Gå til innhold

Se raw bilder i vista 64bit?


Anbefalte innlegg

Hei. Har et canon speilrefleks, og skyter det meste i raw. Men disse vises ikke i vista.

 

Leste at canon har en "raw converter" men at de aldri lagde det kompatibelt med vista 64 bit.

 

Finnes det noen andre programmer som kan gjøre at jeg ser rawfilene som bilder i vista 64?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon's eget pogram Digital Photo Professional og ZoomBrowser gjør det. De ligger på CD'en som kom med kameraet. Det finnes oppdateringer på nettet hvis du ønsker de nyeste versjonene.

 

Et annet alternativ er Picasa.

 

Men ingen av programmene lar deg se bildene som thumbnails osv. Men det finnes en tredjeparts utgave; men den har jeg ikke linken til.

 

Tom

Lenke til kommentar
Canon's eget pogram Digital Photo Professional og ZoomBrowser gjør det. De ligger på CD'en som kom med kameraet. Det finnes oppdateringer på nettet hvis du ønsker de nyeste versjonene.

 

Et annet alternativ er Picasa.

 

Men ingen av programmene lar deg se bildene som thumbnails osv. Men det finnes en tredjeparts utgave; men den har jeg ikke linken til.

 

Tom

 

Mente i vindows fotogalleri og som thumbs i mappene ja.

 

Bruker digital photo professional til vanlig, men hadde vært greit å slippe å åpne et program for å se rawfilene. Og windows fotogalleri er hendig til å bla gjennom bilder. Synd den ikke tar raw.

Lenke til kommentar
Canon's eget pogram Digital Photo Professional og ZoomBrowser gjør det. De ligger på CD'en som kom med kameraet. Det finnes oppdateringer på nettet hvis du ønsker de nyeste versjonene.

 

Et annet alternativ er Picasa.

 

Men ingen av programmene lar deg se bildene som thumbnails osv. Men det finnes en tredjeparts utgave; men den har jeg ikke linken til.

 

Tom

 

Mente i vindows fotogalleri og som thumbs i mappene ja.

 

Bruker digital photo professional til vanlig, men hadde vært greit å slippe å åpne et program for å se rawfilene. Og windows fotogalleri er hendig til å bla gjennom bilder. Synd den ikke tar raw.

 

Du kan jo forsøke denne thumbnail vieweren fra ArcSoft, den virker for meg i Vista 32.

 

Her er lenken:

http://www.arcsoft.com/public/software_tit...ent=LANG_DETAIL

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hei. Har et canon speilrefleks, og skyter det meste i raw. Men disse vises ikke i vista.

 

Leste at canon har en "raw converter" men at de aldri lagde det kompatibelt med vista 64 bit.

 

Finnes det noen andre programmer som kan gjøre at jeg ser rawfilene som bilder i vista 64?

 

FastStone Image Viewer viser det meste - i allefall D700 NEF i Vista 64.

Lenke til kommentar

Arcsoft funket ikke på 64bit

ardfry har jeg ikke prøvd

canon raw codek har jeg ikke prøvd men lest fra mange kilder at den ikke funker på 64bit

Skal teste fastStone senere

Windows live gallery funker ikke, sannsynligvis pga codek som ikke er kompatibelt med 64bit

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...