Gå til innhold

Feil på shadow copy under windows etter cloning


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har clonet en harddisk pga den gammle begynte å bli dårlig, fikk beskjed av "s.m.a.r.t" i bios så ville være føre var.

Etter cloningen så fungerer ALT helt fint som før men jeg kjører ett backup program OBC backup som kjører backup vi shadow copy så den får alt med seg.

Etter cloningen får jeg en blåskjerm med koden: 0x00000019 og det står BAD_POOL_HEADER

 

Noen som kunne bidratt til noe info rundt dette eller kjenner til hva som muligens kan være galt?

Vis man kjører backup uten shadow copy så fungerer det greit men får feil på noen filer som er i bruk selvfølgelig.

 

 

Shadow copy er en måte å copiere filer på fordi om dem er i bruk under windows.

 

 

Håper på noen gode svar, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tyder det vel på at shadow copy ikke fungerer helt bra i det programmet? Det er en meget kompleks funksjon.

Det er vesentlig enklere å lage et feilfritt program som kloner en disk som ikke er i bruk. Det finnes mange slike, som f.eks PING. http://ping.windowsdream.com/

problemet er jo egentlig at dette fungerte tidligere på den forrige disken men ikke nå lengre.

Backup programmet har blitt oppdatert og da skulle vist det tilsvare en reinstall av programmet.

 

Men er shadow copy i windows noe kan resintalleres evt sjekke om det er noe skadede filer i windows som har med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Det kan nok være vanskelig å finne ut hva den feilen skyldes. Se hva Microsoft selv sier:

"This is, perhaps, the most obscure error message."

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc750081.aspx

oi.. det lovet ikke bra.

Men det må vel finnes noen måte å evt legge in shadow copy på nytt eller lignende vel?

Evt feilsøke shadow copy?

Virker ikke lovende etter hva jeg leste av feilmeldingen men..

Lenke til kommentar

Legge inn shadow copy?

Shadow copy er navnet på teknikken som brukes for å kopiere filer som er i bruk i Windows. Det er jo ikke noe man "legger inn".

Feilsøking er vel ikke noe man er i nærheten av å ha mulighet til.

 

Ser ikke ut som du oppfattet hva jeg sa i innlegg #2. Jeg pekte på at det kan være bedre å bruke et program som kopierer på en enkel måte.

Lenke til kommentar

I tillegg til det som hårek allerede henviser til, vil jeg tenke å:

 

-prøve å rette focus på cloning du har gjennomfort, og at den feilmeldning du får, er kanskje knyttet til en SEEK error. Dvs. at det er problemer med å lokalisere område eller track på disken din.

 

….. du må lenger tilbake enn bare å se på shadow copy som programmet benytter seg av, tror jeg.

 

Du er avhenging av å bruke det OBC, ikke sant?

Lenke til kommentar
I tillegg til det som hårek allerede henviser til, vil jeg tenke å:

 

-prøve å rette focus på cloning du har gjennomfort, og at den feilmeldning du får, er kanskje knyttet til en SEEK error. Dvs. at det er problemer med å lokalisere område eller track på disken din.

 

….. du må lenger tilbake enn bare å se på shadow copy som programmet benytter seg av, tror jeg.

 

Du er avhenging av å bruke det OBC, ikke sant?

Jeg er avhenging av backupen min ja.

Men er det noen måte man kan sjekke det du nevner der da? Akuratt dette går forbi hva jeg kjenner til av feilsøking.

 

Problemet mitt når jeg ikke kan bruke Shadows copy er jo det at den feiler på filer som er i bruk som noen ganger kan være litt dumt.

Jeg kan selvfølgelig kjøre ett script før backupen starter som killer feks outlook som jeg VET kjører fordi om jeg har slått det av og som igjen gjør at backupen ikke får .pst fila med seg.

Lenke til kommentar
Legge inn shadow copy?

Shadow copy er navnet på teknikken som brukes for å kopiere filer som er i bruk i Windows. Det er jo ikke noe man "legger inn".

Feilsøking er vel ikke noe man er i nærheten av å ha mulighet til.

 

Ser ikke ut som du oppfattet hva jeg sa i innlegg #2. Jeg pekte på at det kan være bedre å bruke et program som kopierer på en enkel måte.

Jo jeg fikk me meg det du nevnte, men problemet er at jeg vet at outlook kjører i backgrunnen fordi om jeg har avsluttet det som igjen skaper problemer med backup av .pst filen.

Jeg kan jo selvsagt lage ett script av noe slag som killer denne prosessen før backupen skal kjøre men.

Lenke til kommentar

Når systemet fungerte FØR, men ikke NÅ, så burde det vel ikke være nødvendig med script og alt det der.

 

Vedrørende cloning:

 

-hva har du clonet ---system disken din?---OS?

 

-disken du clonet til, er identisk den gamle?

 

-clonings media du brukte?

 

 

 

og det er vel blåskjerm som jeg egentlig henviste til.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Når systemet fungerte FØR, men ikke NÅ, så burde det vel ikke være nødvendig med script og alt det der.

 

Vedrørende cloning:

 

-hva har du clonet ---system disken din?---OS?

 

-disken du clonet til, er identisk den gamle?

 

-clonings media du brukte?

 

 

 

og det er vel blåskjerm som jeg egentlig henviste til.

Nei egentlig ikke, men når shadow copy "tjenesten" ikke fungerer så må jeg det så jeg får backup av det jeg skal bruke.

 

- Ja system disken.

 

- Nei den er litt større 250 kontro 320 mener jeg det var. men partisjonene er identiske.

 

- Mener bestemt jeg brukte Acronis Migrate Easy

 

Får blåskjerm ja?!

Endret av gspott
Lenke til kommentar

Det betyr 2 utførdringer

 

a) Backup via OBC har aldri fungert riktig ---->

Nei egentlig ikke, men når shadow copy "tjenesten" ikke fungerer så må jeg det så jeg får backup av det jeg skal bruke.

 

b) blåskjerm , som kan? forstås mer relatert til cloning.

 

Prioritering:

 

Først b)

 

Jeg vet ikke hvor viktig det er for deg å clone, men du har åpenbart valgt denne måte og derfor holder vi oss til det.

 

-Jeg anbefaller om du har mulighet til det, å clone den 250 sector by sector til en frisk disk, i tilfelle den vil plutselig ikke fungere lenger.

 

-For så å bruke andre metoder å clone til den "arbeids" 320GB disk.

 

Det kan være en image metode, dvs ikke sector to sector, men file to file metode. 

 

 

 

deretter b) hva sier leverandøren av OBC tjenneste om problemene med shadow copy? Du må neste få instruks den veien, + selvfølgelig å bruke dine egne erfaringer og løsninger.

 

Men i i utgangspunkt vil det være OBC som kommer først i den vurderingen.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...