vikingkylling Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Demigod er et merkelig spill. Den beste forklaringen jeg har hørt er en Diablo klone med en RTS-hær du ikke kan kontrollere i et Unreal Tournament-lignende spill med tre AIer på laget ditt. Det sier jo sitt. Jeg var mildt sagt svært skeptisk da jeg hørte om det for første gang, og når man vet det ikke engang er noe særlig single-player hjalp det ikke noe særlig. Men når det er sagt kostet det bare ca kr 260,- på Impulse (StarDocks svar på Steam), og det er jo ikke så ille. Det kommer for øvrig ikke i vanlig butikk før i slutten av mai. Selve spillet er ganske sært, men på en bra måte. Selv om man ikke trodde det var mulig å lage nye sjangre fikk man Lemmings, Tomb Raider, Diablo og Grand Theft Auto, og alle tre er blitt klassikere. Tomb Raider og Diablo gjorde egentlig fint lite nytt, men skapte nye sjangre ved å modifisere andre sjangere en smule. I stedet for å la rollespill være turbaserte gjorde de alt i sanntid, og Diablo var født. Jeg er ikke sikker på hva som gjorde Tomb Raider til en ny sjanger, men det er ikke uten grunn vi hadde "Tomb Raider kloner" svært lenge før en ny sjanger var akseptert. GTA var et tradisjonelt action-spill på mange måter, men GTAIII lot oss løpe rundt helt fritt og bestemme tempoet selv. Vips var en ny sjanger født igjen. Demigod gjør noe lignende. På mange måter er det ikke så mye nytt her. Helten vi styrer oppfører seg mistenkelig likt helten i Diablo, kan gå opp i level, kan kjøpe ting og så videre. Noen helter kan så en liten hær med seg, og vips har du Spellforce. Selve spillet er forsåvidt kort, da alt du gjør er å delte i en turnering. Det minner veldig mye om Unreal Tournament, Quake 3 og alt det der. Det morsomme er at Demigod blandet alt sammen i en herlig suppe og gjør det til one ulikt noe annet jeg har spilt før. Når du starter spillet må du velge hvilken Demigod du vil spille som. Du har åtte å velge mellom, og de er delt inn i to klasser: Assassin og General. De to klassene er på mange måter veldig like, men som navnet sier er Assassin kun laget for å utrydde fienden på egen hånd. Selvsagt har du fortsatt en hel hær med deg, men du kan ikke kontrollere den i det hele tatt. Du tåler derimot veldig mye, så du kan gå ganske berserk uten å tenke noe særlig over det. En Assassin mot en General i en kamp én mot én er lett match for Assassinen. Generals derimot har som navnet sier en liten hær med seg. Denne eksisterer i tillegg til den hæren du ikke kan kontrollere, så man får helt klart en Spellforce-følelse. Som jeg sa vil en General ikke ha sjanse mot en Assassin i kamp én motén, men hvorfor gidde prøve når du har en liten hær med deg? Hihi. Selv om det er ganske små forskjeller mellom Assassin og General på papiret er de veldig forskjellig å spille. Foretrekker du å løpe rundt alene er Assassin for deg. Vil du heller ha et RTS-lignende spill med en liten hær bør du velge General. Vil du ha et normalt spill bør du velge et annet. Selve rundene i spillet er ganske korte, og mange de minste banene varer et kvarter, tyve minutter. Noen kan vare i over en time, avhengig av vanskelighets grad, hvor mange som spiller, størrelsen på kartet og så videre. Men nok prat. Om du fortsatt følger med bør du absolutt prøve det. Det kan bli vanskelig å lage en demo uten å spolere for mye, men kr 260,- på Impulse er vel ikke så mye? (eksempel på et av de mindre kartene)
tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 (endret) Det som er så fantastisk bra med Demigod er hvor utrolig lett det er å få spilt online... NOOOOOOT! Det har vært en trilliard problemer fra day 1 med dette spillet. Ta en titt på forumene og se alle postene som gjelder onlinebiten. De blir somregel moderert bort også. Den ultralure måten de hade lagd det på var at alle spillere kobler direkte til hverandre, altså peer to peer. Dette hadde de bare testet i nordamerika, og der var det visst begrenset med problemer fordi knapt noen sitter bak NAT i motsetning til Europa hvor "alle" gjør det. Det