Gå til innhold

SUB til anlegg ?


Anbefalte innlegg

Jeg var og kjøpte meg nytt anlegg for litt siden. jeg måtte få meg 5.1 og fikk et rimelig godt tilbud på http://www.netonnet.no/?sid=1006452&gc...CFdIUzAodO3K7cQ.

Problemet var bare at jeg hadde ikke tenkt på hvordan jeg skulle koble på sub...

Jeg har elementet men jeg får ikke noe lyd i det. det er et 12" element. men det vil ikke spille..

Jeg har prøvd meg med og koble den med 3 mm stereo jack til RCA. og inn men den vil ikke spille.

Så ser jeg på instruksjonboken at det står at den ikke kan kjøre ANALOG DIR? og i tillegg står det at den må ha enkanalig kabel. Jeg vet ikke men jeg har kjørt en splittet stereo 3 mm jack til splittet RCA. så har jeg kjørt http://www.clasohlson.no/Archive/Images/Pr..._065605_939.jpg den videre inn til forsterkeren. Men det vil ikke komme noe lyd ut. og jeg har sett at den sender ut på SW. og at den sender ut LFS.

 

Hva er det jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er som følgende ;

Forsterker med LFE eller Tape out utgang. (LFE er og foretrekke, først da får du mulighet for å justere delefrekvens fra surround recievern. Og om du kun har Tape out vil du få et ujevnt signal ,det forutsetter også at du har mulighet til å justere delefrekvens på subwoofern i effekttrinnet.)

 

Koblingsmåte!

LFE fra reciever > mono eller stereokabel (Alt etter hva subwoofern din krever. MERK ;hvis subwoofern krever L+R trenger du en Y splitt siden LFE utgangen mest sannsynlig er mono(!) )

Deretter kobler du phonopluggen inn i subforsterkern.

 

-Jeg har tatt utgangspunkt i at du har en "aktiv" subwoofer, om du derimot har en passiv må du benytte deg av enten høyttalerterminaler på surroundrecievern, eller bruke foreksempel en stereoforsterker fra reciever til sub.

 

PS : Kjekt hvis du oppgir merke /type på reciever og sub.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...