Gå til innhold

Windows 7 og spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten problemer.

 

Desverre fungerer IKKE Windows 7 uten problemer med spill, spill som krever/benytter Punkbuster virker ikke!!! Det er mange såkalte fix på dette på nettet men ingen av de virker over lengre tid! (Jeg har ikke funnet noen enda) Du får startet spill og kan spille en stund men så blir man kicket! Dette er pga at punkbuster IKKE blir oppgradert for Win7 før offiesill release!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg svarte ut ifra egne erfaringer og så langt har jeg ikke hatt problemer med ett eneste spill. Nå skal det riktignok sies at jeg skjeldent/aldri spiller multiplayer, så dersom de to nevnte spillene krever Punkbuster og man ikke får spillt de, så beklager jeg feilinformasjonen. =)

Lenke til kommentar

Kjører Windows7 7100 RC 64bit.

Har bare hatt et problem hittil med Age og Conan som ikke virker i DX10 modus. I DX9 modus virker det mye bedre enn i WinXP 32bit og ser av en eller annen grunn bedre ut.

På grunn av skuffelsen over AOC kjøpte jeg Lost Planet i dag som kjører over all forventning med Logitech Rumble gamepad.

 

Trend micro Intenet security (Beta Windows 7 versjon) virker prikkfritt så langt med samme nøkkel som i WinXP.

 

DX10

UT3 kjører utmerket i DX10 modus.

Lost planet Colonies edition kjører utmerket i DX10 modus (etter in game LIVE patch).

Edit:

Call of Juarez virker utmerket.

 

Age of conan starter og kjører greit. spillet har ikke oppdatert seg, men det kan være at dx på maskinen endret seg ved innstallering og prøving avDemoen til Dawn of war 2 i steam. Innstallering av ATI sin Whiteout demo kan også ha gjort noen endringer.

 

DX9

Age of Conan virker utmerket.

Overlord Raising Hell virker utmerket.

Fallout 3 virker utmerket men ikke med windows Live.

Kings bounty virker utmerket

Unreal (med OpenGL fra oldunreal.com) virker utmerket.

Doom3 virker utmerket.

 

NWN2 virker utmerket, men kun dersom man bytter ut dxdiagn.dll i C:\Windows\SysWOW64 med en dxdiagn.dll fra Vista som kan lastes ned fra nettet.

 

Steam

HalfLife2 virker utmerket.

Defense Grid: The awakening virker utmerket.

Dark Messiah virker utmerket.

Demo til Warhammer 40000 Dawn of war 2 virker utmerket.

 

Må snart ha nye hyller og et par timer ekstra i døgnet.... :)

 

Edit Alt virker også i DX10.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar
Uten problemer.

 

Desverre fungerer IKKE Windows 7 uten problemer med spill, spill som krever/benytter Punkbuster virker ikke!!! Det er mange såkalte fix på dette på nettet men ingen av de virker over lengre tid! (Jeg har ikke funnet noen enda) Du får startet spill og kan spille en stund men så blir man kicket! Dette er pga at punkbuster IKKE blir oppgradert for Win7 før offiesill release!

 

Last ned pbsetup og oppdater punkbuster. Så er problemet løst vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Uten problemer.

 

Desverre fungerer IKKE Windows 7 uten problemer med spill, spill som krever/benytter Punkbuster virker ikke!!! Det er mange såkalte fix på dette på nettet men ingen av de virker over lengre tid! (Jeg har ikke funnet noen enda) Du får startet spill og kan spille en stund men så blir man kicket! Dette er pga at punkbuster IKKE blir oppgradert for Win7 før offiesill release!

 

Last ned pbsetup og oppdater punkbuster. Så er problemet løst vil jeg tro.

 

Det er korrekt. Jeg har en oppdatering av pb liggende og bruker den. Men dette er ikke et Win7 problem, det er et generelt problem med pb.

Lenke til kommentar
in mmy opinion: the pretty girl will(7 or vista) never have more performance than XP.

 

ok, xp is old, but still is a great OS, is ugly, but is very good.

 

that is my conlusion after i made a lot of personal benchmarks, testing games, etc on three OS.

 

sorry for my english, isnt my lenguage.

 

YOU SHOULD DO YOUR OWN BENCHMARKS TO SEE WHAT I SAY.

Lenke til kommentar
Hvordan er ytelsen på spillene da? Er det noen som faktisk har sammenlignet med Win xp?

Stort sett ganske likt. XP raskere i enkelte tester, Vista i andre og Windows 7 i noen andre.

 

Dette er en teste av Beta-versjonen (flere sider hvor du kan se i forskjellige spill):

http://www.firingsquad.com/hardware/window...mance/page4.asp

 

Windows 7 kjører her både i beta så vel som drivere. Noe som imponerer. Jeg har ikke sett noen tester av RC-en mot XP ennå.

Lenke til kommentar

Noen som har testet mye mot COD4 SP, HL2, Far Cry 2?

 

Har problemer med at disse henger seg på det nye systemet mitt med et GTX260 kort (216 versionen), men kjører med mitt gamle 8800gt kort.

 

(generelt litt problemer med 260 kortet)

Lenke til kommentar
Hvordan er ytelsen på spillene da? Er det noen som faktisk har sammenlignet med Win xp?

Stort sett ganske likt. XP raskere i enkelte tester, Vista i andre og Windows 7 i noen andre.

 

Dette er en teste av Beta-versjonen (flere sider hvor du kan se i forskjellige spill):

http://www.firingsquad.com/hardware/window...mance/page4.asp

 

Windows 7 kjører her både i beta så vel som drivere. Noe som imponerer. Jeg har ikke sett noen tester av RC-en mot XP ennå.

 

Her er en :)

 

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3557

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har installert windows 7 RC nå. OSet funker heilt topp heilt til eg booter opp eit spill, har prøvd Age of conan, WoW, team fortress 2, red alert 3 og dei lider alle av det samme problemet. Når eg kommer inn i spillet der eg løper rundt, fryser bildet nesten heilt opp og bildet blir vrengt\kuttet opp. Dataen tabber og automatisk ut i windows eit lite sekund så tilbake i spillet så krasjer det til slutt. Første dagen eg hadde Win 7 installert funket alle spillene utmerket, men neste dag var problemet der. Noen som har noen idèer om ka det kan være? Har prøvd å reinstalle nyeste skjermkort drivere og installere DirectX 9 og 10.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Lurer litt på hvordan Win7 fungerer med litt eldre spill, typ Baldur's Gate 1, Worms 2, Age of Empires 1, Red Alert 2 og Tony Hawk's Pro Skater 2.

Nye spill er kult nok, men de gamle er fortsatt best (i min verden iaf).

Føler at det ikke er noe vits i å kjøpe Win7 når det kommer om jeg ikke kan spille favorittspillene mine :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...