Gå til innhold

Trenger hjelp til win7 og dvalemodus


Anbefalte innlegg

Har prøvd windows7 en liten stund og syns den virker spennende men eg har et lite problem og det er at når maskinen min går i dvalemodus så greier eg ikke å få den ut av den.

Samme hva eg trykker på og beveger musen så nekter den å sterte opp igjen. Ser at når den er i dvalen og på en måte har låst seg så lyser alle lysene i fronten, med det mener eg dvd brenner, kortleser powerknapp og reset knapp, alle lyser eller blinker. Eneste som hjelper er å tvinge av maskinen og restarte den.

Har ikke dette problemet i Vista så feilen ligger nok i win7, tror eg med min lille kunnskap i data. :-)

 

Er det andre som har dette problemet?

 

Og kan noen eventuelt hjlpe meg å løse dette filleproblemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet, og det skjer ikke hver gang. Det som skjer er at selve OSet skrur seg av, men ikke maskinen. Fungerer fint å holde powerknappen inne i noen sekunder å tvinge den til å skru seg av. Når du da booter igjen vil den gjenopprette det du hadde før du satte i dvale :)

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet, og det skjer ikke hver gang. Det som skjer er at selve OSet skrur seg av, men ikke maskinen. Fungerer fint å holde powerknappen inne i noen sekunder å tvinge den til å skru seg av. Når du da booter igjen vil den gjenopprette det du hadde før du satte i dvale :)

 

Jeg har akkurat samme problem som du beskriver.. Godt å vite at jeg ikke er alene :)

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet, og det skjer ikke hver gang. Det som skjer er at selve OSet skrur seg av, men ikke maskinen. Fungerer fint å holde powerknappen inne i noen sekunder å tvinge den til å skru seg av. Når du da booter igjen vil den gjenopprette det du hadde før du satte i dvale :)

 

Jeg har akkurat samme problem som du beskriver.. Godt å vite at jeg ikke er alene :)

 

Har samme problem som du har :-s Har brukt Windows 7 siden beta først ble løst. Har aldri funnet ut hva som gjør det heller :-( Det jeg lurer på som gjør det, er eventuelt hardwaren jeg har.. Enten er det skjermkortet, eller disken.

Jeg har 2 ati 4870 i crossfire. Og Seagate Barracuda 320GB som OP ligger på.. ellers kjører jeg Asus P5E hovedkort med core2 E8500

 

Har noen av dere det NOE av det samme oppsettet?

 

Har hatt problemet siden beta utgaven. Trodde dette ville fungere i RC1. Men det var ikke fikset.

Endret av Risch
Lenke til kommentar

husker jeg hadde dvalemodus problem med vista en gange for lenge siden, samme greia.. men fungerer fint nå.. bruker det hver dag..

 

Det er så kjedelig å vente på at datan skal starte opp... 1 minutt liksom, mens å starte opp fra dvalemodus, tar? 5 sekunder? er det stor forskjell på dvalemodus og at pcn er av? sånn strømm sett vis?? bruker pcn mye strøm i dvalemodus?

Lenke til kommentar

Samme problem her, maskinen gikk i dvalemodus etter en liten stund, umulig å vekke den igjen uten å ta en hardreset svenskemetoden (dra ut strømledning)

 

Men det løser seg hvis man gjør dette: control panel/power options/edit plan settings/

 

Har man en stasjonær pc så kan man sette den til : put the computer to sleep:never

Har man en bærbar bør man vel være litt mer forsiktig hvis man kjører på batterier, bruker man derimot alltid et power til den bærbare er det ingen grunn til å ikke prøve å sette put the computer to sleep:never

post-42959-1241683648_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Ohai, Nassuz! Long time no see :)

 

Takker for tips, skal prøve igjen når jeg kommer hjem.

 

 

Takker, har holdt et halvt øye med forumet etter ett lengre avbrekk, men nå begynner det å klø seriøst i en gammel overklokker igjen, driver og lager meg et nytt Benchebord i kjellern....så får vi se hvor det ender :)

Lenke til kommentar

Har støtt på samme problem siden XP. Tidligere har det vært at skjermdriveren er krøllete. Har dere installert drivere fra leverandør, eller bare latt Windows velge hvilken driver dere skal bruke? Foreslår å forsøke å laste ned drivere fra leverandør når det er mulig, selv om driveroppdateringen i Win7 er overraskende bra.

 

Jeg har omtrent samme oppsett som Risch på hovedmaskinen min, men jeg har ikke opplevd problemet der. Har samme HK, samme skjermkort og CPU. Heller ikke hatt trøbbel på andre maskiner jeg har installert W7 på.

 

Hvis nye drivere ikke fungerer kan man også kjøre en kommando for å finne ut hvilke devicer som maskinen har dårlig strømstyring på.

 

Skriv følgende i søk/run/cmd:

 

POWERCFG –ENERGY –OUTPUT <bane/fil>

 

f.eks. POWERCFG –ENERGY –OUTPUT c:\temp\power.html

 

Så får du en rapport som beskriver mulige feil etc.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet, og det skjer ikke hver gang. Det som skjer er at selve OSet skrur seg av, men ikke maskinen. Fungerer fint å holde powerknappen inne i noen sekunder å tvinge den til å skru seg av. Når du da booter igjen vil den gjenopprette det du hadde før du satte i dvale :)

 

 

 

Jepp det er akkurat dette som skjer med min egen maskin. Når eg booter den opp at starter den der den slapp før dvale.

 

Jeg har prøvd å slå av/justere dvalemodus men det har ikke hjulpet. No er det langt fra sikkert at eg gjør dette riktig.

 

Så tar imot inspill på dette med STOR takk!!!

Lenke til kommentar

Bytt fra "sleep mode" til "hibernate"

Det var det jeg gjorde i Vista mener jeg å huske, og det løste problemet der. Har gjort det i W7 nå også, men ikke hatt mulighet til å teste enda (har gjort endringene fra jobben, og vil ikke ha mulighet til å vekke den igjen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...