Gå til innhold

Litteratur: Dikt | other side


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det var bra, jeg likte det! Nå er ikke jeg noen erfaren diktanmelder da, men jeg vil gjerne si hva jeg syntes om det... Og det var nydelig. Jeg var litt usikker midt i, men så tok det seg veldig opp mot slutten. Det siste verset synes jeg var kjempefint. Var da jeg så meningen med diktet, og da ble plutselig hele diktet fint. Det hadde en vakker og litt dypere mening i seg, slik jeg synes at dikt skal ha. Innholdet var veldig bra, og du fikk frem det på en fin måte.

 

Men det var noe med flyten i det som ikke var helt topp følte jeg. Setningene ble litt for lange til å være i et dikt av og til. Også oppdelingen av setningene er ikke helt bra. Du bør enten la det være et punktum, komma, eller en logisk pause når du bytter linje, selv om det er litt vanskelig å få til. Uten å lese diktet så ser formen veldig bra ut, med fire linjer, som alle er nesten like lange. Så utseendet er bra, men det føltes bare feil å kutte opp setningene på den måten der. Ødelegger flyten litt om du skjønner. Men oppdeling av første vers var kjempebra!

Jeg vet at dikt kan være veldig forskjellige, men de fleste blir bedre med en slags rytme eller rim. Man skal føle at det er et dikt når man leser det. Jeg anbefaler deg å ha kortere setninger og prøve om du kan få til litt rim. Du kan bli mye flinkere på lyriske virkemidler. Finnes tusener av nettsider med det, så les litt der for inspirasjon.

 

Også det ene verset med tre linjer ødela litt, du skulle hatt fire der for å få det perfekt. Overskriften manglet forresten, ønsker at du setter inn den, for overskriften var veldig bra og fengende! Kanskje jeg ville ha plassert et "The" foran: The Other Side. Bare et forslag.

 

Du er veldig flink til å utrykke deg. Bra beskrivelse av alle tanker fra start til slutt.

Det jeg likte best var det dype ved diktet. Det blir ikke riktig å kalle det moralen her, men du skjønner vel hva jeg mener. Vakre dikt er slik at når man leser dem, så blir man etterpå sittende stille for å tenke litt. Dette diktet var et slikt et!

Altså var diket slett ikke verst, ikke språket heller for den saks skyld. Du burde bare bli mer aktiv på å ta i bruk lyriske virkemidler, det er tross alt dem som gjør et dikt til et dikt.

 

Fortsett å skriv, for du er flink :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...