i UK, og de har mye fint. Skal du kjøpe sko har de et kjempestort utvalg helt nede til 2 pund for et par. De har også mange fine klær, vesker og tilbehør. Kvaliteten er jo ikke den beste, men den er grei nok.

Lenke til kommentar
Hvis du skal på jakt etter generelt billige byer å handle, må du vel østover til Østblokklandene. Romania som AK-47 sa er et godt alternativ. Jeg har selv vært i Litauen og det var ganske billig. Lykke til på reisen.

 

AK-74 BTW. ja de gamle østblokk landene er bra. praha er en utrolig fin by. kanskje ikke så billig, men hey du kan prøve hasj! :)

Lenke til kommentar

anbefaler Shanghai, dog litt lang fly tur og ikke så bilig og fly ditt. MEN hvis man kjøper mye så sparer man det inn med engang.

 

Jeg betalte vel ca 4000kr tur retur i fjor og da handla jeg for rundt 27 000kr +/-

 

Kamera utstyr til rundt 10 000kr, dette hadde kosta rundt 17/18 000kr i norge.

 

kjøpte 5 skredder skydde dresser med bukse, jakke, vest og 2 skjorter til 450kr stk. Hvert hos en lokal skredder her jeg bor og spurt åssen kvaliteten var, i følge han var kvaliteten den beste han hadde sett noen gang.

 

Kjøpte også 2 kashmir kåper ( en til min mor og søster) de kosta rundt 600 kr stk i følge den samme skredderen var også kvaliteten på disse helt topp.

 

kjøpte også en del elektronik, blu ray spiller, wii kontroller, masse mine kort til kamera.

 

pluss kjøpte en del fake ting som noe klær og dvd filmer.

 

dro ned med ca 7 kilo bagasje, sendte 12 kilo hjem og bagasjen hjem veide ca 27kilo

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
Har tenkt å dra på shoppingtur til en eller annen by i verden og shoppe mye, men hvor er det billigst å shoppe? Er det veldig billig kan man jo få tjent inn reisa og i alt man sparer. Er ikke nødvendigvis dyre merker jeg er ute etter. Kan godt være supermarked der de har sko til 20 kr liksom :p

 

Bangkok har mye billige ting :)

 

Husker ikke helt hvor, men vi var på et 4 stjerners hotell som lå oppå et kjøpe senter med mye fint ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...