Gå til innhold

Snodig problem etter installasjon


Anbefalte innlegg

I dag tenkte jeg at jeg skulle ordne meg Win 7 på den ene maskinen men det viste seg lettere sagt enn gjort.

 

Først tenkte jeg at jeg bare skulle brenne ut en bootbar cd, men jeg hadde ikke dvd plater som passet for dette formålet. Da prøvde jeg å legge filene på en ekstern harddisk og boote via den, men det funket heller ikke. Ikke spør meg hvorfor...

Så tok jeg en annen harddisk med et OS på allerede og startet opp og installerte Win 7, på en annen harddisk og det fungerte.

 

Når jeg kobler ut harddisken som ikker her Win 7 på seg for å starte pc'en nekter den og får beskjeden om å koble til en bootbar enhet.

 

Med harddisken fra starten av (uten win 7) så får jeg dualboot og win 7 fungerer.

Så tingen er at harddisken med Win 7 tydligvis ikke blir registrert som en bootbar enhet i bios før en annen bootbar enhet er der.

 

Jeg kan ikke beholde harddisken som jeg avhenger av for å holde Win 7 igang heller for den hører til en annen maskin.

 

Noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse dette?

 

EDIT: Jeg satte harddisken tilbake i maskinen der den hører hjemme og det ser ut som en del av Win 7 ble installert på den for når jeg starter opp får jeg dualboot og kan velge hvilket OS jeg vil starte. Prøver jeg å starte Win 7 får jeg bare mange errors.

Blir vel tvunget til å brenne ut da.

Endret av odderling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...