tflovik Skrevet 5. mai 2009 Skrevet 5. mai 2009 (endret) Som emnetittelen beskriver så lurer jeg på hva dere som har prøvd utvidelsen synes. Jeg spillte Lotro da det kom, har en Captain lvl50, Hunter lvl42 og Guardian lvl22(tror den har dette lvl). Sluttet med Lotro i Oktober 2007. Så jeg vet jo en del om det opprinnelige spillet. Lurer på om det er mye som er bra i utvidelsen, og om noen kan si noe om de 2 nye klassene også. Og hvis det har vært noen andre forandringer i patch'er, nye områder forandringer av klasser så sleng på info om dette. Jeg vurderer å starte opp igjen med Lotro, men skulle gjerne hatt litt info først. Endret 5. mai 2009 av Wowaddict
tflovik Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Skrevet 6. mai 2009 Bump! Ingen som har noen info å komme med? Jeg har ihvertfall bestemmt meg for å spille lotro igjen, driver å patcher opp spillet og har bestillt Mines of Moria fra CDON. Har også aktivert kontoen igjen så kan begynne å spille så snart patchinga er ferdig. Blir å spille litt på de karakterene jeg har fra før inntil jeg får MOM og har da tenkt å prøve en Rune Keeper. Serveren blir Gilrain(tror det var rett navn), fordi det er her jeg har mine tidligere karakterer. Er det noen andre norsker på denne serveren?
Ragal Skrevet 6. mai 2009 Skrevet 6. mai 2009 Det er veldig mye som er nytt siden Oktober 07. Er ikke sikker på hvor mange bøker som var kommet ut da, men det er mest sannsynlig kommet ut flere nye områder utenfor Moria, i tillegg til Moria og Laurelin på andre siden. Mange områder er også blitt gjort om siden du var inne sist. Forsøk å lese patchene på bøkene som er kommet ut, evt start å spille spillet som om det er helt nytt for deg.
tflovik Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Skrevet 7. mai 2009 Fikk logget meg inn i går etter en del krangling med Vista64. Selv om jeg har en lvl50 fra før så følte jeg meg veldig noob, sprang rundt med en Guardian jeg har som er lvl23. Sakte men sikkert så begynner jeg å komme inn i spillet igjen men siden det er ca 1,5 år siden sist så husker jeg ikke alle detaljer.
vikingkylling Skrevet 7. mai 2009 Skrevet 7. mai 2009 (endret) ...og Laurelin på andre siden. Jeg antar du mener Lothlorien? Laurelin er RP-serveren. Men uansett. Det er veldig mye nytt siden sist, så jeg kan ta en del. Nye (pre-Moria) områder: (aner ikke hvilke som var kommet når du spilte sist, så tar alle) * Evendim - ligger vest for North Downs og nord for The Shire. Store deler av dette området er en diger innsjø, men det er mer enn nok å gjøre her likevel. Du får sloss mot alt fra enter til en gedigen skilpadde. * Forochel - ligger nord for Evendim. Stort område som i store deler er dekket av snø og is. Her finner du alt fra elger til mammuter, og selvsagt en jerv eller to. Har ikke utforsket så mye her ennå da jeg foretrekker å holde meg i varmen. I tillegg kan vi fiske. Det er en ganske meningsløs hobby, men du får i det minste fine troféer å henge på veggen i huset ditt. Så til Mines of Moria... Veldig mye nytt ble introdusert i MoM, som du kanskje har lagt merke til. Før du i det hele tatt kommer dit må du innom Eregion (ligger sør for Trollshaws). Om du følger elven sørover og følger stien opp langs fjellet på venstresiden vil du oppdage at et tre har ramlet over en kløft, så du kan endelig spasere over dit og fortsette nedover. Når du er i Eregion er det nok en sjanse for at du blir litt skuffet. Du får endelig et stort, nytt område å utforske, men det er på mange måter bare samme, gamle område om igjen. Drep noen trær, hent noen blader, snakk ned noen og så videre. Men ta det med ro, jeg likte det likevel, og det er verdt ventingen når du endelig kommer til Moria. Du kan nok hoppe over en god del av oppgavene i Eregion også om du føler for det. Uten å spolere for mye finner du etterhvert endelig noen som kan ta deg til Moria, men det går ikke helt etter planen da dørene er blokkerte og voktet. Det igjen betyr at du endelig står utenfor Moria, men før du får lov til å gå inn må du utføre livsviktige oppgaver som å hente noen kvister, snakke med noen folk og banke noen ulver. *sukk* Men hold ut. Når du endelig har ankommet Moria vil du nok oppdage at det var verdt ventingen. Jeg startet som en lvl 48 Minstrel og jobbet meg opp til lvl 54 mer eller mindre solo. Jeg fikk litt hjelp nå og da til å ta noen oppdrag i Angmar, men det var strengt tatt ikke nødvendig. Med andre ord trenger du ikke bekymre deg for å finne grupper for å dra til Moria. Jeg vil helst ikke spolere for mye, men kan si at vanlige våpen ikke holder for å dra inn i Moria (tro hvem som venter utenfor porten...?) så da får du pent finne et nytt og bedre våpen. Jeg snakker om legendariske våpen. Disse er så spesielle at du kun kan ha ett våpen om gangen (men selvsagt flere i inventoriet ditt) pluss et en ting til klassen din. Guardian får belte, Minstrel får sangbok og så videre. Disse tingene er ikke helt som vanlig, men går opp i level når du bruker dem. De vil få bedre ferdigheter, kan bruke små juveler for å bli bedre og så videre. Du kan til og med gi dem egne navn og legge til titler. (Jeg så en minstrel som drasset rundt på "Legendary Drinking Songs".) Og nevnte jeg geita? Endret 7. mai 2009 av thecrow77
tflovik Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Skrevet 7. mai 2009 Har ikke fått prøvd MOM enda, bekreftet sendt i går. Men merket umiddelbart noen forskjeller fra jeg spillte før, blant annet at man blir styrt mot quest området med en pil. Hvis man legger opp flere quests til høyre på skjermen er det da noen måte å velge hvilken av de som skal ha questhjelp(pila). Jeg fant ikke noen måte å gjøre det på så jeg hadde kun oppe den questen jeg skulle gjøre først for å få det til å virke slik som jeg ønsket.
