Gå til innhold

WinXP vil ikke lese fra partisjonen!


Anbefalte innlegg

Jeg har et relativt stort problem:

 

Jeg har en 80GB (Seagate) harddisk, delt i to partisjoner: en på 10Gb og den andre på 65Gb som bare inneholder MP3'er osv.

 

Jeg hadde Win 2000 på 10Gb delen og bestemte meg for å installere WinXP Pro. Jeg formaterte 10Gb partisjonen og innstalerte WinXp der. Etter at alt var ferdig så vil ikke WinXP åpne den andre partisjonen på 65Gb! Jeg er seff logget på som Admin og med alle drivere "godt" installert. WinXP ser at det er en partisjon der, og den ser at den er en NTFS disk, men jeg får "Access Denied" når jeg prøver å komme meg inn. Jeg har gått inn i Administrative Tools eller hva det nå en heter og der ser WinXP partisjonen, den ser til og med hvor mye ledig plass det er der osv. men, -som sagt den nekter å åpne den.

 

Jeg vil helst ikke gå tilbake til Win2K, så jeg roper fortvilt ut... Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Jeg har vært borti samme problemet selv, fordi XP endret den andre partisjonen min til "hidden" under installasjonen. Partisjonen var synlig under XP, men først når jeg brukte Partition Magic til å "unhide" partisjonen, fikk jeg tilgang til alle dataene.

 

Dersom ikke det hjelper, har du sikkert en kompis som kjører 2000. Logg inn som admin der, og sett permissions riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...