er også en "NAT-facilitator" inne i bildet som skal hjelpe til med NAT, men den funker rett og slett ikke. Siste jeg har hørt fra de nå er at de har begynt å sette opp proxier. Har ikke akkurat troen på det heller. En annen ting var at de har droppet kopibeskyttelse på spillet, hvilket i og for seg er greit, men vært lure nok til å legge inn at spillet automatisk kobler seg opp for å sjekke updates, pinge server, og litt sånt. Det tok selvfølgelig livet av hele onlinebiten de første ukene når det var over 100k piratkopierte. Nei - styr unna sier jeg. Selve SPILLET er utrolig morsomt når man etter en halvtime plutselig er heldig nok til å få connectet, men det holder ikke mål at man skal slite så mye for å få spilt et spill online, og onlinebiten er jo tross alt hele spillet. Det er også lite fett at du ender opp å spille 2 mot 1 pga folk som ikke får connectet. Eller de gangene *ingen* får connectet og du spiller med 5 andre BOTS og deg som eneste player. Wohoo... Endret 11. mai 2009 av tacomodo
vikingkylling Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Skrevet 11. mai 2009 (endret) Online er tvilsomt, men det er svært morsomt å spille mot AIen. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om online biten. Edit: Om du virkelig "må" ha folk å spille med, hva med å spille på LAN? Endret 11. mai 2009 av thecrow77
oophus_3do Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Enig med Tacomondo. Kjøpte dette spillet ettersom det nesten er en tro kopi av Warcraft modden DoTA. Når spillet da ikke fungerer over nett, så er det lite å gjøre her. Man syns det er morro å spille mot bots i 5 minutter før man vil prøve seg online. Dog, dette går jo ikke så da er det ikke mye spill igjen når hoveddelen av spillet ikke fungerer. Nei, styr unna for akkurat nå er dette et spill som fremdeles er i beta utviklingsfasen.
vikingkylling Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Skrevet 11. mai 2009 Det er vel like greit å bare å stenge denne tråden. Det funker dårlig online, ergo er det et drittspill folk må holde seg unna. At det funger helt fint på lan for oss som har venner og for oss som liker å spille mot AIen er ikke interessant for massene.
oophus_3do Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Syns du det ikke er viktig at folk som kanskje kjøper dette spillet for å spille online får vite sannheten istedet for å komme og klage til deg etter at de kjøpte katta i sekken? For det er jo det det er. Spillet fungerer rett og slett ikke der det skal fungere. Spillet er morro når det fungerer, men når man tilbringer 95% av tiden på å prøve å få til et onlinespill, så er ikke dette et spill jeg ville ha anbefalt, ikke slik det fungerer nå i det minste.
tacomodo Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Det er vel like greit å bare å stenge denne tråden. Det funker dårlig online, ergo er det et drittspill folk må holde seg unna. At det funger helt fint på lan for oss som har venner og for oss som liker å spille mot AIen er ikke interessant for massene. Jeg har ikke testet LAN selv, men tipper det er mye morsommere enn online. For meg ble hele greia ødelagt fordi jeg kjøpte spillet først og fremst for å spille online. Bare så det er sagt - SPILLET er utrolig kult og jeg så faktisk for meg at jeg kom til å spille det en laaang, lang tid fremover. Dessverre ble det hele ødelagt for meg når jeg ikke fikk spilt online. LAN var liksom noe vi drev på med før folk fikk bredbånd, og jeg røsker ikke ut hele maskina, skjerm, osv bare for å spille Demigod med de samme folkene en helg lenger. For meg er Demigod spillet som kunne blitt utrolig stort
Mr.Garibaldi Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Pussig... Jeg har ikke hatt noe problemer med å spille online, med unntak av en gang hvor det tok 5 minutter å få satt opp en match. Og det var helt i starten når det ble sluppet. Så imotsetning til o(O)phus og tacomodo kan jeg anbefale spillet, også online delen. YMMV, men etter hva jeg har lest på nettet har de fått fikset de fleste problemene nå.
