Gå til innhold

Skrapet opplasningshastighet via den trådløse routeren:


Anbefalte innlegg

Boys!

 

Jeg trenger litt hjelp her. :whistle:

 

Jeg har en internettlinje fra Canal Digital med 5.0 ned og 1.8 opp. Denne har jeg også testet rett på bredbåndsmodemet og da funker det utmerket. Problemet er at jeg og dama alltid sitter på laptop og bruker kun trådløst (via en Gigaset SE 366 WLAN)

Da krymer opplastningshastighet til kun 120-130 kbit/s. Det suger og har ført til mye håravfall, neglebiting og såre øyne.

 

Jeg har satt routeren på: Dynamic IP. (PPPoE går ikke da jeg ikke har noe BN og PW)

 

Noen tanker? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer alt på kabel så ville eg ha sett på oppsettet til routeren og eventuelle støykjelder.

Å rote med opppsettet for routeren med CD sitt modem er ingen vits, dette gir ut ein dynamisk ip og større ikkje andre protokoller (f.eks PPPoE)

 

1. Kva trådløst kort er pcene ( b, g eller n? )

2. Kjører torrentprogram på maskinene?

3: Er det andre enheiter som bruker trådløs overføring (2.4Ghz) Så kan disse ødelegge for signalene.

 

Ut frå testen til HW skal denne duge bra, og ikkje ha noko problem med å makse ut linja til CD.

Lenke til kommentar

Knall bra med kjapt svar! Takk! :yes:

 

Nettverkskortet på PC'en støtter 802.11 a/b/g/Draft N WLAN.

(Aspire 5920G.)

 

Hvordan vet jeg forresten hvilken standard som brukes?

 

Har testet alle kabler og de funker bra. Så det virker som det er noe mellom pc'en og routeren eller routeren og modemet

Lenke til kommentar

Kva standard som blir "brukt" settes opp i routeren og så forhandler klient og router om hastigheiten.

 

1-11Mbit/s oppkobling = b, 11-54Mbit/s = G 54-300Mbit/s = N

 

Men har routeren lanporter? Isåfall kva hastigheit blir det når maskina er kobla til desse?

 

 

Hovudfokuset mitt på feilsøking er på routeren og mot pcen, tviler på at problemet sitter mellom modem og router.

Feilkonfigurasjon eller støy i wlanet (trådløse telefoner, mikro ..............) som påvirker signalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...