Gå til innhold

Del deres erfaringer med Network Norway etter at de har byttet til Telenor dekning


Anbefalte innlegg

Lurer hvordan Network Norway fungerer nå som de har Telenor dekning, Hadde Nwn når de hadde Netcom og da plagdes jeg med nettutfall dårlig dekning og samtalebrudd samt vanskelig å få roaming i utland å fungere sikkelig??

Gi meg tilbakemelding på ris og ros til om Nwn

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Network Norway. Nå som de har byttet til telenors nett har jeg ikke hatt noen problemer med dårlig dekning. Før hadde jeg et problem med at telefonen ikke koblet seg til nettet etter å ha vært inne i en tunell, men nå fungerer det uten problemer. Så jeg vil tro at der det er telenornett er det nett for Nwn.

 

Jeg har ikke vært i utlandet, derfor vet jeg ikke hvordan det fungerer der.

Lenke til kommentar

Hvis flere skal dele sine erfaringer hadde det vært greit om de også tok med om de oppholder seg i områder med Network Norway-dekning eller kun Telenordekning.

Network Norway-dekning skal det vel være i Stavanger/Sandnes, Trondheim og Osloområdet.

 

Husk at du også har Network Norway hvis du har Onecall, Mobildeal, Telipol eller Shetalks.

Lenke til kommentar

Med roaming i utlandet mener jeg bestemt att det største problemet til Nwn og de som ligger i deres nett ikke følger roaming avtalene til Telenor i utlandet men att de følger sine egne forhandlede avtale med utenlandske nettopperatører om roaming. Dette er på grunn av att de har sitt eget nett i Norge og da må forhandle frem egne avtaler med netteierne i de enkelte land!!. Så der beynner problemet med dekning i utlandet når Nwn har avtaler med kun 1 til 2 operatører i hvert enkelt land i forhold til Telenor som har med de fleste.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden var dårlig og har blitt endret av moderator. Vi anser det som viktig med med gode emnetitler.

 

Hva er en god emnetittel?

En god emnetittel sier noe om hva som venter en når man klikker seg videre inn på tråden. Optimalt bør en bruker kunne vite om vedkommende kan svare og er interesert i emnet, før vedkommende klikker seg inn på tråden.

Har du et problem, sørger du for å beskrive problemet mest mulig konsist i tittel. Har du laget en generell tråd sørger du for at en bruker som leser emnet skjønner hva tråden handler om, uten å måtte lese gjennom hele tråden.

Det er også en stor fordel at du spesifiserer at du er ute etter hjelp f. eks. ved å bruke ordet hjelp eller avslutte med et spørsmålstegn, i motsetning til at du skriver en guide eller lignende.

 

Har du et problem med eller lurer på noe angående din mobiltelefon, skal du i tillegg til å beskrive emnet, også inkludere mobilens merke/modell i emnetittel. Dette kan f. eks. gjøres ved å bruke hakeparanteser slik: [Nokia N80] Hjelp til installering av programmer.

 

Har du et problem med eller lurer på noe angående din operatør, skal du i tillegg til å beskrive emnet, også inkludere operatørens navn i emnetittel.

 

Eksempler på gode titler:

[Nokia N80] hvit skjerm ved oppstart. Forslag til løsning?

Hvordan forlenge varslingslyd for sms på en LG KC910?

Flytte kontaktene fra mobilen, til sim-kort, hvordan? (nokia 5140i)

Telenor: Nummeret ikke aktivert etter portering

Skal ha ny enkel telefon i prisklassen 1000-1500.

"Chess Bonus" Noken som veit korleis det virker?

 

Hva er en dårlig tittel?

HTC Touch HD?

Har jeg virus?

TRENGER HJELP FORT!!!!!!

Mottar ikke SMS?

PIN koden min

Telenor mobil - problemer

Skal ha ny mobil

Flytte kontakter fra telefonen

 

Hvorfor gode titler?

- Brukere skal vite om de er interesert i å lese tråden

- Mye større sannsynlighet for at du fanger oppmerksomheten til noen som kan hjelpe deg

- Forumet blir mer ryddig og oversiktelig

- Lettere å finne informasjon senere. Forumet har en søk fuksjon. Og søk fungerer dårlig med dårlige titler.

 

Hva skjer om jeg har lagd en dårlig tittel?

En moderator vil legge igjen en notis om dårlig emnetittel som inneholder informasjon om at du må endre tittel, og hvordan du skal gjøre det.

 

En notis slik som nevnt over er blitt lagt igjen i min tråd, hva om jeg bare gir beng?

Om du ikke tar deg bryet med å endre tittelen er det et brudd på retningslinjene #13. Det som i praksis vil skje er at moderator endrer titel for deg, og du vil få en advarsel registrert i din advarsellog. Gjentatte brudd kan medføre strengere reaksjon.

 

Jeg har fått en slik notis men klarer ikke komme på noen bra tittel. Hva gjør jeg.

Send en PM til moderatoren som har lagt igjen notis i tråden din og forklar problemet. Moderatoren vil da hjelpe deg med å finne en passende tittel.

 

Og så en liten oppfordring til slutt

Kommer du over en tråd med dårlig emnetittel, som er feilpostet, eller som av en annen grunn strider mot retningslinjene gjør du oss en stor tjeneste om du bruker p_report.gif knappen for å melde fra til en moderator. Det er veldig stille når det gjelder rapporter fra mobilforumet for tiden. Jo flere som hjelper til å si fra, jo bedre forum får vi. :thumbup:

 

Denne posten skal ikke kommenteres. Send evt. en PM

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Norge funker NwN veldig bra, men dessverre ikke like bra i utlandet, da NwN har ca bare 180 avtaler selv, og resterende får de fra Telecom Italia. Du får nett til slutt gjennom TCI, tar bare litt tid, siden telefonen må søke på B-siden av simkortet. Kan dog ikke garantere at alt vil fungere utmerket, slik som at det er ikke sikkert du får motatt SMS, brukt data osv. I verste fall ikke mottatt eller ringt ut, men at SMS fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har OneCall, og i området rundt Molde har NetCom best dekning såvidt jeg har funnet ut, så derfor er jeg nå ofte uten dekning hvis jeg er ute og går tur i Moldeheia. Det samme gjelder innendørs på Høgskolen, hvor det kun er NetCom-dekning i underetasjen i deler av både A og B-bygget. Dvs kun Netcom i flere av klasseromma/forelesningssalene, garderobe med toaletter, og svært dårlig Telenor-dekning på en av de større datalabbene.

 

Ellers så tror jeg evt andre problemer ikke er relatert til Mobile Norway/Network Norway, men kan nå ikke huske problemene fra tidligere:

 

- Gjentatte problemer med å sende tekstmeldinger, får "melding ikke sendt" og må prøve må nytt og nytt, kanskje opptil 10 ganger. Noen ganger gir jeg opp og prøver igjen senere.

 

- Har opplevd at personer som ringer meg har fått feilmelding (muligens opptatt eller utenfor dekning) selv om jeg har dekning på min telefon og ikke er i en samtale. De må da prøve mange ganger for å komme igjennom. (Dette problemet er trolig underrapportert og er det mest alvorlige, siden jeg alltids kan vente litt med å ringe ut/sende ei melding, men jeg vet ikke hvor ofte det er problemer med innkommende samtaler. Opplevde en periode etter overgangen at de fleste tekstmeldinger kom to ganger, men det ser ut til å ha blitt ordnet.)

 

- Hvis jeg holder på å ta en ringerunde til mange personer, og har mange korte samtaler, kommer jeg ikke igjennom på samtale nr 2 eller 3 osv uten å ta en pause 1-2 minutter før jeg ringer opp. Hvis ikke får jeg feilmelding og kan velge prøve å ringe opp på nytt automatisk i telefonmenyen lokalt, men selv den forsinkelsen er ofte ikke nok til at det går igjennom på andre forsøk. Må derfor vente litt og ringe opp på nytt litt seinere. Kan ikke huske at det var slik tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...