oophus_3do Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Vell, jeg prøvde igjen nå nå som det var kommet ny patch, og jeg har fremdeles ikke spilt en kamp online etter 45 minutter med "venting" mens man leser om folk som har samme problemene på IRC kanalen i spillet. Porter og alt er så åpent som det kan bli, men meh.. Så igjen folkens. Kjøp det, men det følger med en grei risiko som det ser ut til at 50% av folket har. Man kan ikke spille online med det om man er uheldig.
vikingkylling Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Skrevet 12. mai 2009 Som jeg nevnte koster det bare ca kr 260,- på Impulse, så det er jo ikke store beløpet. Man kan ha det veldig mye moro med AIen i lang tid, og LAN er og blir morsomt. Det kan være slitsomt å dra med seg maskin, skjerm, tastatur og alt det der, men hva med en bærbar maskin?
Lange Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Skulle ønske det ble populært. Da ville vi kanskje ikke se så satans mange DOTA maps i WC3.
Skugga Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Syns du det ikke er viktig at folk som kanskje kjøper dette spillet for å spille online får vite sannheten istedet for å komme og klage til deg etter at de kjøpte katta i sekken? For det er jo det det er. Spillet fungerer rett og slett ikke der det skal fungere. Spillet er morro når det fungerer, men når man tilbringer 95% av tiden på å prøve å få til et onlinespill, så er ikke dette et spill jeg ville ha anbefalt, ikke slik det fungerer nå i det minste. Lal, men Darkfall er bare fryd og gammen. Du er jammen ikke mye bedre selv.
Lange Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Syns du det ikke er viktig at folk som kanskje kjøper dette spillet for å spille online får vite sannheten istedet for å komme og klage til deg etter at de kjøpte katta i sekken? For det er jo det det er. Spillet fungerer rett og slett ikke der det skal fungere. Spillet er morro når det fungerer, men når man tilbringer 95% av tiden på å prøve å få til et onlinespill, så er ikke dette et spill jeg ville ha anbefalt, ikke slik det fungerer nå i det minste. Lal, men Darkfall er bare fryd og gammen. Du er jammen ikke mye bedre selv. Hehe, sant det. Begge forsvarer dårlige spill.
oophus_3do Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 (endret) Syns du det ikke er viktig at folk som kanskje kjøper dette spillet for å spille online får vite sannheten istedet for å komme og klage til deg etter at de kjøpte katta i sekken? For det er jo det det er. Spillet fungerer rett og slett ikke der det skal fungere. Spillet er morro når det fungerer, men når man tilbringer 95% av tiden på å prøve å få til et onlinespill, så er ikke dette et spill jeg ville ha anbefalt, ikke slik det fungerer nå i det minste. Lal, men Darkfall er bare fryd og gammen. Du er jammen ikke mye bedre selv. Når har jeg sakt at Darkfall kun er "fryd og gammen"? Nei, sørg for at du har tunga rett i munn når du først skal prøve å poengere noe. Ta en kikk på tråden både her og på Gamer.no så vil du da se at jeg poengterer at Darkfall har sine bra og dårlige sider. Dog, noe mer spenningsfylt PvP finner man ikke i noen av de "nye" MMO spillene. Endret 12. mai 2009 av o(O)phus
MysticoN Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 testet spillet litt og spillet er vel ok det, men har problemer med å lage konto for å spille via nett. noen som kan hjelpe? Når jeg trykker på create account så hoppe jeg ut av spillet men ingen ting annet skjer.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 (endret) 8 helter er en vits. I et slikts spill burde det hvert mange flere. Prøv DOTA i WAR3 så skjønner du hva jeg mener. Endret 16. mai 2009 av Kron
MysticoN Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 fikk til å spille online no. dæven det gjorde spillet mye bedre Og ja, enig at det skulle vært flere "helter"
Gaarulf Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 venter nok heller på League of legends. Han ene kisen som laga dota driver å lager det, er vel i closed beta nå.
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 venter nok heller på League of legends. Han ene kisen som laga dota driver å lager det, er vel i closed beta nå. Ja, dette ser mye mer lovende ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå