Gå til innhold

Trenger tips på barnespill for 3-4 åring


Anbefalte innlegg

Eldste gutt er ivrig og vil spille, han er 3.5 år og begynner og gi etter for presset. Dro frem en gammel ps3 jeg hadde liggendes men spillene der vart for "voldelige".

 

Så nå har jeg rigget til en pc han kan få utfolde seg på men trenger tips på hvilke spill som kan være noe for han. Han har ikke spillt før, men jeg har bestillt en gamepad til pc.

 

Håper noen tar seg bryet med og tipse litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan lett anbefale Flåklypaspillet, selv om det er nesten ni år gammelt. Du kan bestile det fra caprino.no. Burde ikke være for vanskelig for pjokken, pakken sier at spillet passer for 4-107 år. Gå riktignok for gullutgaven, de eldre utgavene har til uvane å ikke fungere på XP SP2 eller nyere.

 

Om du vil ha PS3-spill for pjokken så kan Ratchet & Clank være interessant med norske stemmer og en vanskelighetsgrad som ikke er fra helvete, men riktignok er det en stor dose sterkt overdrevet tegneserievold, men egentlig ikke værre enn det du finner i pokemon. Du kan ta en titt på videoer på internet om du ikke har det fra før. Littlebigplanet kan være litt vanskelig med sin smårare hoppefysikk.

 

EDIT:

Jeg tenkte på ordinære pc spill, gjerne med god grafikk, slik at en kan "utforske" store område

 

Hvis du tenker på spill med store åpne områder á la Shadow of the Colossus, kan det være litt tungt for en pjokk på hans alder. Forelsår at du holder deg til pek-og-klikk-sjangeren. Lek og Lær-spillene kan også være å foreslå.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Ikke at det er min sak, men er ikke det ikke litt tidlig å starte med spill som treåring? Spill er ikke store til hjelp når det gjelder å utvikle knotten, så vidt jeg vet... Så en dokumentar på NRK2 om såkalte utviklingsspill og -programs påvirkning på barn (Disney Playhouse etc.), og barna ble ikke stimulert i nærheten av så mye som "gammeldagse" barneleker.

 

Om spill likevel er tingen, tror jeg i likhet med hans mor at tegneserievoldspill ikke er det rette, ikke når han ikke engang har begynt på skolen. Tror heller Lek og lær- eller andre pek og klikk-spill er veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...