Gå til innhold

Trenger litt hjelp til kosthold!


Anbefalte innlegg

Vel, da har jeg gått en stund på Ketolyse-kuren.

Dette har virket helt greit, men treningen har vært så som så i denne perioden.

 

Jeg har trent jevnt siden 15års alderen, bortsett fra en pause i vinter, så vet jeg har grunnlaget for ganske god form :)

 

Jeg er for øyeblikket noe overvektig, å ønsker å trene meg ned i vekt. Jeg ser for meg et kosthold på rundt 2500kcal daglig + proteintilskudd.

 

Noen som kan sette opp noe fornuftig for meg? :)

 

Treningsprogrammet jeg skal kjøre, blir sannsynligvis et 3-split. Mandag, onsdag og fredag styrke, mens kondisjon kommer på tirsdag, torsdag og lørdag.

 

Høyde, alder og vekt ved start:

 

20år

116,9kg

189cm

 

Jeg ser ikke på meg selv som særlig overvektig, men magen er det største problemet. Jeg har som sagt trent mye, å har vært sterk oppigjennom hele veksten. Men nå vil jeg gå inn for å bli kvitt det jeg syns er FOR mye.

 

tips?

 

Mvh Aleksander

Endret av Alekz88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør kanskje det ja :\

 

Jeg vet jeg kan gjøre det selv, men da tror jeg ikke det ville blitt like bra, som hvis noen med noe mer peiling hadde gjort dette, dessverre.

 

Evt. hvis det er noen som kjører et "tilsvarende" kosthold, så er dette flott å poste. Vil helst ikke strekke meg over 3000 kalorier daglig.

Lenke til kommentar

Jeg ligger på rundt 2000 kcal per dag når jeg deffer. Trenger ikke være så avansert heller. Mikser sammen et kosthold der mesteparten består av proteiner, og trege karbohydrater om morgenen. Alt består selvfølgelig av sunn mat.

 

Peiling får man ved å lese. Vet ikke hvor lang tid jeg brukte Treningsforum.no i fjor sommer. 1-2 timer dagen, endte opp med at jeg gikk ned 25 kg uten store lidelser. Men litt interesse og initiativ må man vise for å oppnå det man vil. :)

Lenke til kommentar

Hva spiser du for basics da eventuelt?

 

For øyeblikket er jeg bare i "tilvenningsfasen" på kostholdet, da jeg nettopp har bytta fra lavkarbo.

 

Frokost: Tre glass vann, grovbrød med kokt skinke + Omega 3,6,9 og multivitamin

Lunsj: Kyllingfilet, helkorn rundstykke og vann

Mellom lunsj og middag: Banan

Midddag: Det som blir laget for dagen, en porsjon, spise seg passelig mett. Går ofte i biff og kyllingfilet.

 

Etter trening er det en proteinshake.

 

Noen anbefalinger til eventuelle endringer? :)

Lenke til kommentar

Gjerne flere måltid. Du har lite karbohydrater i kosten din. Det du får i deg kommer gjennom lite brødmat og en banan. Dessuten bør du være obs på å legge karbohydratmåltidene om morgenen og etter trening.

 

Kan gi deg mitt kosthold når jeg kommer hjem i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...