Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe moped, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg skal kjøpe en moped, men vet ikke hvilken. Jeg har veldig lite erfaring med det. Jeg har ikke tenkt til å treimme det eller noe sånt, skal bare kjøre frem og tilbake fra skolen, og noen lengre turer på noen mil.

 

Jeg ser etter moped og ikke scooter. Skal helst dra litt oppover bakker. Den trenger ikke være ny, men kan være det.

 

Har også tenkt til å selge den når jeg går over til bil, så vil ikke ha en kinamopd som man ikke får solgt igjen.

 

Pris: Ikke mye over 20 000,- Halst under det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver selv for øyeblikket å leter etter sykkel (Jeg skal ha trim riktignok) så kan jo gi noen av de tipsene jeg har fått. Etter det jeg har hørt er Derbi et av de merkene som er lette å få nye/reservedeler til, men drar visstnok ikke like rba originalt som Yamaha sine gjør. Er godt mulig Yamaha er minst like lett å få deler til som Derbi, men akkuratt dette vet jeg ikke mye om. Suzuki, så vidt jeg vet, satser ikke lenger på 50cc, men heller mer på 125cc+, men det er så klart mulig å finne en eldre modell. Utover det så vet jeg ikke yme om de andre merkene, annet enn at Aprilia er et dårlig valg med tanke på at de ikke lenger finnes i Norge og det å få nye deler kan være ett Helv****.

 

Håper du finner den sykkelen du er ute etter. Hvis jeg skal komme med et par forslag vil jeg nok foreslå Yamaha DT50 og de fleste derbi supermotard-modellene. Dette er de syklene jeg vet at kan være bra og det er derfor jeg foreslår dem. Er godt mulig det finnes andre monst like bra sykler, men jeg kan ikke uttale meg om dem siden jeg vet lite om dem.

Lenke til kommentar
Anbefaler heller SM versjonen av Derbien, med mindre du skal kjøre mye på grusveier. Den har bedre dekk og felger, så den er mer komfortabel å kjøre ;)

 

Der har du moped. har en slik selv bare i oransje og den trekker ekstremt godt i bakker. holder 45km/t oppover i bakken og holder sånn ca 55km/t på sletten på vanlige dager. får den lett oppi 90km/t i nedoverbakker. Derbi er faktisk bedre enn de fleste andre mopeder i bakker fordi de har det svære pizzahjulet av et tannhjul bak.

 

Anbefaler den i svar i og med at den oransjefargen min begynner å miste farge :dontgetit:

 

legger med noen linker.

 

turbo

 

Plombering

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Takk for svaret. Skulle egentlig ikke betale over 20 000,- men kan nok strekke det litt vet du. Men hvis sm versionen er bedre, ser jeg haller på den da den bare koster 1000,- mer. Men kan også hende jeg ser etter en brukt en som er billig. Skal selvfølgelig være så ny som mulig da også.

 

Men har et spørsmål til. Hvor langt kan mopeden ha gått hvis den er brukt? Jeg vil helst at den skal vare uten store problemer i 2 år, til jeg får bil. Men hva er langt for en moped?

 

Som sagt kommer jeg til å ta noen turer på flere mil også.

Lenke til kommentar
Takk for svaret. Skulle egentlig ikke betale over 20 000,- men kan nok strekke det litt vet du. Men hvis sm versionen er bedre, ser jeg haller på den da den bare koster 1000,- mer. Men kan også hende jeg ser etter en brukt en som er billig. Skal selvfølgelig være så ny som mulig da også.

 

Men har et spørsmål til. Hvor langt kan mopeden ha gått hvis den er brukt? Jeg vil helst at den skal vare uten store problemer i 2 år, til jeg får bil. Men hva er langt for en moped?

 

Som sagt kommer jeg til å ta noen turer på flere mil også.

Lenke til kommentar

Har mopeden gått alt under 8000 km er det vel ikke noe farlig å kjøpe den? Skyt meg hvis jeg tar feil. Du må uansett prøvekjøre og undersøke en brukt moped før du skal kjøpe den. Det ligger vanligvis noen Derbier på Finn så det er bare å sjekke. Hvis du kan nevne området hvor du bor så kan jeg prøve å hjelpe deg ;)

 

EDIT:

Disse så helt greie ut:

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17293730

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17278753

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17235877 trimma da

http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=16850822

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...