Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anngående forliksmøte / sak


heartgirl

Anbefalte innlegg

Jeg har en del spørsmål anngående forliksmøte. Har fått brev anngående, dato og tidspunkt for møte i forliksrådet (sak) i posten.

 

1. Kan klager trekke seg fra dette? (hvis ja, hvilke tidsfrist på forhånd har han til å trekke seg?)

2. Bør jeg stille med advokat, for å lettere kunne komme frem til enighet med klager, eller for å vinne frem

min side av saken?

3. Er en forlikssak offentlig? (Hvis ja, kan dette komme ut i media - noe jeg er livredd for, kan jeg be om et lukket møte?)

4. Vinner klager saken, kan jeg anke saken videre?

 

Håper noen kan bidra til å rådføre meg litt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en del spørsmål anngående forliksmøte. Har fått brev anngående, dato og tidspunkt for møte i forliksrådet (sak) i posten.

 

1. Kan klager trekke seg fra dette? (hvis ja, hvilke tidsfrist på forhånd har han til å trekke seg?)

2. Bør jeg stille med advokat, for å lettere kunne komme frem til enighet med klager, eller for å vinne frem

min side av saken?

3. Er en forlikssak offentlig? (Hvis ja, kan dette komme ut i media - noe jeg er livredd for, kan jeg be om et lukket møte?)

4. Vinner klager saken, kan jeg anke saken videre?

 

Håper noen kan bidra til å rådføre meg litt her.

 

 

1. Er faktisk usikker, men da trekker vedkommende i så fall saken mener jeg

2. Tror du kan ta med advokat, men da kan nok klager også stille med advokat. Så er vel lettere å komme til enighet på tomannshånd(hvis du skjønner)

3. Tror ikke den er offentlig og den kommer ikke ut i media med andre ord alle innvolverte er orientert. Men så lenge dette er forliksmøte så kommer det nok ikke ut.

4. Ja, mener du kan anke der

Lenke til kommentar

Saken kan sendes videre til tingretten hvis dere ikke kommer til en løsning, eller dere er uenig i avgjørelsen de komer til. Møter du ikke opp kan forliksrådet på visse vilkår avsi fraværsdom, de bygger denne da på motparten sikn fremstilling.

 

Advokat burde du absolutt rådføre deg med hvis motparten stiller med dette. Du kan muligens bruke rettshjelpsforsikringen som er innebakt i innboforsikringen, og det er mulig å søke om fri advokathjelp. Men dette kan også advokaten du kontakter hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Vedkommende som skal i sak mot meg, stiller med advokat i forliksrådet. Jeg synes det er en vanskelig tyngre tanke å stille helt alene, mens han har en advokat ved sin side.... Derfor vurderer jeg å finne advokat nå i god tid før møte. Men samtidig så håper jeg han trekker saken vekk, for dette kommer han ikke godt ut av selv tror jeg, så derfor lurer jeg på hvor høye odds det kan være for at han trekker den, og om jeg skal satse på det.......

Lenke til kommentar
Vedkommende som skal i sak mot meg, stiller med advokat i forliksrådet. Jeg synes det er en vanskelig tyngre tanke å stille helt alene, mens han har en advokat ved sin side.... Derfor vurderer jeg å finne advokat nå i god tid før møte. Men samtidig så håper jeg han trekker saken vekk, for dette kommer han ikke godt ut av selv tror jeg, så derfor lurer jeg på hvor høye odds det kan være for at han trekker den, og om jeg skal satse på det.......

 

 

Du bør rådføre deg med advokat fortest mulig(helst på mandag) og gi advokaten all info advokaten trenger. Tviler på han kommer til å trekke saken. Dersom det blir sak, så stiller du nok sterkt, men dersom dere ikke kommer til enighet så kan også han trekke saken for retten. Noe som da gjør ting langt verre.

Lenke til kommentar

Jeg har sterk tro på at han feiger ut. For jeg mener at han vil ha vanskeligheter med å stille i forliksrådet, på bakgrunn av sin egen oppførsel i saken her... Men vet ikke om jeg skal våge å ta sjansen på det...... Derfor vurderer jeg å skaffe en advokat, som kan hjelpe meg dersom jeg må møte i forliksrådet. Jeg bør nok kontakte advokaten i god tid i forveien, og gi han min info?

Lenke til kommentar
Jeg har sterk tro på at han feiger ut. For jeg mener at han vil ha vanskeligheter med å stille i forliksrådet, på bakgrunn av sin egen oppførsel i saken her... Men vet ikke om jeg skal våge å ta sjansen på det...... Derfor vurderer jeg å skaffe en advokat, som kan hjelpe meg dersom jeg må møte i forliksrådet. Jeg bør nok kontakte advokaten i god tid i forveien, og gi han min info?

 

 

Ja, du bør kontakte advokat med din versjon. Og helst i god tid før møte. Ikke våg å ta sjansen på at han trekker saken. Men slik jeg har forstått det så er det han som har klaget deg inn??

Lenke til kommentar

Ja, du bør kontakte advokat med din versjon. Og helst i god tid før møte. Ikke våg å ta sjansen på at han trekker saken. Men slik jeg har forstått det så er det han som har klaget deg inn??

 

Ja, det er faktisk han som har klaget meg inn. Tidligere så anmeldte han meg til politiet. Politiet henla saken, og fikk inntrykk av at de forstod meg veldig godt. Etter dette klaget han til statsadvokaten, men statsadvokaten tok ikke klagen til følge. Det hele er ganske ironisk, for vedkommende har laget en sak selv, som overhode ikke trengte å være en sak... Noe politiet har uttrykkt også.

Etter dette har han gått til advokat, og vil nå i forliksrettsak. Og er nå nyskjerrig på om han vil trekke seg fra møte eller ikke. Tipper på at han feiger ut.... Men man vet jo aldri med en slik type mann som han er... Han våger det meste, selv om det kan svi godt for han også.....

Lenke til kommentar
Ja, det er faktisk han som har klaget meg inn. Tidligere så anmeldte han meg til politiet. Politiet henla saken, og fikk inntrykk av at de forstod meg veldig godt. Etter dette klaget han til statsadvokaten, men statsadvokaten tok ikke klagen til følge. Det hele er ganske ironisk, for vedkommende har laget en sak selv, som overhode ikke trengte å være en sak... Noe politiet har uttrykkt også.

Etter dette har han gått til advokat, og vil nå i forliksrettsak. Og er nå nyskjerrig på om han vil trekke seg fra møte eller ikke. Tipper på at han feiger ut.... Men man vet jo aldri med en slik type mann som han er... Han våger det meste, selv om det kan svi godt for han også.....

 

 

Så han har anmeldt deg ja. Og klaget til statsadvokat. Fyren må jo ha problemer av ett eller annet slag. Og så lenge politiet har uttrykt at dette ikke burde være noe sak, så kommer han nok ingen vei, med mindre han har skaffa seg en hypergod advokat. Selv om det sikkert ikke nytter for hans del.

Lenke til kommentar

Så han har anmeldt deg ja. Og klaget til statsadvokat. Fyren må jo ha problemer av ett eller annet slag. Og så lenge politiet har uttrykt at dette ikke burde være noe sak, så kommer han nok ingen vei, med mindre han har skaffa seg en hypergod advokat. Selv om det sikkert ikke nytter for hans del.

 

____________________________________________________________

 

Jeg mener utifra min side av saken : at mannen har en veldig dårlig sak. En svært dårlig sak... Dette kan han komme dårlig ut av, det er derfor jeg tror han vil trekke seg.....

Politiet reagerte på dette, og tok avstand til å bistå med å hjelpe han. Han prøvde å klage til statsadvokaten, og han gjorde det samme.

 

Nå har han altså trukket saken inn i forliksrådet. Skjønner ikke at han våger? Med tanke på hvilke tortur han driver med. Men mannen skyr ingenting, merkelig nok. Derfor er det umulig å si om han feiger ut eller ikke, men han har en sjefsjobb og burde tenke litt klokt også.... Og håper at han feiger ut.. Og også spesiellt med hensyn til han selv også...... Vet ikke hva jeg skal ta sjansen på... Har ikke så lyst å betale dyrt for en advokat også trekker han det allikevel..... Vet ikke hva jeg skal våge å ta sjansen på.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...