tflovik Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Skrevet 7. mai 2009 (endret) Kom på noen flere ting jeg lurer på. På min Captain så har jeg gjort lvl45 quest(ene) for å få legendariske traits fra før. Har også gjort lvl45 questet og fått våpenet(Halbeard). Hvor viktig er det å gjøre disse questene på nye karakterer man spiller opp nå siden man skal videre inn i Moria? Innbiller meg at det er viktig å få de legendariske traitene, men at questene for utstyr ikke trengs da man nok får mye bedre utstyr senere. har jeg rett i mine antagelser om dette? Kunne gjerne vært litt mere aktivitet på dette forumet, litt dødt kan man vel si. Endret 7. mai 2009 av Wowaddict
Mellon90 Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 om du vil ha litt info om RK er det bare å spørre hva du lurer på, har en LVL 60 RK nå greit nok, vet sikkert ikke en god del om den (Er utrolig mye å lære med RK) men har ganske god peiling på det
Nistelrooy Skrevet 13. mai 2009 Skrevet 13. mai 2009 Vil gjerne ha litt info om RK, hvordan man bør spille osv. Har nettopp startet opp en ny RK, level 19 nå. Synes det er vanskelig å bruke triksa riktig, i motsetning til championen min.
jodde11 Skrevet 14. mai 2009 Skrevet 14. mai 2009 Du glemte jo mange omeråder som var nye ette releasen thecrow. Blant annet Barad Gularan, high passes, Helegrod, The Rift, Tal bruinen. Med runekeeper er det bare å spamme ut dpsen i vilden sky så går mobben ned. Men løp gjerne når du gjør det tåler ikke mange slagene. Er ikke bare løpe inn i en flokk å ta litt blade-wall og litt blade-storm så er alt dødt.
vikingkylling Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Du glemte jo mange omeråder som var nye ette releasen thecrow. Blant annet Barad Gularan, high passes, Helegrod, The Rift, Tal bruinen. Er disse områdene lagt til etter releasen? Beklager, det visste jeg faktisk ikke. Første gang jeg kom dit var de allerede der, så jeg regnet med de alltid hadde vært der. Når det gjelder våpen får vi stadig nye våpen. Det morsomme med MoM er at man får Legendary Weapons som går opp i level, kan modifiseres mye og så videre. Disse er som navnet sier legendariske, og siden bare har en minstrel i Moria ble jeg ganske skuffet på et vis. Klubben min er så bra at jeg ikke har bruk for noe annet våpen noensinne, bortsett fra et bedre Legendary Weapon. Men når det er sagt kan vi kun bruke ett LW om gangen, så bruker du to våpen samtidig vil du nok få bruk for de bedre. Aner ikke hvor bra de L45 Quest-våpnene er da jeg aldri har brukt dem. På L54 har jeg ennå ikke fått tak i de siste tingene jeg trenger. Har aldri spilt RK, men så vidt jeg vet kan de velge å bevege seg mot skade eller helbredelse. I solo er nok skade det beste, men i en gruppe kan de være ganske bra healere om man ikke får tak i en minstrel. Ellers har vi jo Warden. Den er i korte trekk en enmannsgruppe, komplett med FM.
Mellon90 Skrevet 15. mai 2009 Skrevet 15. mai 2009 Vil gjerne ha litt info om RK, hvordan man bør spille osv. Har nettopp startet opp en ny RK, level 19 nå. Synes det er vanskelig å bruke triksa riktig, i motsetning til championen min. Vel, å være riktig traita er veldig viktig med tanke på om du skal gå DPS eller Healing, om du er traita for healing å du går dps, mister du power på null sec, så det må du huske på. hvordan man burde spille er vel egentlig opp til deg selv, men når jeg går i en gruppe med flere mobs springer jeg gjerne litt rundt omkring å hopper osv, gjør det vanskelig for dem å hitte meg. Håper det var til noe hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå