Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde på skjerm/tv (VGA-kabel)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har koblet TV-en til PCen ved hjelp av en vga-kabel. Dette fungerte fint første dagen, men dagen etter funket det ikke - uten at jeg vet hvorfor. Hvorfor er med andre ord spørsmålet mitt.

 

Det som er/var litt rart er at - hvis jeg husker riktig - når jeg koblet til vga-kabelen første gang måtte jeg manuelt endre på innstillingene. De neste gangene ble innstillingene endret automatisk. Når jeg nå kobler til kabelen reagerer PCen som vanlig (skjermen "blinker" litt + windows lyd som signaliserer at noe er koblet til). På skjerminnstillinger står det at ekstern skjerm er koblet til. Har prøvd å deaktivere skjermen "manuelt" og reaktivere den igjen, uten resultat. På TVen kan jeg velge "tilleggskanalen" PC (noe jeg ikke kan når VGA-kabelen bare er koblet til TVen), men det er som sagt helt svart.

 

Jeg har prøvd en annen PC med samme kabel og TV, noe som fungerte. Har også prøvd min PC på en annen TV med en annen VGA-kabel, også der blir skjermen svart. Når jeg bruker S-video kabel fungerer det som før.

 

Mao. må problemet ligge en plass på min PC. Jeg tviler på at det er selve inngangen da den ikke er blitt utsatt for noe skade, eller ser skadet ut. I samme retning taler at det åpenbart er en form for kommunikasjon mellom PC og TV (siden både TV og PC "reagerer" på at kabelen er koblet til).

 

PCen min: HP dv6391ea (bærbar) http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product...ng=en&cc=no

 

Dette ble litt rotete, men jeg har prøvd å få med så mye informasjon som mulig. Håper det er forståelig. Og håper desperat noen kan hjelpe meg! :)

 

På forhånd takk for hjelp!

 

PS: Fant ikke den "perfekte" kategori for dette spørsmålet, men siden jeg har isolert "problemet" til PCen satser jeg på at jeg er kommet rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd en vanlig dataskjerm på den VGA kabelen?

Du har antagelig en dataskjerm tilkoblet en annen utgang på PC. Har du forsøkt å starte PC uten denne, men med TV tilkoblet?

 

Er dog ingen ekspert på TV tilkobling, bare tenker ut et par ting jeg selv ville forsøkt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På TVen kan jeg velge "tilleggskanalen" PC (noe jeg ikke kan når VGA-kabelen bare er koblet til TVen), men det er som sagt helt svart.

 

Har sjekket litt mer og funnet ut at det jeg har skrevet i førsteposten (som sitert) er feil. At jeg kan velge tilleggskanalen kommer bare av at jeg har koblet til kabelen i TVen, den er mao ikke avhengig av at jeg har koblet til i den andre enden.

 

Har også googlet litt rundt og prøvd et par småting som ikke har gitt noen resultat. Har blant annet prøvd å fjerne driveren for så å koble til, uten at det hjalp. Har heller ikke hjulpet å oppdatere til nyeste driver.

 

Fant også ut at det at det er en form for kommunikasjon mellom PC og TV ikke nødvendigvis avkrefter at det er noe fysisk galt med vga-porten i PCen. Er visst en eller to pins som kun tar seg av denne kommunikasjonen, så det kan i utgpkt. være noe galt med noen av de andre. Men jeg tviler fortsatt på at dette er svaret, jeg håper hvertfall det. :)

 

Håper fortsatt desperat på svar! Begynner å bli grådig lei av dette. :)

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...